2023 04 13

Dviračiu į Juodkrantę – su kliūtimis ir baime

Atšilus orams klaipėdiečiai vis dažniau savo laisvalaikį ėmė leisti važinėdami dviračiais, tačiau panorę šia ekologiška transporto priemone nuvykti į Juodkrantę susidūrė su kliūtimis: Smiltynės-Juodkrantės dviračių takas šiuo metu rekonstruojamas, o važiuoti plentu, kur vyksta automobilių eismas, anot jų, pavojinga.
Dviračių taku šį pavasarį į Juodkrantę jau nebenuvažiuosi - vyksta intensyvūs statybos darbai, o keliauti dviračiu plentu, kur vyksta ir automobilių eismas, ryžtasi ne visi.
Dviračių taku šį pavasarį į Juodkrantę jau nebenuvažiuosi - vyksta intensyvūs statybos darbai, o keliauti dviračiu plentu, kur vyksta ir automobilių eismas, ryžtasi ne visi. / „Vakarų ekspreso“ skaitytojo Vaclovo nuotr.

„Kelias siauras ir gana vingiuotas. Automobilių vairuotojai lekia kaip pašėlę. Kol dviračiai važinės šiuo keliu, turėtų būti ribojamas automobilių greitis, kitu atveju iki nelaimingo atsitikimo, dviratininkų ir automobilių susidūrimo, – viena akimirka“, – įsitikinęs Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys klaipėdietis Saulius Ružinskas.

Jis yra ir UAB „Baltic Bike Travel“, kuri organizuoja keliones dviračiais užsienio turistams, vadovas.

„Jau prieš dvejus metus pas mus masė turistų yra rezervavę keliones dviračiais iš Klaipėdos į Juodkrantę ir į Nidą. Vien pas mus jų – keli šimtai, o kiek dar užsienio turistų planuojasi keliones dviračiais individualiai? Bijau, kad nebūtų gausybės nelaimingų incidentų“, – susirūpinusiu veidu mintis „Vakarų ekspresui“ dėstė S.Ružinskas.

Didžiojoje plento atkarpoje nuo Smiltynės iki Juodkrantės automobilių eismas ribojamas iki 70 km/h, tačiau atkarpomis automobiliai lekia ir maždaug 100 km/h greičiu.

Prasiplės iki 3,5 metro

„Vakarų ekspresui“ susisiekus su Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LKAD) atstovais ir pasikalbėjus apie minėto dviračių tako statybų darbus, šie prašė, kad poilsiautojai dar porą mėnesių pakentėtų ir stengtųsi vengti važiuoti dviračiais šiuo ruožu.

„Siekiant kuo operatyviau užbaigti numatytus statybos darbus, pagerinant esamą infrastruktūrą, pėsčiųjų ir dviračių eismas taku yra uždarytas ir nukreiptas apylanka keliu Nr. 167 Smiltynė-Nida. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad šiuo konkrečiu atveju nėra galimybės nukreipti pėsčiųjų ir dviračių eismą kitais esamais takais arba valstybinės ar vietinės reikšmės keliais“, – teigė LKAD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė LKAD Aušra Ramoškaitė.

Pagal sutartį numatyta, kad rangovas dviratininkų eismą rekonstruojamu ruožu turi paleisti birželio mėnesį

Ir dar pabrėžė: „Prašome visų, jeigu nėra didelio poreikio vykti dviračiu nuo Smiltynės į Juodkrantę, susilaikyti nuo tokių kelionių, o esant būtinybei ir vykstant krašto keliu Nr. 167 Smiltynė-Nida būti maksimaliai dėmesingiems“.

Pasak A.Ramoškaitės, šiuo metu jau yra atlikta apie 15 procentų minėto dviračių tako darbų, o jau vasarą jis turėtų būti atvertas visuomenei.

„Iškirsti visi šalintini medžiai ir ištraukti kelmai, nustumtas augalinis sluoksnis, demontuoti esami mažosios architektūros elementai, nufrezuota dalis esamos asfalto dangos, dalyje ruožų: atlikti žemės kasimo darbai, suformuotas sankasos profilis ir įrengta apsauga nuo šaknų – geomembrana. Pagal sutartį numatyta, kad rangovas dviratininkų eismą rekonstruojamu ruožu turi paleisti birželio mėnesį“, – paaiškino LKAD atstovė.

Anot A.Ramoškaitės, vykdant projektą bus įrengtas naujas, iki 3,5 m pločio takas.

Dviratininkai, kurie dar visai neseniai važiavo šiuo taku, žino, kad vietomis asfaltas jau buvo taip aptrupėjęs, kad sunkiai prasilenkdavo du dviračiai ir plotis atkarpomis nesiekė nė metro.

„Projekte yra numatytas „Eurovelo“ trasos žymėjimas“, – pabrėžė LKAD atstovė.

Pauliaus Matulevičiaus/„Vakarų ekspreso“ nuotr./Dviračių takas Smiltynė-Juodkrantė jau senokai prašėsi rekonstrukcijos – buvo apgailėtinos būklės.
Pauliaus Matulevičiaus/„Vakarų ekspreso“ nuotr./Dviračių takas Smiltynė-Juodkrantė jau senokai prašėsi rekonstrukcijos – buvo apgailėtinos būklės.

Dėl medžių šalinimo – vėlavimas

Šio dviračių tako rangos darbų konkursą laimėjusios bendrovės „YIT Lietuva“ atstovės Akvilės Varanauskienės teigimu, šiuo metu vykdomas esamos dviračių tako asfalto dangos pašalinimas, projektinės žemės sankasos profilio įrengimo darbai, montuojama apsauga nuo medžių šaknų, vežamos skaldos ir kita reikalinga žaliava.

„Dėl užtrukusių medžių šalinimo darbų grafikas apie 1 mėn. pasislinko tolyn, todėl darbus planuojame labai efektyviai, kad atliktume juos kuo greičiau ir liepos mėnesį dviračių taką grąžintume dviratininkams“, – situaciją komentavo bendrovės „YIT Lietuva“ ryšių su visuomene vadovė A.Varanauskienė.

Ji pasidžiaugė, kad šalia dviračių tako bus įrengtos ir poilsio vietos keliaujantiems ir kelionės šiuo taku taps saugesnės ir patogesnės.

A.Varanauskienė priminė, kad darbai vykdomi ruože nuo Smiltynės iki Juodkrantės pagal praėjusiais metais įsigaliojusias dvi sutartis dviejuose tako ruožuose – nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km.

Kita dalis tako nuo Juodkrantės iki Preilos šiuo metu yra projektuojama.

Kaip teigia Lietuvos automobilių kelių direkcija, rangos darbų konkursą numatoma skelbti šių metų viduryje.

Likusią dalį planuojama sutvarkyti 2024 m.

Šiuo metu bendras tako Smiltynė-Nida ilgis yra apie 50 km. Didžioji jo dalis, beveik 36 km, nuo Smiltynės iki Preilos, nuo 2019 m. priklauso AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai, likusi dalis – Neringos savivaldybei.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis