Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2016 01 10

Emigrantai skundžiasi Lietuvos paštu: sugadinti siuntiniai ir atplėšti laiškai

Į 15min redakciją kreipėsi Velse gyvenanti lietuvė, nusivylusi Lietuvos pašto paslaugomis. Emigrantė skundėsi įstaigos darbuotojų nekompetencija bei nuolat sugadinamais siuntiniais. Pasidomėjus paaiškėjo, kad Lietuvos paštu nepasitiki ir daug kitų užsienyje gyvenančių lietuvių.
Lietuvos paštas
Lietuvos paštas

Keletoje Jungtinės Karalystės lietuvių interneto grupių pasiteiravus apie Lietuvos pašto darbą, pasipylė nepatenkintų tautiečių komentarai. Lietuviai atviravo netekę siuntinių, gavę apgadintus bei mokėję už registruotus, skubos tvarka siunčiamus siuntinius, tačiau laiku jų nesulaukę.

Panašiai nutiko ir 15min skaitytojai Beatričei. Mergina kasdien vartoja vaistus, kurių iš tėvynės jai siunčia mama, tačiau pirmą kartą naudojantis Lietuvos pašto paslaugomis Velso gyventoja tvirtino gavusi išpakuotą siuntą.

„Kai gavau siuntinį, jis buvo išdraskytas, suplėšytas ir vėl suklijuotas lipnia juosta, tarsi nieko nebūtų nutikę“, – sakė pašnekovė, tačiau džiaugėsi, kad apskritai gavo būtinus medikamentus, mat dabar laukianti kitos siuntos, kuri, regis, prapuolė kaip į vandenį.

Tiesa, jauna moteris neatmeta galimybės, kad vaistų siunta gali būti sulaikyta muitinėje norint įsitikinti, kad tai nėra narkotinės ar kitos draudžiamos medžiagos. Pašnekovė sutiko, kad įtartinas medžiagas gali tikrinti atplėšiant siuntas, tačiau nesuprato, kodėl atplėšinėjami visi kiti siuntiniai ir net popieriniai laiškai.

Kai gavau siuntinį, jis buvo išdraskytas, suplėšytas ir atgal suklijuotas lipnia juosta, tarsi nieko nebūtų nutikę.

Dėl atplėšiamų siuntinių pritarė ir emigracijoje gyvenanti Ilona (pašnekovės prašymu vardas pakeistas, – aut. past.). Moteris teigė Lietuvos pašto paslaugomis pasinaudojusi tik kartą, tačiau šis buvęs lemtingas.

„Siuntinukas buvo nedidelis, su simbolinėmis dovanomis, gal 20 svarų sterlingų vertės. Iš jo buvo išimtos šlepetės ir dirželis, o į vidų įdėta šokolado plytelė, kaip suprantu, kad išliktų tas pats svoris. Kadangi praradimas nebuvo didelis, skundo nerašiau“, – pasakojo įstaiga nusivylusi Ilona.

Siuntinį iš užsienio pragręžė?

Lietuvos pašto atstovo spaudai Tomo Bašarovo teigimu, patys pašto darbuotojai siuntų neišpakuoja: „Iš/į užsienį siunčiamos pašto siuntos yra peršviečiamos rentgenu, patikrinant, ar jose nėra draudžiamų siųsti daiktų. Taip pat siuntų patikrinimą gali atlikti ir muitinės pareigūnai. Lietuvos pašto darbuotojai siuntų netikrina.“

Kalbėdamas apie tarptautines siuntas Lietuvos pašto atstovas pabrėžė, kad jų transportavimas – sudėtingesnis, tad siuntėjui būtina pasirūpinti tinkama pakuote.

„Svarbu patvariai ir kokybiškai supakuoti siuntą, kad jos turinys būtų apsaugotas nuo išorės veiksnių ar kitų galimų pažeidimų transportavimo metu. Rekomenduojame pasirūpinti tinkama siuntos pakuote, kuri turi būti tvirta ir atlaikyti siuntoje esančių daiktų svorį. Trapūs ar dužūs daiktai pakuojami kiekvienas atskirai; pageidautina, kad jie nesiliestų prie išorinės pakuotės dugno ar šonų. Siuntos pakuotėje atsiradusios tuščios ertmės turi būti užpildytos specialia pakavimo medžiaga“, – patarė T.Bašarovas.

Tokių patarimų laikėsi ir Beatričė, kurios siuntinys iš Didžiosios Britanijos pasiekė Lietuvą sudaužytas į šipulius. Pasipiktinusi moteris tvirtino, kad stikliniai gaminiai ne tik buvo subyrėję, bet viename iš jų buvo pragręžta skylė.

Iš siuntinio buvo išimtos šlepetės ir dirželis, o į vidų įdėta šokolado plytelė, kaip suprantu, kad išliktų tas pats svoris.

Pašnekovės teigimu, šeimos nariams skirtos dovanos tik nuliūdino gavėjus, nes iš kruopščiai supakuotų ir apsaugotų daiktų buvo likusi krūva šiukšlių: „Kadangi siunčiau ir stiklinių daiktų, supakavau juos labai saugiai, įsukau į burbulinę plėvelę bemaž dešimt kartų. Siunčiau dekoratyvinį storo stiklo bokalą, o jo šone atsirado taisyklinga apvali skylė. Tarsi išgręžta. Visi kiti stikliniai daiktai buvo sudaužyti, o šukės sumestos į vieną krūvą kartu su burbuline plėvele ir kitomis apsauginėmis medžiagomis. Negana to, viduje buvę vokai buvo atplėšti.“

Lietuvos paštas – lyg juodoji skylė

Kita iš užsienio paštu dovanas siunčiančius emigrantus kamuojanti problema – pradingstantys siuntiniai. Lietuvos paštas kaltinamas kompetencijos trūkumu, nes nesugeba užtikrinti patikimo siuntų pristatymo.

Emigrantas Pavelas, ne kartą naudojęsis Lietuvos pašto paslaugomis, į tėvynę siuntė savo įmonės dokumentus. Pasak pašnekovo, vienas iš 5 laiškų su dokumentais pradingo. Sutapimas ar ne, tačiau pradingusiame laiške su dokumentais buvo siunčiami ir marškinėliai, kurie taip pat nepasiekė gavėjo.

Tiesa, vyras teigė siuntęs neregistruotus laiškus, o marškinėliai nebuvo brangūs, tad skundo nerašęs.

„Taip išmokau pamoką, kad negalima siųsti neregistruotų siuntų. Ne ta kultūra pas mus, Lietuvėlėj, kad visi laiškai nukeliautų. Dabar, jei reikia siųsti ką nors didesnio, įdedu mikroautobusų vairuotojams už 20 svaro sterlingų ir dar niekada nekilo jokių problemų“, – pasakojo vyras.

Didžiojoje Britanijoje gyvenanti Margarita tvirtino taip pat netekusi siuntinio dėl pašto tėvynėje. Pašnekovės teigimu, kartais ji tėvams į Lietuvą siunčianti siuntinius paštu, tačiau pastarąjį kartą gavėjas dovanos negavo: „Pirkome brangų tepalą mamai nuo rando, nes Lietuvoje jo nėra, gaila, bet taip ir nenukeliavo.“

Siunčiau dekoratyvinį storo stiklo bokalą, o jo šone atsirado taisyklinga apvali skylė. Tarsi išgręžta.

Lietuvoje įsišaknijusi nuomonė, kad norint, jog siuntinys garantuotai patektų į gavėjo rankas, būtina siųsti registruotą ir iš anksto apmokėtą siuntą, kitu atveju, ji gali pradingti.

T.Bašarovo teigimu, siuntiniai gali nepasiekti adresato dėl juose esančių daiktų: „Labai svarbu įsidėmėti, kad ne visus daiktus leidžiama siųsti paštu. Siuntoje aptikus draudžiamų siųsti daiktų (jų sąrašą galima rasti Lietuvos pašto internetiniame tinklalapyje www.lietuvospaštas.lt) ar Vilniaus teritorinės muitinės Vilniaus pašto posto pareigūnams įtarus, kad siuntoje esama draudžiamų importuoti į Lietuvą prekių, siuntos sulaikomos.“ Pašnekovas pridūrė, kad siunčiant paštu vertingus daiktus rekomenduojama juos apdrausti.

