„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2010 08 23

Dujų degalinė Kaune statoma nepasibaigus teisminiams ginčams

„Kauno autobusų“ teritorijoje Vilijampolėje, netoli Nemuno, – darbų įkarštis. Teisiniai ginčai dėl leidimų statyboms šiai bendrovei išnuomotoje valstybinėje žemėje dar tebevyksta, tačiau čia jau kasama žemė būsimai dujų degalinei ir kompresorinei, rašo „Kauno diena“.
Gamtinės dujos
Gamtinės dujos / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Nors pagrindinis šios bendrovės akcininkas – Kauno miesto savivaldybė, pastarosios atstovai tikina negalį daryti įtakos „Kauno autobusų“ vadovo Mindaugo Grigelio veiksmams.

„Kauno autobusų“ teritorijoje statybos darbai prasidėjo po Žolinės šventės: kasami grioviai, tiesiami vamzdžiai, vežamos reikalingos medžiagos. Tam nesutrukdė net tai, kad valstybei priklausančio žemės sklypo nuoma „Kauno autobusams“ nutraukta, o teismai dar tebenagrinėja galbūt neskaidraus statyboms reikalingų dokumentų rengimo ir išdavimo peripetijas.

„Žinau, kad jokios statybos ten neprasidėjo“, – pareiškė Kauno meras Andrius Kupčinskas. Tačiau tuoj pat pažėrė, jo nuomone, svarių argumentų, kaip miestui gyvybiškai būtina turėti dujų degalinę.

Pasak A.Kupčinsko, artimiausiu metu penki didieji Lietuvos miestai galės dalytis Europos Sąjungos (ES) finansinę paramą dujas naudojantiems autobusams įsigyti.

„Be dujų degalinės neapsieisime. Ten įrengiama laikina kompresorinė“, – paaiškino miesto vadovas, nors vos prieš kelias akimirkas teigė, kad jokių statybų „Kauno autobusų“ teritorijoje nevyksta.

Pasiteiravus, ar tokiems darbams nereikalingi jokie leidimai, A.Kupčinskas atkirto, kad už tai atsakingas bendrovės vadovas.

Užsiminus, kad dujų degalinei galbūt galima rasti vietą ne šalia Nemuno, o kitur, miesto meras atrėžė: „Galime dar metus ieškoti kitos vietos, bet tada liksime be nieko. Atsisakyti ES paramos nebūtų protinga.“

Šiuo metu galimybė Lietuvoje įsipilti gamtinių dujų yra tik Vilniuje ir Klaipėdoje.

Pasak „Kauno dienos“, „Kauno autobusų“ vadovas slapta nuo miesto tarybos sudarė sandorį su privačia bendrove „SG dujos“, kuri bendrovei išnuomotoje valstybinėje žemėje turėtų pastatyti suslėgtų gamtinių dujų kompresorinę ir lėtaeigę bei greitaeigę dujų įpylimo kolonėles. Kilo abejonių, kad buvo klastojami dokumentai ir siekta užvaldyti valstybinę žemę.

Vilniaus apygardos administracinio teismo teisėjų kolegija panaikino savivaldybės Urbanistikos skyriaus išduotą ir abejonių kėlusį projektavimo sąlygų sąvadą ir Nuolatinės statybos komisijos priimtą sprendimą išduoti statybos leidimą degalinei rekonstruoti „Kauno autobusų“ teritorijoje.

Be šių dokumentų netenka galios ir Kauno apskrities viršininko administracijos išduotas statybos leidimas. „Kauno autobusai“ šį sprendimą apskundė aukštesnės instancijos teismui. M.Grigelis ne kartą tvirtino nesureikšminantis situacijos ir laukiantis, kol teismas viską išsiaiškins.

Vis dėlto „Kauno autobusų“ vadovas ėmėsi darbo nesulaukęs teisėsaugos verdikto.

„Įmonė negali metus nieko neveikti, jeigu kažkas pretenduoja į tą teritoriją. Įmonė dirba pagal galiojančius įstatymus ir tvarką“, – pareiškė M.Grigelis.

Šiuo metu galimybė Lietuvoje įsipilti gamtinių dujų yra tik Vilniuje ir Klaipėdoje.

Paklaustas, kodėl nevykdo įvairių institucijų jam siųstų rekomendacijų nutraukti sutartį su „SG dujomis“, subnuomos sutartį su „Kartingo centru“ ir bendrove „ARV Auto“, direktorius visiškai nuo liepos 30 d. nutrauktos sutartys su dviem pastarosiomis bendrovėmis.

Tačiau rugpjūčio 18–ąją tiek „Kartingų centras“, tiek „ARV Auto“ toliau sėkmingai dirbo įprastoje vietoje.

„Gal, kol išsikraustys, judėjimas vyksta“, – trūkčiojančiu balsu pradėjo teisintis M.Grigelis.

Teritorijos subnuomos sutartys – priežastis, dėl kurios Kauno apskrities viršininkė Ona Balžekienė nutraukė valstybinės žemės nuomos sutartį su „Kauno autobusais“. Nustatyta, kad pernuomodama teritoriją bendrovė ją naudojo ne pagal paskirtį.

Jeigu teisėsaugos sprendimai būtų nepalankūs „Kauno autobusų“ direktoriui, jis privalėtų nugriauti viską, kas pastatyta

Savivaldybės administracijos direktoriaus Vyganto Gudėno teiginiu, šioje „Kauno autobusų“ istorijoje savivaldybė niekuo dėta, o savivaldybės bendrovei vadovaujantis direktorius Mindaugas Grigelis – tiesiog toks žmogus.

„Pirmos instancijos teismai išnagrinėjo statybos leidimus ir su jais susijusius dokumentus, tačiau sprendimai vėl apskųsti aukštesnėms instancijoms. Savivaldybė nedalyvauja šituose procesuose. Savivaldybės administracija skundžia vienintelį dalyką – statybos komisijos išduotas sąlygas statybos leidimui: ar jos teisėtos, ar ne“, – tvirtino V.Gudėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs