„Čia viena iš skaudesnių temų, ypatingai prisimenant, kas pastaruoju metu įvyko. Nesiseka mums su ministrais, pasakysiu atvirai. Manau, kad padariau klaidą patvirtindamas šitą ministrą. Ir kad labai sunku (...), kai priimi kažkokius valinius sprendimus ir matai, kad situacija nesikeičia“, – susitikdamas su už jo kandidatūrą siekiant perrinkimo pasirašiusiais rinkėjais Kaune sakė G.Nausėda.
Taip jis kalbėjo paklaustas apie švietimo sektoriaus aktualijas.
„Švietimas yra būtent toks sektorius, kuriame tie valiniai sprendimai ir duoda rezultatą, jokiu būdu ne iš karto. Aš buvau labai įsitraukęs į švietimo reikalus lygaus starto galimybių kampu ir tikrai padėjome daug pastangų, kad įstatymų paketai atsirastų reikalingi, lygaus starto buvo mūsų inicijuotas, įtraukaus ugdymo mūsų paremtas ir dar su ankstesne Vyriausybe, Seimu paskutiniais mėnesiais priimtas“, – teigė šalies vadovas.
„Net ir šitoje situacijoje, kuomet turime visą teisėkūrą, kuri yra reikalinga, pinigai įtraukiajam ugdymui nebuvo skirti adekvatūs, ir dabar matau, kad visa tai klimpsta dėl labai gyvenimiškų priežasčių. Trūksta padėjėjų, psichologų, mokytojai nusivilia, vargsta, negali susitvarkyti su tais mokiniais – graži ir naudinga idėja išsigimsta, komplikuojasi ir neįmanoma ją sklandžiai įgyvendinti“, – pridūrė jis.
Prezidentas tvirtino, kad Švietimo ministerijoje turime „tam tikrą sukaulėjusį sluoksnį“, kuris praktiškai apsunkina bet kokių teigiamų pokyčių įgyvendinimą.
„Aš priėjau tokios išvados. Ministrai ateina, kaip šeima pasikeičia, bet situacijos iš esmės pakeisti negali nepakeitęs viso mechanizmo ministerijos viduje“, – sakė valstybės vadovas.
G.Jakštas švietimo ministru buvo paskirtas pernai liepą, politikas iki tol ėjo viceministro pareigas.
Ministro pareigose jis pakeitė Jurgitą Šiugždinienę, atsistatydinusią kilus abejonių dėl jos kanceliarinių išlaidų dirbant Kauno miesto savivaldybės taryboje.
G.Jakštas ir pats šią savaitę užsiminė apie galimą pasitraukimą iš posto, tačiau teigė, jog apie tai bus galima kalbėti tik tada, kai bus išspręstos problemos dėl kritikos sulaukusių vienuoliktokų tarpinių patikrinimų.