Papildyta 15.56 val.: Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio teigimu, sprogdinimas pavyko sklandžiai. Buvo susprogdinta maždaug 56 tonas sverianti tilto dalis. Ji iš anksto buvo supjaustyta, todėl į Nemuną nukrito maždaug po 20 tonų sveriantys betono luitai. Jie bus ištraukti specialia statybine technika.
„Jau beveik nutiestas laikinas tiltas, kuriuo vyks tilto nuolaužų ištraukimo iš upės darbai“, – 15min.lt sakė A.Pakalniškis.
Tie, kas šiandien nespėjo atvykti pažiūrėti sprogimo, neturėtų graužtis, iki metų pabaigos nugriaudės dar keturi penki panašūs sprogimai.
Papildyta 16.11 val.: Miesto meras Andrius Kupčinskas prisipažino, kad labiau mėgsta dalyvauti naujų statybų pradžios ceremonijose, „tačiau nesusprogdinus, nepastatysi naujo“.
„Gaila tokio tilto, nes matosi, kad jis buvo pastatytas tvirtas. Tačiau laikas nelaukia, reikėjo priimti sprendimus. Tikimės, per ateinančius dvejus metus atsiras naujas tiltas, kuris, tikėkimės, tarnaus ne mažiau kaip šimtą metų.
Šiems metams tilto rekonstrukcijai skirti 5 mln. litų, kitiems metams planuojama apie 30 mln. litų. Tikimės, kad bus kooperuojamasi kartu su Kelių direkcija. Mes įsipareigojome paimti paskolą ir skirti 10–15mln. litų, o likusius pinigus tikimės gauti iš Kelių direkcijos ir Susisiekimo ministerijos“, – sakė A.Kupčinskas.
Jo teigimu, A.Juozapavičiaus prospektas privalo būti pabaigtas rekonstruoti iki 2013 m. birželio 1 d. Panemunės tiltas turi būti pastatytas iki 2015 m. vidurio.
Statybų kaina – 102 mln. litų
Naujojo Panemunės tilto statybų kaina siekia 102 mln. litų. Kauno miesto savivaldybė tilto statyboms skirs 30 proc. šios sumos. Šiais metais statybų pradžiai 4,7 mln. litų buvo skirta iš Kelių priežiūros ir plėtros finansavimo programos. Vyriausybė yra priėmusi protokolinį nutarimą, įpareigojantį Susisiekimo ministeriją iki 2015 metų skirti iki 70 proc. darbams reikalingų lėšų.
Baiminamasi, kad tilto rekonstrukcija, pritrūkus pinigų, gali užtrukti net penkerius metus, nors A.Juozapavičiaus prospekto,kurį tiltas sujungia su kitu Nemuno krantu, rekonstrukcija jau juda link pabaigos.
Ruošėsi nuo balandžio
Lapkričio 6 d. buvo įvykdytas bandomasis sprogimas. Pasak senąjį tiltą ardančios bendrovės „Kauno tiltai“ statybos vadovės Jolantos Varkalienės, bandomasis sprogdinimas leido įvertinti, kokio minimalaus sprogmenų kiekio reikia norint išardyti siją. Specialistams atlikus skaičiavimus, bus nustatyta tiksli sprogmenų išdėstymo schema.
Iki metų pabaigos darbininkai išardys dabartinio tilto perdangą ir paliks tik dalį kolonų. Kito darbų etapo metu bus rekonstruojamos atramos, o vėliau ant jų bus sumontuota nauja iš plieno ir betono pagaminta perdanga. Naujasis keturių eismo juostų tiltas sujungs Žemuosius Šančius ir Panemunę.
Tilto uždarymui, kuris buvo uždarytas birželio 4 d., bendrovės „Kauno tiltai“ darbininkai pradėjo ruoštis dar balandžio pabaigoje. Vasaros metu buvo atliekami tilto ardymo darbai – išmontuojami apšvietimo stulpai, nuimami šviestuvai, ardoma danga, nuimamos tilto tvorelės.
Rekonstrukcijos projektas parengtas 1996 metais
1957 m. pastatytas Panemunės tiltas buvo 208 metrų ilgio šešių angų sijinis monolitinio gelžbetonio tiltas. Jį sudarė dvi eismo juostos, kuriomis eismo intensyvumas siekdavo apie 1200 automobilių per valandą.
Panemunės tilto rekonstrukcijos projektas buvo parengtas dar 1996 m. Projekte buvo numatyta pakeisti šalitilčio plokštes, važiuojamosios dalies dangą, įrengti naują hidroizoliaciją, deformacinius pjūvius, atstatyti apsauginio betono sluoksnį. Tačiau naujojo statinio projektui pasipriešino vietiniai gyventojai.
2003–2008 m. atlikus tilto techninės būklės įvertinimus, dėl saugumo ir ekonomiškumo rekomenduota statyti naują tiltą. Panemunės tiltą planuojama perstatyti toje pat ašyje, iš septynių atramų paliekant penkias ir jas paplatinant. Taip pat bus paplatinta tilto perdanga, visas naujojo tilto ilgis sieks 273,23 metrus, bendras plotis – 20,8 metrus, važiuojamosios dalies plotis – 14 metrų (keturios eismo juostos).
Eismas tiltu automobiliams ir pėstiesiems uždarytas bei pradėti jo ardymo darbai 2012 m. birželio 4 d. Miesto valdžia dėl lėšų stokos atsisakė idėjos šalia remontuojamo statinio pėsčiųjų patogumui pastatyti pontoninį tiltą. Pagrindiniai transporto srautai nukreipti per atnaujintą Jiesios tiltą.
PERŽIŪRĖKITE ĮRAŠĄ, KURIAME MATYTI, KAIP SPROGDINAMAS TILTAS