Baigus statyti du į Nemuno salą vedančius tiltus, pokyčių atsirado ir Karaliaus Mindaugo prospekte esančiose sankryžose su A.Mickevičiaus bei Kaunakiemio gatvėmis. Prie šių sankryžų prijungus naujuosius tiltus, trišalės kelių sankirtos virto keturšalėmis.
Po eismo tvarkos pakeitimų nuo Žemųjų Šančių pusės atvažiuojantys vairuotojai tiek vienoje, tiek kitoje sankryžoje iš kairiosios eismo juostos gali sukti tik į kairę arba apsisukti. Tuo tarpu atvažiuojant nuo Aleksoto tilto pusės pati dešiniausia eismo juosta, kuria kelerius metus buvo galima važiuoti tiesiai, tapo skirta tik posūkiui į dešinę. Ta pati tvarka numatyta ir pravažiavus „Akropolio“ garažą – įvažiuojant į sankryžą su Kaunakiemio gatve, pirmąja eismo juosta važiuojantys vairuotojai, anksčiau galėję važiuoti tiesiai, dabar gali sukti tik dešinę.
Nors virš sankryžų kabo apie naująją eismo tvarką bylojantys ženklai, senų įpročių sunkiai atsikratantys kauniečiai abiejose gatvių sankirtose pirmąja juosta neretai važiuoja tiesiai. Gali būti, jog vairuotojus taip elgtis verčia ir dviprasmiška situacija: nors prieš sankryžą su A.Mickevičiaus gatve pirmoji eismo juosta skirta tik posūkiui į dešinę, vadovautis šiuo ženklu pagal Kelių eismo taisykles yra gana keblu, mat užvažiuoti ant naujojo tilto draudžia jo pradžioje stovintis ženklas „Motorinio transporto eismas draudžiamas“.
Dar keblesnė situacija yra Karaliaus Mindaugo prospekto sankirtoje su Kaunakiemio gatve – iš dešiniausios juostos užvažiuoti ant naujojo tilto trukdo vidury kelio sumesti gelžbetoniniai blokai. Be to, vairuotojus klaidina ir apie senąją tvarką bylojančios ant asfalto likusios rodyklės.
Pažeidimai – kas kelias minutes
Pasinaudoti šia dviprasmiška situacija ir nuolatinėmis vairuotojų klaidomis netruko policijos pareigūnai. Patrulių ekipažams, dažniausiai trumpam sustojantiems už sankryžos su A.Mickevičiaus gatve, kone visada tenka nelengva užduotis – pasirinkti vieną iš daugybės neleistinai sankryžą kertančių vairuotojų.
„Anksčiau šia juosta buvo būtina važiuoti tiesiai. Nors savivaldybė arenos pastatyti nespėjo, ženklus suskubo pastatyti taip, lyg ji jau veiktų. Vairuotojai čia daro pažeidimus kone kiekvieno šviesoforo žalio signalo metu. Tuo tarpu pareigūnai naudojasi proga ir esama klaidinga situacija. Į šią vietą jie užsuka bent kelis kartus per dieną. Užuot baudę vairuotojus, jie turėtų patys informuoti savivaldybę ir paraginti, kad ši laikinai kažką ten padarytų. Kol atidarys areną, ta juosta turėtų būti leidžiama važiuoti tiesiai“, – įsitikinęs kone kasdien pro šią vietą važiuojantis kaunietis Rolandas.
Nederėtų bausti
Kauno Kelių policijos valdybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius, pripažinęs, jog minėtose sankryžose susiklostė gana kvaila situacija, leido suprasti, jog šiose vietose pažeidėjus gaudantys policijos patruliai tai daro savo iniciatyva.
„Kalbėjau su patrulių viršininku ir atkreipiau dėmesį, kad policininkai neužsiminėtų nesąmonėmis ir nenervintų žmonių“, – tvirtino komisaras, pabrėžęs, jog tokioje situacijoje policininkai neturėtų pulti bausti vairuotojų.
A.Tarasevičius patikino dėl šiose sankryžose galiojančios eismo tvarkos jau diskutavęs su atsakingais savivaldybės tarnautojais. Anot Kelių policijos vadovo, tiek Karaliaus Mindaugo prospekto sankirtoje su A.Mickevičiaus gatve, tiek ir sankryžoje su Kaunakiemio gatve vertėtų leisti vairuotojams pirmąja juosta važiuoti tiesiai. „Ten reikėtų tik rodyklytę pripildyti. Tuomet nebekiltų jokių ginčų. Ir patruliams nebūtų pagundos“, – tvirtino A.Tarasevičius.
Vairuotojus pratina iš lėto
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, kalbėdamas apie tik į dešinę leidžiančias sukti eismo juostas, buvo kitokios nuomonės. Anot valdininko, abiejose sankryžose tiesiai leidžiančių važiuoti eismo juostų pakanka, tad jokie pakeitimai ten nereikalingi.
„Turbūt geriau, kai sankryžai dar nefunkcionuojant visu pajėgumu vairuotojai palengva apsipranta su nauja eismo tvarka negu kad pakeitimus įvestumėme prieš pat Europos krepšinio čempionatą. Problema yra ta, kad vairuotojai nežiūri į ženklus. Geriau anksčiau pradėti pratinti prie naujos eismo tvarkos negu paskutinę akimirką. Juk eismo problemų dėl to neatsiranda“, – argumentus dėstė už eismo organizavimą mieste atsakingas savivaldybės darbuotojas.
P.Keras aiškino, jog nuo Žemųjų Šančių pusės atvažiuojantys vairuotojai, iš seno įpročio kairiausia juosta važiuojantys tiesiai, daro meškos paslaugą tiems, kurie šios sankryžos link atvažiuoja iš priešingos pusės.
„Ketvirtojoje eismo juostoje yra indukcinė kilpa. Nuo to, ar šioje juostoje yra automobilių ar ne, priklauso ir šviesoforo veikimas. Nes čia sustoję ir ne pagal Kelių eismo taisykles tiesiai važiuojantys vairuotojai avarinių situacijų gal ir nesukuria, bet jie įjungia kairiojo posūkio šviesoforą. Tokiu būdu priešinga kryptimi važiuojantys vairuotojai būna priversti laukti“, – aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas.
Policininkų savivalė – ir kitoje sankryžoje
Šios prie „Akropolio“ esančios sankryžos ne pirma vieta Kaune, kur policijos patruliai naudojasi pasikeitusia eismo tvarka ir senų įpročių sunkiai atsikratančių vairuotojų klaidomis. Kaip pasakojo aktyvus Kauno visuomenininkas, vienas iš socialinio projekto „Kas vyksta Kaune“ administratorių Vaidas Pilkauskas, panaši situacija praėjusią vasarą buvo susiklosčiusi Karaliaus Mindaugo prospekto ir Birštono gatvių sankryžoje.
„Ten pakeitus eismo schemą, iš pradžių buvo pakeisti tik ženklai, o senasis kelio ženklinimas paliktas. Kelis mėnesius pareigūnai baudė beveik kiekvieną vasaros karščio paveiktą neatidų miestietį, prasižengusį naujoms taisyklėms. Neatidūs vairuotojai pareigūnų buvo raminami, kad ši pakeista eismo schema galioja jau kelis mėnesius ir visi vairuotojai privalo stebėti kelio ženklus“, – pasakojo V.Pilkauskas. Anot kauniečio, šią situaciją paviešinus internete, policijos piktnaudžiavimo atvejai netruko baigtis.