Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 02 14

Galvos skausmas – nekokybiški batai

Taisyti, aiškintis su pardavėjais ar tiesiog mesti į šiukšliadėžę – tokia dilema neretai kyla batų pirkėjams. Kaip liudija Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos duomenys, skundų dėl nekokybiškos avalynės nuolat daugėja.
Vartotojų teisių gynėjai per dieną kartais sulaukia daugiau nei 20 klaipėdiečių skambučių dėl avalynės kokybės.
Vartotojų teisių gynėjai per dieną kartais sulaukia daugiau nei 20 klaipėdiečių skambučių dėl avalynės kokybės. / Ginos Kubiliūtės/15min.lt nuotr.

Kaip teigė inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Raimonda Bučinskienė, pasikonsultuoti dėl šios prekės į inspekciją per dieną kartais paskambina daugiau nei dvidešimt žmonių. Ypač dažnai problemų kyla dėl žieminių ar rudeninių batų.

„Mus yra tiesiog užplūdę skundai dėl avalynės. Batai – tai prekė, kuri labai reikalinga, nuolat keičiama, todėl problema aktuali. Tiesa, pardavėjai irgi žino taisykles ir, jei prireikia, grąžina pinigus ar pakeičia prekę. Tačiau kartais pirkėjai ir pardavėjai ginčijasi dėl gamybos defektų – tada jau prireikia mūsų inspekcijos pagalbos“, – aiškino R.Bučinskienė.

Aiškios taisyklės

Žmonės kreipiasi dėl netinkamos avalynės kokybės, pavyzdžiui, skundžiasi, kad ši praleidžia vandenį, ar gamybos defektų – atplyšta padai ir panašiai. „Jei tikrai yra paslėptas gamybos defektas, kurio žmogus negalėjo pastebėti pirkdamas, batai turi būti keičiami. O jei pirkėjas nepasirenka kitos jam tinkamos poros – jam turi būti grąžinami pinigai“, – sakė R.Bučinskienė.

Anot jos, jei parsinešęs namo pirkėjas mato, kad batai jam netinka ir nepatinka, juos gali grąžinti
per 14 dienų. „Tačiau grąžinami batai neturi būti avėti. Nebent galima pabandyti jais pavaikščioti ant kilimo“, – teigė R.Bučinskienė.

Kitokie terminai galioja tokiu atveju, kai batai pagaminti su broku. Jei, pavyzdžiui, padėvėjus kurį laiką atšoksta padai, prekę galima grąžinti per pusmetį.

Paskutinis žodis – ekspertų

Pasak R.Bučinskienės, ne visada vartotojų ginčai yra pagrįsti. Tarkime, kartais skundžiamasi, kad pro užtrauktuką skerbiasi vanduo. „Natūralu, kad žieminiais batais braidant po balas pro užtrauktuką bėgs vanduo. Kartais žmonės batus avi ne pagal paskirtį. Tarkime, vestuvių dalyvės, avėdamos batelius, skirtus pobūviui, mėgsta eiti per smėlį. Tokiu atveju aukštakulnių kulneliai gali iškart atsilupti“, – kelis pavyzdžius pateikė specialistė.
 

Anot jos, nagrinėdami skundus dėl kokybės, broko, ekspertai tiksliai nustato priežastis – tada paaiškėja, kuris buvo teisus: pirkėjas ar pardavėjas.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus duomenimis, pernai išvis telefoninių nusiskundimų dėl avalynės gauta daugiau nei 200, o oficialių raštiškų pretenzijų – apie 30.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos