„Kalbant apie lietuvių kalbos suvienodintą egzaminą, buvo nuogastavimai, kad galbūt lenkų tautinės mažumos mokiniams yra per sunku, bet kai pradėjome lyginti rezultatus, kai pateikėme analizę, kad tautinių mažumų mokiniai laiko taip pat egzaminus kaip ir lietuvių mokiniai, tai tiesiog išsisklaidė nerimas ir iš tikrųjų jokių pasiūlymų net nepateikė ir nieko neprašė keisti“, – BNS sakė su Lenkijos kolege bendravusi Lietuvos švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė.
Ji sakė, kad pokalbyje lenkų ministerijos atstovai neakcentavo praėjusią savaitę protestavusių dalies tautinių mažumų reikalavimų.
Praėjusią savaitę vieną dieną dalies tautinių mažumų mokyklų mokinių užuot ėję į pamokas dalyvavo mišiose. Taip jie protestavo prieš suvienodintą lietuvių kalbos egzaminą, tautinių mažumų mokyklų reorganizavimo.
Suvienodintą egzaminą abiturientai laiko jau porą metų, bet tautinių mažumų moksleivių darbai vis dar vertinami atlaidžiau. Lengvatų vertinant tautinių mažumų moksleivių egzaminą turėtų nelikti iki 2020 metų.
Pasak G.Krasauskienės, susitikime ketvirtadienį kalbėta apie mokyklų tinklo pertvarkas tiek Lietuvoje, tiek Lenkijoje.
„Jie pasiteiravo mūsų pozicijos, mes sakėme, kad mes esame už tai, jog mokyklos būtų išsaugomos, jeigu jos atitinka tam tikrus kriterijus, dirbtinai mokyklų nereikėtų reorganizuoti, bet vis tik akcentavome, kad tai yra savivaldybių klausimas, kad jų teisė yra apsispręsti dėl mokyklų tinklo“, – aiškino viceministrė.
E.Dudek paprašė Lietuvos švietimo ir mokslo ministerijos steigti darbo grupę, kurioje švietimo klausimai būtų aptariami kartu su lenkų tautinės mažumos atstovais.
Ji sakė pokalbyje taip pat pažymėjusi, jog lietuviškoms mokykloms Lenkijoje reikėtų daugiau dėmesio.
„Ir dėl finansavimo, ir dėl vadovėlių, ir dėl kitų dalykų – labai aštriai neakcentavome klausimo, tiesiog atkreipėme dėmesį – taip, kaip ir jie dėl lenkų mokyklų tinklo Lietuvoje“, – sakė G.Krasauskienė.
Be to, anot G.Krasauskienės, E.Dudek paprašė Lietuvos švietimo ir mokslo ministerijos steigti darbo grupę, kurioje švietimo klausimai būtų aptariami kartu su lenkų tautinės mažumos atstovais. Lietuva pažadėjo, kad bendros darbo grupės poreikį aiškintis su įvairių tautinių mažumų atstovais.