RAT, asociacijos „Žaliasis Ąžuolynas“ prašymu, įvertino sprendinių atitiktį viešojo intereso, architektūros kokybės, ateities perspektyvos ir kitais aspektais. Pasak architektų, dabartinis fragmentinis projektavimas nesuteikia svarbiai miesto daliai tinkamo kokybinio pokyčio, - tikinama Lietuvos architektų rūmų pranešime spaudai.
Viena pagrindinių visų šios teritorijos projektų problema – transporto sistemos, kuri užtikrintų komplekso lankytojų poreikius, tame tarpe ir specialiuosius, įgyvendinimas.
„Norime atkreipti dėmesį, jog vystant tokią unikalią viešųjų erdvių sistemą, būtina turėti daugialypį, lankstų scenarijų, kuris šioje istorijos ir paveldosaugos požiūriu unikalioje vietoje užtikrintų visų viešosios erdvės naudotojų poreikius. Deja, mes, architektai, šiame projekte to pasigedome“, – teigia Kauno RAT pirmininkė architektė Gražina Janulytė-Bernotienė.
Ekspertai teigia, jog pateiktas svarstymui projektas tik dalinai atitinka viešąjį interesą. Viena pagrindinių visų šios teritorijos projektų problema – transporto sistemos, kuri užtikrintų komplekso lankytojų poreikius, tame tarpe ir specialiuosius, įgyvendinimas.
Pastebėta, jog neanalizuojamas saugaus žiūrovų pasišalinimo ar evakuacijos iš renginių klausimas. Dėl šios svarbios miestui teritorijos, apimančios Ąžuolyną, S.Dariaus ir S.Girėno stadioną, Sporto halę, ateities perspektyvų būtina užtikrinti pėsčiųjų ir transporto patogų ryšį tarp viršutinės ir apatinės miesto terasų. Ekspertai siūlo dar kartą nagrinėti keltuvo ties Parodų gatve įrengimo galimybę, tai leistų universaliai naudoti įrengiamas parkavimo sistemas, apjungti dviračių takus ir užtikrinti stabilius pėsčiųjų ryšius.
RAT mano, jog vieša Sporto gatvės erdvė yra nemotyvuota, tad jai kyla grėsmė būti socialiai numarintai. Architektai siūlo ją įveiklinti, įrengiant viešosios (komercinės) paskirties objektus, atsuktus į aikštę – taip būtų užtikrintas kasdienis ir pilnavertis aikštės funkcionavimas.
Architektai pabrėžė, jog keičiant Sporto gatvės erdvės apstatymo objektus (siūlomi griauti esami pastatai ir statiniai bei statyti nauji), būtina pateikti architektūrinius ir urbanistinius erdvės formavimo sprendinius: Sporto gatvės kraštinių apstatymą; erdvių proporcijų pokyčius; erdviškai keičiamų vietų vaizdų perspektyvas; kompozinių ašių motyvaciją.
Tuo tarpu dabar pateikiamas projektas yra dalinis, fragmentiškas – tai tik grindinio dangų, suoliukų bei šviestuvų dizaino sprendiniai.
Techninį projektą parengė Kauno SĮ „Kauno planas“. Projekto architektūros bendraautoriai architektai: Gintaras Čepurna, Tomas Kuleša, Mantas Navalinskas, Dainius Juškūnas.
Projektiniai pasiūlymai, dėl kurių savo išvadas pateikė Kauno RAT:
http://www.kaunas.lt/wp-content/uploads/sites/4/2018/02/1-Sporto-g-projektiniai-pasiulymai.pdf