2021 02 26

G.Nausėda tikisi ES sutarimo dėl COVID-19 skiepų pasų artimiausiu metu

Prezidentas Gitanas Nausėda tikisi Europos Sąjungos (ES) sutarimo dėl COVID-19 skiepų pasų artimiausiuose ES viršūnių susitikimuose.
Gitanas Nausėda
Gitanas Nausėda / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Yra vis dar tam tikrų nesutarimų šito paso koncepcijos klausimu, bet aš manau, kad jau artimiausiuose posėdžiuose mes galėtumėme prieiti prie tam tikrų išvadų ir tikrai padaryti šitą naudingą darbą, kadangi jis yra nepaprastai prasmingas: jis leistų mums šiek tiek laisviau judėti per sienas ir atsiverti“, – interviu LRT televizijai penktadienį sakė G.Nausėda.

Jis priminė, kad Lietuva pasisako už platesnę skiepų paso traktuotę, kai susitarimas apimtų ne tik pasiskiepijusius nuo koronaviruso, bet ir visus, turinčius imunitetą.

Skiepų pasas ar imuniteto dokumentas pasiskiepijusiems nuo koronaviruso bei persirgusiems liga Europoje svarstomas kaip dokumentas, kuris galėtų suteikti tam tikrų lengvatų keliaujantiems, norintiems lankytis renginiuose ir pan.

Prezidentas taip pat pabrėžia, jog stringant vakcinų tiekimui, Bendrija turi reikalauti iš gamintojų laikytis savo įsipareigojimų, ir tikisi, kad sutarti nauji vakcinų kiekiai ir būsimos naujos vakcinos Europoje leis iki vidurvasario paskiepyti 70 proc. suaugusių Lietuvos gyventojų.

„Matome, kas vyksta, atsiranda atmainos, ir kuo daugiau prarandame laiko paimdami už gerklės šitai pandemijai, tuo daugiau rizikuojame, kad atmainų bus tik daugiau ir garantijų, kad visos vakcinos bus veiksmingos, bus tik mažiau. Todėl turime skubėti, tai yra mūsų visų gyvybinis interesas“, – teigė prezidentas.

Anot jo, šiuo metu Rusijos sukurta „Sputink“ vakcinas „nėra klausimas“, o apie jos panaudojimą kalba tik atskiros ES šalys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis