2012 11 15 /16:11

Galingi sprogimai Kaune suardė Panemunės tiltą

2012 m. lapkričio 15-oji bus įrašyta į Lietuvos tiltų istoriją. Šią dieną, apie 15.30 val., susprogdinta dalis senojo Panemunės tilto Kaune, kuris jungė Žemuosius Šančius ir Panemunę. Keturiems vienu metu vykusiems sprogimams buvo panaudoti apie 25 kilogramai trotilo. Sprogimo pažiūrėti susirinko kelis šimtai kauniečių, keli Seimo nariai ir miesto politikai. Ant išsaugotų penkių atramų iškils naujas, platesnis – keturių eismo juostų – tiltas.
Kauno Panemunės tilto sprogdinimo akimirka
Kauno Panemunės tilto sprogdinimo akimirka / Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr.

Papildyta 15.56 val.: Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio teigimu, sprogdinimas pavyko sklandžiai. Buvo susprogdinta maždaug 56 tonas sverianti tilto dalis. Ji iš anksto buvo supjaustyta, todėl į Nemuną nukrito maždaug po 20 tonų sveriantys betono luitai. Jie bus ištraukti specialia statybine technika.

„Jau beveik nutiestas laikinas tiltas, kuriuo vyks tilto nuolaužų ištraukimo iš upės darbai“, – 15min.lt sakė A.Pakalniškis.

Tie, kas šiandien nespėjo atvykti pažiūrėti sprogimo, neturėtų graužtis, iki metų pabaigos nugriaudės dar keturi penki panašūs sprogimai.

Papildyta 16.11 val.: Miesto meras Andrius Kupčinskas prisipažino, kad labiau mėgsta dalyvauti naujų statybų pradžios ceremonijose, „tačiau nesusprogdinus, nepastatysi naujo“.

„Gaila tokio tilto, nes matosi, kad jis buvo pastatytas tvirtas. Tačiau laikas nelaukia, reikėjo priimti sprendimus. Tikimės, per ateinančius dvejus metus atsiras naujas tiltas, kuris, tikėkimės, tarnaus ne mažiau kaip šimtą metų.

Šiems metams tilto rekonstrukcijai skirti 5 mln. litų, kitiems metams planuojama apie 30 mln. litų. Tikimės, kad bus kooperuojamasi kartu su Kelių direkcija. Mes įsipareigojome paimti paskolą ir skirti 10–15mln. litų, o likusius pinigus tikimės gauti iš Kelių direkcijos ir Susisiekimo ministerijos“, – sakė A.Kupčinskas.

Jo teigimu, A.Juozapavičiaus prospektas privalo būti pabaigtas rekonstruoti iki 2013 m. birželio 1 d. Panemunės tiltas turi būti pastatytas iki 2015 m. vidurio.

Statybų kaina – 102 mln. litų

Naujojo Panemunės tilto statybų kaina siekia 102 mln. litų. Kauno miesto savivaldybė tilto statyboms skirs 30 proc. šios sumos. Šiais metais statybų pradžiai 4,7 mln. litų buvo skirta iš Kelių priežiūros ir plėtros finansavimo programos. Vyriausybė yra priėmusi protokolinį nutarimą, įpareigojantį Susisiekimo ministeriją iki 2015 metų skirti iki 70 proc. darbams reikalingų lėšų.

Baiminamasi, kad tilto rekonstrukcija, pritrūkus pinigų, gali užtrukti net penkerius metus, nors A.Juozapavičiaus prospekto,kurį tiltas sujungia su kitu Nemuno krantu, rekonstrukcija jau juda link pabaigos.

Ruošėsi nuo balandžio

Lapkričio 6 d. buvo įvykdytas bandomasis sprogimas. Pasak senąjį tiltą ardančios bendrovės „Kauno tiltai“ statybos vadovės Jolantos Varkalienės, bandomasis sprogdinimas leido įvertinti, kokio minimalaus sprogmenų kiekio reikia norint išardyti siją. Specialistams atlikus skaičiavimus, bus nustatyta tiksli sprogmenų išdėstymo schema.

Iki metų pabaigos darbininkai išardys dabartinio tilto perdangą ir paliks tik dalį kolonų. Kito darbų etapo metu bus rekonstruojamos atramos, o vėliau ant jų bus sumontuota nauja iš plieno ir betono pagaminta perdanga. Naujasis keturių eismo juostų tiltas sujungs Žemuosius Šančius ir Panemunę.

Tilto uždarymui, kuris buvo uždarytas birželio 4 d., bendrovės „Kauno tiltai“ darbininkai pradėjo ruoštis dar balandžio pabaigoje. Vasaros metu buvo atliekami tilto ardymo darbai – išmontuojami apšvietimo stulpai, nuimami šviestuvai, ardoma danga, nuimamos tilto tvorelės.

Rekonstrukcijos projektas parengtas 1996 metais

1957 m. pastatytas Panemunės tiltas buvo 208 metrų ilgio šešių angų sijinis monolitinio gelžbetonio tiltas. Jį sudarė dvi eismo juostos, kuriomis eismo intensyvumas siekdavo apie 1200 automobilių per valandą.

Panemunės tilto rekonstrukcijos projektas buvo parengtas dar 1996 m. Projekte buvo numatyta pakeisti šalitilčio plokštes, važiuojamosios dalies dangą, įrengti naują hidroizoliaciją, deformacinius pjūvius, atstatyti apsauginio betono sluoksnį. Tačiau naujojo statinio projektui pasipriešino vietiniai gyventojai.

2003–2008 m. atlikus tilto techninės būklės įvertinimus, dėl saugumo ir ekonomiškumo rekomenduota statyti naują tiltą. Panemunės tiltą planuojama perstatyti toje pat ašyje, iš septynių atramų paliekant penkias ir jas paplatinant. Taip pat bus paplatinta tilto perdanga, visas naujojo tilto ilgis sieks 273,23 metrus, bendras plotis – 20,8 metrus, važiuojamosios dalies plotis – 14 metrų (keturios eismo juostos).

Eismas tiltu automobiliams ir pėstiesiems uždarytas bei pradėti jo ardymo darbai 2012 m. birželio 4 d. Miesto valdžia dėl lėšų stokos atsisakė idėjos šalia remontuojamo statinio pėsčiųjų patogumui pastatyti pontoninį tiltą. Pagrindiniai transporto srautai nukreipti per atnaujintą Jiesios tiltą.

PERŽIŪRĖKITE ĮRAŠĄ, KURIAME MATYTI, KAIP SPROGDINAMAS TILTAS

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų