15min.lt primena, kad sekmadienio naktį į Baltų prospektą liepsnų gesinti atvykę ugniagesiai-gelbėtojai negalėjo iš karto pasiekti skaudžios nelaimės vietos. Liudininkų teigimu, daugiabučio prieigos naktį buvo apstatytos automobiliais, todėl, ieškodami, kaip privažiuoti prie gaisro, ugniagesiai buvo net užklimpę pažliugusioje pievoje.
Bendrosiose gaisrinės saugos taisyklės yra nurodyta, kad privažiavimo keliai ir priėjimai prie statinių, gaisrinių kopėčių, gaisrinio inventoriaus, gaisrinių hidrantų ir vandens telkinių turi būti laisvi. Tačiau sovietmečiu projektuotuose ir statytuose daugiabučių kvartaluose išpildyti šį reikalavimą nelengva, nes palikta per mažai vietos automobilių statymui.
Greitai privažiuoti prie įvykio vietos labai svarbu ir medikams, avarinėms tarnyboms. Savo darbo tinkamai atlikti negali ir komunalines paslaugas teikiančios įmonės.
Greitų sprendimų nebus
Kaip greitai išspręsti pravažiavimo daugiabučių kiemais problemą – atsakymo nėra. Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras sako, kad gyventojai turėtų pasidaryti kvartalų detaliuosius planus, kuriuose būtų numatyta daugiau vietos automobilių stovėjimo aikštelėms.
Tačiau tai – tik teorinis pasvarstymas, nes žmonės patys to nedaro ir nedarys – per sunku visiems gyventojams susitarti, rasti pinigų darbams atlikti, nėra norinčių koordinuoti šį daug laiko, energijos ir laiko užimantį procesą. Todėl savivaldybė savo iniciatyva pradėjo rengti Eigulių, Kalniečių rajonų detaliuosius planus. Tačiau kada planai virs konkrečiais darbais – neaišku.
„Gyventojai patys turi apsispręsti – žalia veja ar stovėjimo aikštelė, nes vietos yra tiek, kiek yra, daugiau jos neatsiras. Kitas sprendimas – automobilius laikyti mokamose aikštelėse. Šilainiuose jose dar tikrai yra laisvų vietų. Tačiau žmonės taupo pinigus, nori automobilį laikyti arčiau namų“, – svarsto P. Keras.
Pagal „Kauno plano“ atliktą analizę šiuo metu 1000 kauniečiui tenka 524 automobiliai. Siekiant patenkinti lengvųjų automobilių statymo poreikį daugiaaukštės gyvenamosios statybos mikrorajonuose reikėtų papildomai įrengti beveik 42 tūkst. stovėjimo vietų.
P. Kero teigimu, iš ugniagesių-gelbėtojų Transporto skyrius nėra gavęs prašymų susijusių su įvažiavimu į daugiabučių kiemus.
PAPILDYTA 14.01 val.: Prašymus greitai pamiršta
Tačiau Kauno apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Parengties užtikrinimo skyriaus viršininkas Žydrūnas Trečiokas tvirtina, kad gaisrininkai ne kartą yra rašę prašymus ir kalbėję su savivaldybe, seniūnijomis, daugiabučių namų bendrijų pirmininkais apie padėtį kiemuose. Ugniagesiai prašo palikti koridorius pravažiuoti gaisrinėms mašinoms, tačiau jų prašymai greitai užmirštami.
„Ypač tamsiuoju paros metu, kai žmonės yra grįžę į namus ir automobilius palieka miegamųjų rajonų daugiabučių kiemuose, sunku pravažiuoti. Šilainiai, Šiaurės prospektas, V. Krėvės prospektas – ypač sudėtingos vietos. Šiaurės prospekto gyventojai žalią veją yra atitvėrę tvorelėmis, todėl galima pradurti padangas“, - sako Ž. Trečiokas.
Sekundžių kaina – gyvybė
Jis stebisi, kad gyventojai nepasimoko iš skaudžių nelaimių. Net po tragiško gaisro sekmadienį Baltų prospekte, aplink gyvenantys žmonės tik kurį laiką statys automobilius taip, kad galėtų pravažiuoti ugniagesiai, neabejoja Ž. Trečiokas.
„O juk kelios sugaištos sekundės gali kainuoti žmogaus gyvybę. Materialinį turtą galima vėl užgyventi, o gyvybės niekas nesugrąžins“, - pabrėžia ugniagesys.
Ypač svarbu privažiuoti kuo arčiau namo autokopėčioms, keltuvams, jei reikia nukelti žmones.