Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 10 01

Garsusis bosas Almas Švilpa sugrįžta dėl naujo teatro

Spalio 10 d. įvyksiantis garsaus Vokietijos boso Almo Švilpos koncertas – dovana gimtajam miestui: solistas sutiko tapti Naujo teatro statybų globėju ir iniciatyvinės grupės nariu.
A.Švilpa ir vėl dainuos Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre.
A.Švilpa ir vėl dainuos Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. / Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro nuotr.

Pirmieji garsiųjų Lietuvos menininkų sąrašą už naują operos teatrą Lietuvoje pradėjo pavasarį Klaipėdoje viešėję dainininkė Violeta Urmanavičiūtė–Urmana ir violončelininkas Davidas Geringas.

Almas Švilpa dainuoja Alto muzikiniame teatre Esene (Vokietija). Alto muzikinis teatras naujas, atidarytas 1988 metais. Puikios akustikos modernaus teatro salėje telpa 1120 žiūrovų. 2008–ųjų rugsėjyje žurnalas „Operos pasaulis“ apklausė penkiasdešimt nepriklausomų muzikos kritikų iš įvairių šalių, kurie pripažino šį teatrą „Geriausiu visose vokiškai kalbančiose šalyse“. 2009–aisiais, po tradicinių rinkimų, šis titulas vėl atiteko Alto muzikiniam teatrui.

Garsiausiame Vokietijos teatre garsiausiu dainininku kritikai tituluoja būtent A. Švilpą. Pasak jų, solistas sugeba perteikti pačių įvairiausių charakterių personažus – nuo herojiškiausių iki visiškai apgailėtinų. A. Švilpa visose vokiškai kalbančiose šalyse žinomas ne tik kaip geriausio teatro dainininkas. Jis įžymybe tapo sėkmingai dainuodamas Vienos liaudies operoje,  Zalcburgo festivalyje, Drezdeno  Semper, Berlyno,  Diuseldorfo, Štutgarto ir Hanoverio valstybinių, Enšedo ir Kiolno nacionalinių operų scenose. Dainininko repertuare ne tik populiariausi, bet ir retai atliekami boso vaidmenys, tarp kurių ypač sėkmingi: Olandas (R. Vagnerio „Skrajojantis Olandas“), Jonas Krikštytojas (R. Štrauso „Salomėja“), Mefistofelis (Š. Guno „Faustas“), Orestas (R. Štrauso „Elektra“), Don Bazilijus (Dž. Rosinio „Sevilijos kirpėjas“), Didysis inkvizitorius (Dž. Verdžio „Don Karlas“), Sparafučilė (Dž. Verdžio „Rigoletas“), Figaras (V. A. Mocarto „Figaro vedybos“), Votanas (R. Vagnerio tetralogija „Nybelungo žiedas“),  Zacharijas (Dž. Verdžio „Nabukas), Kunigaikštis Igoris (A. Borodino „Kunigaikštis Igoris) ir kt.

Dėl savo ypatingai gražaus, spalvingo balso, puikios dikcijos, be priekaištų parengtos muzikinės partijos, solistas A. Švilpa kiekvieno pasirodymo metu prikausto ne tik publikos, bet ir žinovų dėmesį. Ir ne tik todėl, kad atlikėjas sugeba sodraus ir stipraus balso atspalviais perteikti vaidmens charakterio subtilybes, bet dar ir todėl, kad keri įsimenančia ir impozantiška vaidyba.

A. Švilpos balsas, aktorinis meistriškumas, magiška jėga ir patrauklumas scenoje visada labai jaudina, traukia ir priverčia publiką bei scenos kolegas juo žavėtis. Atlikėjo dainavimo ir vaidinimo maniera, atitinkanti šiuolaikinio muzikinio teatro dvasią, sukelia žiūrovams neapsakomus potyrius. Vokiečių muzikos kritikas U. Hauke pabrėžė, kad, klausant A. Švilpos Skrajojančio Olando, kūnu „bėgioja“ šiurpas, Votano – nė mirksniui nesuabejojama jo realumu, o Š. Guno operoje „Faustas“ jis Švilpos asmenyje mato absoliučiai „dievišką“ Mefistofelį – didingą savo balsu ir stotu, nepriklausomu nuo savo balso ir artistinių galimybių. Kritiko Obiero nuomone, net ne visų gerai įvertintoje operos „Don Žuanas“ inscenizacijoje Švilpa ypač įtikinamai sudainavo ir suvaidino Leporelo skausmus ir kančias.

Jam pavyko sukurti fantastišką vaidmens interpretaciją, kurią jis praturtino ypatingu dainavimu, o taip pat dar kartą įrodė jam būdingą intelektualumą.

Gimtajame mieste Almas Švilpa koncertavo prieš metus. Jau tąsyk jis išsakė nerimą dėl apgailėtino muzikinio teatro pastato, dešimtmečiais nekintančios jo būklės ir tų, nuo kurių priklausytų naujo teatro statybų pradžia, abejingumo.

Eseno teatre dirbantis solistas sako, kad Vokietijoje net mažas miestas turi savo operos teatrą. Jų visoje šalyje yra apie aštuoniasdešimt, valstybinių – gal dvidešimt vienas.
Mūsų šalis, deja,  tuo pasidžiaugti negali. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras yra tryliktas iš valstybės biudžeto finansuojamas teatras. Dvidešimt ketverius metus jis veikia ne vien muzikinei, bet ir teatrinei veiklai nepritaikytose patalpose. Į tai dėmesį atkreipė balandyje uostamiesčio Muzikiniame teatre koncertą surengusi operos primadona Violeta Urmanavičiūtė– Urmana, tapusi Naujo teatro statybų globėja, ir birželyje dvi savaites teatre dirbęs ir koncertus surengęs violončelininkas Davidas Geringas.

Savo koncertu A. Švilpa nori ne vien suteikti džiaugsmo klaipėdiečiams, bet ir paraginti juos kiekvieną dieną prisiminti, priminti tiems, kurių valioje yra miesto pokyčiai, kad be tikro, puikios akustikos teatro Klaipėda nepajėgs tapti visaverčiu Europos miestu, – o juk tokių prielaidų mūsų Klaipėda, miestas prie jūros tikrai turi.

Kiekvienam skoniui tinkanti A. Švilpos koncerto programa žada tikrai nuostabias akimirkas: Don Bazilijas ir Figaras pagal K. Goldonį sukurtose Dž. Rosinio ir V.A.Mocarto operose, Zacharijas ir garsusis Vergų choras iš Dž. Verdžio  „Nabuko“, itin retai atliekamas virtuoziškasis Farlafo rondo iš M. Glinkos operos „Ruslanas ir Liudmila“ ir  Malūnininko arija iš A. Dargomyžskio „Undinės“, Olando monologas iš R. Vagnerio „Skrajojantis Olandas“, Votano ugnies užkeikimo scena iš R. Vagnerio „Valkirija", netikėtos dovanos publikai (jeigu prireiktų, o tuo niekas neabejoja) – bisas.

Koncerto programą diriguos Latvijos nacionalinės operos dirigentas Normundas Vaicis, grieš teatro orkestras, dainuos choras ( chormeisteris V. Konstantinovas).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?