Gyvena baimėje
„Mums žinios, kad bus plečiamas dviračių takų tinklas, kelia tik nerimą. Kai sujungs Vilijampolės dviratininkų kelią su Šilainiais, čia bus dar didesnis košmaras, nes dar daugiau žmonių lakstys pro mūsų langus“, – guodėsi Raudondvario plento 6-ojo tako gyventoja Danutė Žalkauskienė.
Prie Raudondvario plento prieš kelerius metus nutiestas dviračių takas staigiu posūkiu nukreipia dviratininkus Nemuno pakrantės link, o ten trasa driekiasi iki Lampėdžių karjero.
6-ajame take stovi septyni gyvenamieji namai. Prie kai kurių jų trasa nutiesta vos pusmetrio atstumu nuo sienų arba kiemo vartelių. Iš kitos pusės stūkso aukšta buvusio „Inkaro“ fabriko tvora.
Sužalojo vaiką
Vieno namo gyventojai, vos tik žengę per savo lauko durų slenkstį, iškart atsiduria dviračių take. Jie negali plačiai atverti lango, nes jis užtvertų dalį trasos.
Vieno namo gyventojai, vos tik žengę per savo lauko durų slenkstį, iškart atsiduria dviračių take.
Jolita Barauskienė sakė, kad ankštame kvartale nesaugiai jaučiasi vaikai, kurie išbėga į gatvelę. „Kartą dviratininkas lėkdamas dideliu greičiu partrenkė sūnų. Be to, takas neapšviestas, todėl vakarais jis tampa dar pavojingesnis“, – kalbėjo moteris.
Priversti būti pažeidėjais
Henrikas Navickas sakė, kad išvažiuodamas iš namų ties Raudondvario plentu kartą buvo sustabdytas policininkų. „Jie man aiškino, kad pažeidžiu Kelių eismo taisykles, nes važiuoju per dviračių taką. Išsiaiškinę, kad čia gyvenu, pareiškė užuojautą ir nebaudė, bet tokia situacija nėra normali. Kai kurie dviratininkai lekia dideliu greičiu, pravažiuoja čia su keturračiais“, – teigė vyras.
Kito kelio išvažiuoti į miesto gatvę iš kvartalo žmones neturi.
Gyventojų ramybę trikdo ir pravažiuojančių nekultūringų dviratininkų keiksmai, paryčiais iš miegų pažadina traktorius, kuris valo dviračių takus.
Gyventojų ramybę trikdo ir pravažiuojančių nekultūringų dviratininkų keiksmai, paryčiais iš miegų pažadina traktorius, kuris valo dviračių takus.
Nukentėjo, nes nesipriešino?
Kitos šalia esančios gatvelės yra gerokai platesnės. Žmonės teigė, kad pirminiame projekte buvo numatyta trasą tiesti kitame kelyje, bet šio gyventojai iš anksto sužinojo apie šiuos planus ir pakaitomis blokavo automobiliais, kad neįvažiuotų darbininkų technika. „Tada mums nė nežinant dviračių takas buvo pratęstas per 6-ąjį taką“, – prisimena D.Žalkauskienė.
Kauno savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Reda Savickienė tikino, kad tiesiant Vilijampolės dviračio taką ji skyriuje nedirbo, todėl aplinkybių, kodėl pasirinkta trasai ši vieta, ji nežinanti. „Situacija ten tikrai nėra normali, nes taku vaikšto pėstieji, važinėja automobiliai, o tai prieštarauja eismo taisyklėms. Šiuo metu nagrinėjama, kaip spręsti šią problemą“, – teigė vedėja.
Tinklas plečiamas
Dviračių takų įrengimui, priežiūrai ir remontui Kauno savivaldybė skyrė 2,3 mln. litų.
Didžioji programoje numatytų lėšų dalis bus skirta pernai pradėto dviračių tako tarp Neries krantinės ir Jotvingių gatvės Šilainiuose tiesimui.
Programoje taip pat numatyta lėšų, skirtų pasirengimui ateityje tiesti naujus dviračių takus. Šįmet bus rengiami dviračių tako „Senamiestis – Aleksotas – Naujamiestis“, Pažaislio dviračių tako, ruožo tarp Eigulių ir Žaliakalnio techniniai projektai.
Bendras Kauno dviračių takų ilgis yra 60 km.