„Norėčiau informuoti Kauno rajono savivaldybės gyventojus, kad jie galimai yra skolingi Kauno rajono savivaldybei už komunalinių atliekų išvežimą“, – savo laišką 15min pradėjo Artūras.
Jis paaiškino, birželį paštu gavęs sąskaitą už komunalinių atliekų išvežimą. Joje buvo nurodyta susimokėti 59,64 euro už laikotarpį nuo balandžio 1 iki gruodžio 31 dienos. Rinkliavos pastovioji dalis neva tai sudaro 1,381667, kintamoji – 2,36. Iki birželio 30 dienos prašyta sumokėti 20,66 euro, rugsėjo 30 dienos – 20,67 euro, gruodžio 31 dienos – 18,31 euro. Vadovaujantis šia sąskaita buvo atlikti apmokėjimai už antrąjį metų ketvirtį.
„Dėl savo patogumo šią sąskaitą įsidėjau į sistemą „Viena sąskaita“. Prisijungus prie sistemos paaiškėjo, kad mokėtina suma yra gerokai didesnė (už laikotarpį nuo balandžio 1 iki gruodžio 1 dienos nurodyta sumokėti 73,64 euro – aut. past.). Likome skoloje už atliekų išvežimą.
Taip ir lieka neaišku, pagal kurią sąskaitą sumokėti už komunalinių atliekų išvežimą. Jei reikia apmokėti pagal „Viena sąskaita“ suformuotas sąskaitas, tai Kauno rajono savivaldybės gyventojai nustebs sužinoję, kad jie dar ir liko skolingi“, – problemą išdėstė Artūras.
Komentarą dėl susiklosčiusios situacijos 15min pateikė UAB „Komunalinių paslaugų centras“ direktorius Audrius Markevičius. Jis paaiškino, kad programoje išties įsivėlusios techninės klaidos.
„Šių metų birželį kai kuriuose Kauno rajono gyventojams suformuotuose mokėjimų pranešimuose įsivėlė techninė klaida: buvo nurodytas mažesnis rinkliavos kintamosios dalies tarifas – 2,36 euro už vieną mišrių komunalinių atliekų konteinerio ištuštinimą“, – teigė A.Markevičius.
Jis paaiškino, kad tarifas priklauso nuo to, ar gyventojai turi antrinių žaliavų konteinerį, ar ne.
Programoje išties įsivėlusios techninės klaidos.
Vietinės rinkliavos kintamoji dedamoji nekilnojamojo turto objektams, kurių gyventojai naudojasi individualiais konteineriais ir turi antrinių žaliavų konteinerius: 1,18 euro už 120 l konteinerio ištuštinimą; 1,38 euro už 140 l konteinerio ištuštinimą; 2,36 euro už 240 l konteinerio ištuštinimą ir 10,82 euro už 1100 l konteinerio ištuštinimą.
Vietinės rinkliavos kintamoji dedamoji nekilnojamojo turto objektams, kurių gyventojai naudojasi individualiais konteineriais ir neturi antrinių žaliavų konteinerių: 1,53 euro už 120 l konteinerio ištuštinimą; 1,79 euro už 140 l konteinerio ištuštinimą; 3,06 euro už 240 l konteinerio ištuštinimą ir 14,07 euro už 1100 l konteinerio ištuštinimą.
Šiuo atveju, anot A.Markevičiaus, rinkliavos mokėtojų duomenų bazėje nėra informacijos, kad Artūro gyvenamuoju adresu būtų priskirtas antrinių žaliavų rūšiavimo konteineris, tad už 240 l konteinerio ištuštinimą buvo klaidingai priskirtas mažesnis – 2,36 euro – tarifas, nors turėjo būti taikytas 3,06 euro tarifas.
„Neteisingai sąskaitos buvo apskaičiuotos dėl programos klaidos, kuri pastebėta jau išsiuntus sąskaitas. Ištaisius klaidą programoje, sąskaitos buvo automatiškos pataisytos. Rinkliavos mokėtojams sąskaitos pakartotinai nebus siunčiamos. Apie dėl programinės klaidos atsiradusią nepriemoką informuosime siunčiant 2021 metų rinkliavos mokėjimo pranešimus“, – paaiškino „Komunalinių paslaugų centro“ direktorius.
Jo teigimu, apie įvykusią klaidą pirmiausiai sužinojo interneto platformos „Viena sąskaita“ klientai, nes jiems informacija apie mokėtinas sumas atnaujinama kas mėnesį, nepaisant to, kad Vietinės rinkliavos mokėtojams sąskaitos siunčiamos vieną kartą per metus. Sąskaita automatiniu būdu buvo performuota rugpjūčio 9 dieną, siunčiant informaciją į platformą „Viena sąskaita“, todėl ir padidėjo mokėtina suma.
„Nuoširdžiai atsiprašome gyventojų dėl apmaudžios klaidos ir patirtų nepatogumų. Norėdami įsigyti antrinių žaliavų rūšiavimo konteinerį, gyventojai gali kreiptis į UAB „Ekonovus“. Konteineris aptarnaujamas nemokamai. Tik pradėjus naudoti rūšiavimo konteinerį, nuo to mėnesio bus pradėtas taikyti mažesnis, t. y., 2,36 euro, tarifas“, – pasiūlė A.Markevičius.