Papildomai sumokami pinigai sėkmės negarantuoja

Nors Lietuvos pašto atstovas pataria vertingus siuntinius apdrausti, emigrantai įsitikinę, kad tai nėra garantija, jog gavėjas gaus siuntą ir ji atkeliaus laiku.

Pašnekovė Aušra pasakojo, kad jai iš Lietuvos siųsta registruota siunta, kuri turėtų atkeliauti kur kas greičiau nei įprastai, prapuolė tarptautiniuose pašto skyriuose. Moteris įsitikinusi, kad už delsimą atsakingas Lietuvos paštas.

„Iš Lietuvos išsiųsta registruota siunta dingo. Po 3 savaičių mama kreipėsi į Lietuvos paštą, kur išgirdo, kad siuntinio reikia ieškoti Anglijos pašte, nes dingo jame. Aš nuėjau į paštą, kur man pasakė, kad dingo Lietuvoje. Mamai nuėjus antrą kartą ir paprašius surasti siuntinį, teko sumokėti 4 eurus, mat nemokamai ieškoma tik po 2 mėnesių. Vos sumokėjus gavome visą sulamdytą ir sugadintą siuntinį. Niekada nebesinaudosime Lietuvos pašto paslaugomis, nes tenka mokėti daug pinigų ir dar patiems ieškoti“, – nusivylimo neslėpė pašnekovė.

Ne ta kultūra pas mus, Lietuvėlėj, kad visi laiškai nukeliautų.

T. Bašarovas tikino, kas tokių siuntų kelias, pristatymo laikas bei būklė priklauso ne tik nuo Lietuvos operatorių.

Tarptautinės siuntos gali nepasiekti gavėjo ar vėluoti dėl netiksliai nurodyto adreso bei kitų priežasčių: „Siuntų pristatymas gali vėluoti ir dėl įvairių nenumatytų veiksnių, pavyzdžiui, oro sąlygų, kai negali pakilti lėktuvai, nepravažiuojamų kelių ar streikuojančių oro uosto/pašto darbuotojų, sezoniškumo.“

Paklaustas, kodėl sumokėjus papildomai siuntos vis tiek vėluoja, o norint jas surasti, tenka dar kartą mokėti pašte, atstovas spaudai teigė, kad paprastai pirmenybę turintys siuntiniai išsiunčiami tą pačią ar kitą dieną. Tam, kad pašto darbuotojai galėtų paaiškinti priežastį, dėl kurios užtruko pristatymas, būtina nurodyti konkretų siuntos registracijos numerį.

Pašnekovai lyg susitarę tvirtino, kad naudojantis kitų šalių pašto paslaugomis problemų nekyla, bėdos prasideda tik dėl Lietuvos pašto.

Ilonos teigimu, dėl Jungtinės Karalystės pašto sunkumų jai niekad nekilo. „Juk čia paštu siunčiami net asmens dokumentai“, – sakė moteris. Jai pritarė ir Margarita, visiškai pasitikinti Anglijos paštu ir žinanti, kada tiksliai bus pristatytas siuntinys, ko negalinti pasakyti apie Lietuvos paštą.

Bokalą su skyle giminaičiui iš Velso nusiuntusi Beatričė svarstė, dėl ko Lietuvos pašto darbas taip pasikeitė, mat prieš keliolika metų tėtis jai siųsdavęs pinigų tiesiog voke, paprastu laišku ir jie nedingdavę.

„Siuntinius gaunu iš viso pasaulio, Didžiosios Britanijos muitininkams nekyla noras atplėšti siuntų. Manau, kad Lietuvos pašto darbuotojai nori pasipinigauti ir atplėšdami tikisi rasti pinigų ar vertingų daiktų. Mokame didžiulius pinigus už prioritetinius siuntinius, o naudos jokios. Patarčiau Lietuvos paštui kruopščiau rinktis darbuotojus ar keisti taisykles, tuomet sumažėtų ir problemų“, – sprendimo ieškojo lietuvė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos