Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 05 21

„flyLAL“ atleidžia visus darbuotojus

274 – toks skaičius žmonių kitą savaitę papildys sostinės bedarbių gretas. Bankrutuojančios bendrovės „flyLAL“ vadovybės teigimu, kito pasirinkimo, kaip atleisti visus darbuotojus, įskaitant ir vadovus, įmonė neturi.
„flyLAL“ atleis visus darbuotojus.
„flyLAL“ atleis visus darbuotojus. / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Masinis atleidimas kadaise strategine laikytoje šalies įmonėje numatytas gegužės 27-ąją, tačiau darbo netekusiai komandai vargai šia diena tik prasidės. Pinigų išeitinėms kompensacijoms nėra, todėl darbuotojams teks stoti į ilgą kreditorių eilę.

„flyLAL“ atleis 274 darbuotojus – 100 iš jų administracijos darbuotojų, kita dalis skraidantis personalas – pilotai ir stiuardesės.„Įmonių bankrotų įstatymas numato, kad darbuotojams priklauso 2 mėnesių atlyginimo dydžio išeitinė kompensacija. Darbuotojai bus įrašyti į kreditorių eilę, jiems bus teikiama pirmenybė, tačiau suprantama, kad procesas užtruks“, – sakė „flyLAL“ bankroto proceso administratorius Aurimas Valaitis.

Įmonės kreditorių eilė turėtų paaiškėti pirmadienį – tuomet sueina teismo numatytas terminas, iki kurio visi turintys turtinių pretenzijų galėjo su jomis kreiptis į bankroto administratorių.

„Sudarius eilę ir patikrinus visų kreditorių pretenzijas bus aišku, kiek įmonė iš tikro yra skolinga. Tada jau kreditorių susirinkimas spręs, ką daryti su įmonės turtu, kaip atgauti pinigus“, – aiškino A.Valaitis.

Preliminariais duomenimis, „flyLAL“ turi apie 80–90 mln. Lt skolų, nepadengtų jokiu ilgalaikiu turtu.

Andriaus Ufarto/BFL nuotr./„flyLAL“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris
„flyLAL“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris

„Skolos susidarė dėl daugybės išorinių ir vidinių veiksnių. 2008-aisiais kilo kuro kainos, tačiau buvo mažiau skrendančių, bendrovė „airBaltic“ taikė kainų embargą, turėjo nuolaidų oro uosto mokesčiams. 2007-aisiais nusipirkome didelių lėktuvų „Boing“, nors galbūt reikėjo mažesnių, dažnesniems verslo skrydžiams“, – aiškino „flyLAL“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.

Pasak pašnekovo, gaila darbuotojų, tačiau visa įmonė sėdi vienoje valtyje ir vieni kitiems kiek galėdami bandys padėti.

„Galime parašyti rekomendacijas ir padaryti kitų bendražmogiškų dalykų, tačiau daugiau galimybių nėra“, – teigė V.Kaikaris, pats neteksiantis „flyLAL“ generalinio direktoriaus pareigų.

Masiniai atleidimai

Vadovaujantis šalies įstatymais, apie planuojamus masinius atleidimus įmonės turi informuoti Darbo biržą. Pastarosios atstovai apsilanko įmonėje ir siūlo būsimiems bedarbiams naują darbo vietą bei kitų nedarbo mažinimo priemonių.

„Daliai „flyLAL“ darbuotojų bus pasiūlyta laikinai dirbti kai kuriuos viešuosius darbus, kitiems persikvalifikuoti. Deja, tokia situacija, kad daug laisvų darbo vietų pasiūlyti negalime“, – sakė Vilniaus darbo biržos direktoriaus pavaduotojas Eugenijus Valeika.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?