Daugiausia skambinantys į emocinės paramos liniją 1809 pasirinkdavo pokalbį su „Vilties linija“ suaugusiesiems, kuriai karantino laikotarpiu talkina ir būrys profesionalių Psichikos sveikatos centrų psichologų.
Dažniausiai gyventojai į 1809 liniją ar tiesiogiai į emocinės paramos linijas skambino pasikalbėti apie tarpusavio santykius šeimoje, su partneriu ar draugais, taip pat dažnai pastebima gyvenimo prasmės ir savižudybės, vienišumo tema, kalbamasi apie psichikos sveikatos (depresija, nerimas, nemiga), priklausomybių ir finansinių sunkumų klausimais bei kitomis temomis.
Gyvenant tokiu neįprastu mums metu yra svarbu kalbėtis apie savijautą, jaučiamą nerimą ar baimę ir prireikus kreiptis pagalbos.
„Emocinė sveikata yra tiek pat svarbi kaip ir fizinė, todėl prašome gyventojų nesibaiminti ir paskambinus emocinės paramos linija 1809 pasikalbėti apie skaudžias temas su linijos savanoriais ir profesionalais, galinčiais padėti pasijusti geriau. Kreipimasis pagalbos yra ne silpnumo, o stiprybės ir noro padėti sau požymis. Gyvenant tokiu neįprastu mums metu yra svarbu kalbėtis apie savijautą, jaučiamą nerimą ar baimę ir prireikus kreiptis pagalbos. Jeigu negalite pasikalbėti apie tai su artimais žmonėmis, 1809 linijoje galėsite pasikalbėti su neutraliu, tam specialiai paruoštu žmogumi, kuris padės rasti išeitį iš sunkios emocinės būklės“, – sako sveikatos apsaugos ministras, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas Aurelijus Veryga.
Paskambinę telefonu 1809 gyventojai gali pasirinkti, su kurios emocinės pagalbos linijos – „Vilties linijos“ suaugusiems, „Pagalbos moterims linijos“, „Jaunimo linijos“, „Vaikų linijos“ ar „Sidabrinės linijos“ senjorams – savanoriais norėtų pasikonsultuoti bei sujungiami su jais. „Vilties linijos“ suaugusiems, „Pagalbos moterims linijos“ ir „Jaunimo linijos“ specialistai konsultuoja visą parą septynias dienas per savaitę, „Vaikų linijos“ – nuo 11 iki 23 val. kasdien, „Sidabrinės linijos“ – nuo 8 iki 20 val. kasdien.
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) primena, kad prieš savaitę buvo pristatyta vieninga informacinė platforma www.pagalbasau.lt, kurioje gyventojai gali patogiai vienoje vietoje rasti rekomendacijas, kaip palaikyti gerą emocinę būseną koronaviruso pandemijos metu bei kur ir kokios pagalbos kreiptis.
SAM taip pat primena, kas labai aktualu, jei žmogus susiduria su rimtesniais psichologiniais sunkumais, kad visi psichikos sveikatos centrai Lietuvoje teikia nuotolines psichiatrų ir psichologų konsultacijas, todėl šios paslaugos yra prieinamos pacientams, kuriems jų reikia.
Du iš trijų psichikos sveikatos centrų taip pat suteikia galimybę gyventojams kreiptis pagalbos į psichikos sveikatos centrus ir anonimiškai, t. y. nenurodant vardo ir pavardės bei kitų asmens duomenų.