„Henrikas Daktaras paleidžiamas į laisvę su elektroninio stebėjimo įtaisu“, – savo skaitytojus lapkričio pradžioje informavo tinklalapis laisvadienis.lt.
Po dviejų savaičių, paskutinėmis lapkričio dienomis, tinklalapis išplatino dar vieną melagingą naujieną apie H.Daktarą. Teigiama, esą vyras paleidžiamas už 110 tukst. eurų užstatą.
Per mažiau nei parą šia informacija pasidalino beveik 600 socialinio tinklo vartotojų, o bendras su „naujiena“ susijusių veiksmų skaičius feisbuke pasiekė beveik 2 tūkst. Naujieną pamatė tūkstančiai, tačiau veltui, nes tai – melas.
Tinklalapis skelbia 18 metų senumo informaciją, kurią naujienų portalas delfi.lt publikavo 2001 m. Dar daugiau, tą patį melą laisvadienis.lt skelbė prieš mažiau nei du mėnesius.
Lapkričio pabaigoje pradėta dalintis šių metų balandžio mėnesį publikuota informaciją apie H.Daktarui nepalankų teismo sprendimą.
Vis dėlto fantazijomis apie kalėjimą paliekantį H.Daktarą dalinosi keli šimtai socialinio tinklo vartotojų.
Laisvadienis.lt atkakliai dalinasi melaginga informacija. Dažniausiai tinklalapis perpublikuoja seną informaciją, kuri dabarties kontekste skamba absurdiškai.
Pavyzdžiui, paskelbiama neregėta karščio banga esant šaltam orui, Vyriausybės planai uždrausti alkoholį ar įvardijami kokie paskutiniai žymaus žmogaus žodžiai.
Portalo administratorių elgesys nėra atsitiktinis. Absurdiškos naujienos patraukia skaitytojų dėmesį, o kiekvienas paspaudimas augina tinklalapyje parduodamos reklamos vertę.
Pavyzdžiui, greta melagingos naujienos apie H.Daktaro paleidimą į laisvę – prekybos centro „Iki“, „AND klinikos“ ir draudimo bendrovės „If“ reklamos.
Skirtingais vertinimais, laisvadienis.lt savininkai kasmet gali gauti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų pajamų.
Laisvadienis.lt nevengia dalintis turiniu su kitu klaidinančios informacijos šaltiniu refa.lt. Abiejuose tinklapiuose neretai pasirodo ta pati klaidinanti informacija, iliustruota tomis pačiomis fotografijomis, naudojamos tos pačios antraštės.
Iki šių metų liepos vidurio laisvadienis.lt tekstai buvo platinami to paties pavadinimo feisbuko grupėje, tačiau vasarą dalintis įrašais grupėje baigta.
Vietoj tinklalapio publikacijų pasirodė skelbimai apie parduodamus rūbus, nors feisbuko puslapis save įvardija esant žiniasklaidos priemone.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programa, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.