Į redakciją besikreipusi Kristina papasakojo, internetu užsiregistravusi pasidaryti PGR testą – jis reikalingas ketvirtadienį numatytai planinei operacijai.
Testas Garliavos Karščiavimo klinikoje jai turėjo būti atliktas vasario 21 dieną 17.10 valandą. Tačiau atvykusi laiku, netgi kiek anksčiau numatyto laiko, moteris rado užrakintas pastato duris. Ant jų pateikta informacija skelbė, kad Karščiavimo klinika dirba nuo 14 iki 18 valandos.
Paskambinusi ten pat nurodytu telefono numeriu, Kristina išgirdo vyrišką balsą. Šis piktinosi, kad jam visi skambina dėl testų ir vakcinų, tikino, niekuo su klinika nesusijęs.
„Beje, apie 16 valandą man skambino kažkas iš tos Karščiavimo klinikos, paklausė, gal galiu atvažiuoti anksčiau. Atsakiau, kad bandysiu, bet nieko nepažadu, nes dirbu Kaune. Ir taip išėjau kiek anksčiau iš darbo, nes užtrunka, kol atvyksti iki Garliavos“, – prisiminė Kristina.
Užregistravo mobilaus punkto nedarbo metu
Tą patį vakarą Kristina paskambino 1808 numeriu, teiravosi, kodėl klinika nedirba ir ką daryti toliau, gal kur kitur įmanoma užsiregistruoti taip reikiamam testui (Garliavos Karščiavimo klinikos mobilusis punktas dirba tik pirmadieniais, trečiadieniais ir ketvirtadieniais), tačiau išgirdo atsakymą, kad jie įstaigų darbo nekontroliuoja, niekuo padėti negali – buvo, kaip tikina skaitytoja, „numestas ragelis“.
„Nemanau, kad įstaigos taip turi dirbi, jog negali gauti informacijos, tuo labiau – paslaugos. Neturėjau kitos išeities – užsiregistravau mokamam testui. Atsakymas juk reikalingas man jau rytoj“, – antradienio rytą 15min teigė Kristina.
Ji dar kartą paskambino į Garliavos Karščiavimo kliniką, šįkart rinko tą telefono numerį, iš kurio jai skambino pirmadienį 16 valandą, kviesdami ateiti testui anksčiau. Atsiliepusi darbuotoja neva paaiškino, kad mobilų punktą uždarė anksčiau, nes išvežė į laboratoriją tos dienos tyrimus.
„Tuomet labai nenoriai pasiūlė atvykti testą pasidaryti antradienį 14 valandą, nors mobilus punktas tuomet nedirba, dirba tik pati Karščiavimo klinika“, – toliau pasakojo Kristina.
Antradienio popietę ji 15min informavo, kad testą Garliavos Karščiavimo klinikoje pagaliau pavyko atlikti. Visą tai įvyko tik jos atkaklumo dėka, tačiau juk yra žmonių, ypač vyresnio amžiaus, kurie, pasak Kristinos, liks pasimetę ir nepakovos už save ir kas jiems priklauso.
Teigia, kad pacientė vėlavo
Garliavos Karščiavimo kliniką ir jame veikiantį mobilųjį punktą valdo Garliavos pirminės sveikatos priežiūros centras (PSPC). Jo direktorė Nijolė Kliučienė 15min tikino besiaiškinanti situaciją.
Mobilaus punkto darbuotojos direktorei neva nurodė, kad pacientė atvyko vėliau nei buvo registruota, kitaip sakant, vėlavo, todėl buvo užfiksuota, kad Kristina neatvyko ir tos dienos visi tyrimai atiduoti į laboratoriją – norėtasi tai padaryti kuo anksčiau.
„Nežinau, kaip iš tikro buvo. Vasario 21 dieną keli užsiregistravę pacientai neatvyko, tad tuos paskutiniuosius, matyt, bandė perkelti į ankstesnį laiką – prašė atvykti anksčiau. Laboratorija dirba iki 19 valandos. Iki jos ir turime pristatyti visus tyrimus. Bet kokiu atveju, ko neturėjo būti, tai neturėjo darbuotojos išeiti į namus, nesulaukusios 18 valandos. Aiškinsiuosi, kodėl taip įvyko, jei įvyko“, – patikino pašnekovė.
Ji patvirtino, kad pacientė Kristina buvo perregistruota vasario 22 dienai 14 valandai, kad būtų pati pirmoji, neturėtų kontakto su gydytojų į Karščiavimo kliniką siunčiamais pacientais (antradieniais Karščiavimo klinika dirba, o mobilus punktas – ne). Jei Karščiavimo klinika neturi klientų, pasak Garliavos PSPC direktorės, darbuotojoms nesunku priimti mobilaus punkto pacientus.
„Begalime jos tik atsiprašyti. Labai gaila. Per dvejus metus pirmas toks atvejis“, – patikino N.Kliučienė.
Ant durų nurodytu telefono numeriu naudojasi Karščiavimo klinikos koordinatorė, tad joks vyras, pasak Garliavos PSPC direktorės, atsiliepti negalėjo. N.Kliučienė spėja, kad Kristina galbūt suklydo rinkdama numerį.
Per dvejus metus pirmas toks atvejis.
Per 3 dienas – 161 testas
N.Kliučienės teigimu, kiekviena savivaldybė turi užtikrinti gyventojams galimybę, kasdien atlikti, jei reikia, COVID-19 testą. Tai yra, mobilūs punktai turi veikti kasdien.
„Garliava iš pradžių turėjo užtikrinti Karščiavimo klinikos darbą. Ji dažnai būna pustuštė, būta dienų, kai nė vieno paciento nesulaukdavo. Piko metu Karščiavimo klinika gali priimti iki 7 pacientų. Priima 3-8 per dieną. Šios paslaugos nėra tokios aktualijos šiandien. Matyt, nėra sunkiai sergančių.
Kadangi Kauno rajono savivaldybė turėjo užtikrinti ir kasdienę mobilaus punkto veiklą, matydami, kad Karščiavimo klinikos pacientus galime sutraukti į dvi savaitės dienas – antradienį ir penktadienį, praėjusį rudenį tyrimų funkciją priskyrė mums. Tai atliekame kartu su Domeikavoje veikiančiu Pakaunės PSPC, testuojame kitomis dienomis nei veikia Karščiavimo klinika – pirmadieniais, trečiadieniais ir ketvirtadieniais. Taigi mobilaus punkto veikla Kauno rajone užtikrinama kasdien – Garliavoje ir Domeikava. Mes priimame dabar ir šeštadieniais, Pakaunės PSPC lyg ir sekmadieniais“, – paaiškino Garliavos PSPC direktorė.
Garliavos Karščiavimo klinikai patalpos nuomojamos iš Kauno ligoninės. Jos klinikos žinion pereina tik 4 valandoms, iš ryto patalpomis naudojasi ligoninės personalas.
Per 4 valandas galima atlikti 43-45 testavimus.
Šiuo metu Garliavos mobiliajame punkte atliekami tik PGR testai. Per 4 valandas jų galima atlikti 43-45 – tiek registruoja lankytojų. Štai nuo vasario 7 iki vasario 12 dienos Garliavos mobiliajame punkte atlikti 176 PGR testai, 19 jų buvo atlikti papildomai – iš anksto neregistruotiems asmenims.
„Bėda ta, kad kai kurie užsiregistruoja ir neatvyksta. Štai nuo vasario 7 dienos iki vasario 12 užsiregistravo ir neatvyko 17 pacientų. Mes tikrai nesėdim čia ir žvaigždžių neskaičiuojame, intensyviai paslaugas stengiamės suteikti. Tie patys darbuotojai, kai nedirba mobiliajame punkte, važiuoja į židinius. Praėjusią savaitę per tris mobilaus punkto darbo dienas atlikome 161 testą. Užsiregistravo ir neatvyko 11 pacientų“, – atskleidė N.Kliučienė.