„2012 metų biudžetas dėl suprantamų priežasčių planuojamas toks įtemptesnis, lyginant su ankstesniais metais, dėl dviejų priežasčių: pirmiausia labai daug tęstinių projektų, kurie yra pradėti ir juos reikia tęsti. Pavyzdžiui, pasirašyta kanalo gilinimo-platinimo sutartis su „Van Oord“, kurios vertė siekia 130 mln. litų ir daugybė kitų pradėtų objektų, kuriuos reikia šiais metais pabaigti. Be to, yra ir nauji objektai, kurie pagal projektų atrankos komisijos vertinimą jau įtraukti į 2012 metų biudžetą. Tai susidaro maksimalus investicijų kiekis – toks, kokio niekada nebuvo“, – pirmadienį spaudos konferencijoje žurnalistams sakė E.Gentvilas.
Kartu E.Gentvilas neatmetė, kad planuojamos investicijos gali būti ir mažesnės.
„Matyt, reikės keisti pajamų-išlaidų sąmatą, nes, pavyzdžiui, „Van Oord“ dabar praneša, kad jie remontuoja techniką, dėl šalčių technikos remontas užtrunka ir jie pasirengę darbus pradėti ne dabar, kaip planavo vasario pradžioje, tačiau kovo 20 dieną. Tai reiškia šiek tiek atsideda investavimo laikotarpis. Tokie pakeitimai bus, bet aš manau, kad šiemet investicijų apimtys sieks apie 250 mln. litų“, – teigė direkcijos vadovas.
Anot jo, dėl suplanuotų investicijų Klaipėdos uosto direkcija šiemet numato skolintis iki 66 mln. litų.
„Tačiau, kaip žinome, yra numatyta ir valstybės biudžete suplanuota paimti lėšas iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos kaip pelno dalį, kurią savininkas paimtų, tai mums, kad nepritrūktų lėšų investicijoms, mes planuojame šiais metais skolintis – šiais metais patvirtintas skolinimosi limitas 66 mln. litų. Aš sakyčiau, kad tai turbūt bus sunkiausi finansine prasme metai dėl investicijų apimčių, kadangi kitais metais didelė dalis tęstinių projektų bus pasibaigę. Kitais metais planuojamos investicijos yra žymiai mažesnės – apie 140 mln. litų“, – sakė E.Gentvilas.
Klaipėdos jūrų uostas pernai uždirbo apie 85,887 mln. litų neaudituoto pelno, arba 58 proc. daugiau nei 2010-aisiais, kai jo audituotas pelnas buvo 54,468 mln. litų.
Klaipėdos uostas 2011 metais perkrovė 36,6 mln. tonų krovinių – 16,9 proc. daugiau nei užpernai, kai perkrauta 31,3 mln. tonų krovinių.