2012 07 21

Gintaras Furmanavičius: jei reklamuotis gali dainininkės „Olialia“, gali ir lenktynininkė Živilė Pinskuvienė

Artėjantys Seimo rinkimai verčia politikus laviruoti tarp leistinos agitacijos ir originalių, bet kartais draudžiamų reklamos būdų. Palangoje rengiamose automobilių lenktynėse startuos „darbietė“ Živilė Pinskuvienė, kurios vairuojamą BMW papuoš nekuklus užrašas su kandidatės pavarde. Rinkimų prievaizdams užkliuvo parlamentarės Agnės Zuokienės platinamas bukletas.
Živilė Pinskuvienė
Živilė Pinskuvienė / Algirdo Venskaus nuotr.

Zenonas Vaigauskas: vieni gali praleisti kandidatą, kiti – ne

Palangoje rengiamose „Omnitel 1000 km lenktynėse“ šeštadienį startuoja senutėlis sportinis BMW 318, kurį vairuos ir Darbo partijos atstovė. Ant automobilio šono išraitytas didžiulis užrašas „Už Živilę Pinskuvienę“.

Seimo rinkimų įstatymas leidžia įvairią agitaciją, išskyrus formas ir būdus, kurie pažeidžia Konstituciją bei įstatymus, prieštarauja moralei, teisingumui ar visuomenės darnai, neatitinka sąžiningų ir garbingų rinkimų.

Kaip 15min.lt sakė Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) pirmininkas Zenonas Vaigauskas, tokia savireklama ant transporto priemonių nedraudžiama.

„Pasikeitęs įstatymas leidžia tai daryti – su savininko žinia dėti panašius užrašus ant mašinų. Anksčiau išorinė politinė reklama buvo ribojama, o dabar galima taip reklamuotis. Prieš rinkimus panašių užrašų bus daug, – spėjo jis. – Jei mašina privati, nieko tokio, tik užrašo gamybos išlaidas reikia nurodyti. Problemų būtų, jei automobilis priklausytų savivaldybei ar juridiniam asmeniui, o užrašas būtų jo dovana.“

„Gražu – visi mato, kad kandidatas važiuoja, vieni kelią duoda, kiti užkerta“, – juokėsi VRK vadovas.

Sporte politinės reklamos vengiama

Pagal formalias ar nerašytas taisykles, politinė ir religinė reklama sporte draudžiama. Pavyzdžiui, tai nurodyta Lietuvos automobilių ralio taisyklėse.

Tačiau Lietuvos automobilių sporto federacijos (LSAF) prezidentas, tos pačios Darbo partijos narys Gintaras Furmanavičius, pareiškė didelių problemų šiuo atveju nematantis.

„Tiesą sakant, neturiu nuomonės. Jei yra pažeidimas, VRK turi pareikšti nuomonę“, – 15min.lt teigė jis.

Į repliką, kad šiuo atveju kalbama apie sporto pasaulio tradicijas, LSAF vadovas atkirto: „O jums „Olialia“ užrašas nekliūna? Kas jos tokios? Dainininkės? O Ž.Pinskuvienė šiame renginyje yra lenktynininkė. Netaikykime trigubų standartų.“

Anot G.Furmanavičiaus, ant sportinių automobilių galima reklamuoti, ką tik nori, išskyrus pornografiją, narkotikus, o kai kuriose šalyse – ir tabaką.

„Man niekas nekliūna. Tik svarbu, kad kur yra LSAF reklama, būtų vadovaujamasi sąžinės ir protingumo kriterijai, o kitas plotas paliktas rėmėjams ir lenktynininkams“, – aiškino pašnekovas.

Sąraše – aukščiau už vyrą

Šeštadienį prie tryliktą kartą rengiamų „Omnitel 1000 km lenktynių“ starto linijos išsirikiuos 40 komandų. Iš viso jose varžysis 129 sportininkai iš septynių valstybių: Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos ir Pietų Afrikos Respublikos.

Ž.Pinskuvienė iš anksto ir keliais kanalais paskelbė dalyvausianti lenktynėse. Žiniasklaida pranešė, kad Širvintų rajono tarybos narė, kuri taip pat yra dviejų vaikų mama ir Vilniaus vicemero Jono Pinskaus žmona, sės prie BMW, pagaminto prieš beveik tris dešimtmečius, vairo.

Antrosios „AutoABC-SGR“ komandos atstovė atviravo, kad jai visą gyvenimą imponavo greiti ir galingi automobiliai, o lenktynėms ruošėsi Kačerginės Nemuno žiedo trasoje su tituluotais Lietuvos automobilių sporto meistrais Dovilu Čiutele ir Modestu Jaku.

Išsamus tekstas apie lenktynes bei jose dalyvausiančią Ž.Pinskuvienę publikuojamas ir Darbo partijos interneto svetainėje.

Darbo partijos suvažiavime gegužę patvirtintame kandidatų į Seimą dvidešimtuke Ž.Pinskuvienė įrašyta 15-oji, o J.Pinskus – paskutinis. Jiems taip pat patikėtos Širvintų-Vilniaus ir sostinės Lazdynų vienmandatės rinkimų apygardos.

Pinskai jau ne pirmą kartą politiniu keliu žengs koja kojon. Pernai juodu dalyvavo savivaldos rinkimuose. Seimą šiemet šturmuos ir daugiau šeiminių duetų.

Gali gauti administracinę baudą

Tuo metu A.Zuokienė pernelyg anksti įšoko į agitacijos traukinį. Ji dar net neužsiregistravusi dalyvauti rinkimuose. Ji išplatino spalvotą 15 puslapių leidinį su klausimais ir atsakymais sau bei sutuoktinio, Vilniaus miesto mero Artūro Zuoko vadovaujamo politinio judėjimo „Taip“ simbolika.

Kaip politikė sakė dienraščiui „Vilniaus diena“, leidinys yra jos, kaip Seimo narės, ataskaita rinkėjams ir platinamas visoje šalyje. Tačiau esą ypač daug bukletų atsidūrė sostinės Senamiesčio apygardoje, kur A.Zuokienė kaip tik ketina kandidatuoti.

Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymas skelbia, kad prasidėjus politinei kampanijai visos išlaidos, skirtos politinei kampanijai finansuoti, gali būti padengiamos tik iš politinės kampanijos sąskaitoje esančių lėšų. Taip būtina elgtis tam, kad VRK matytų, kaip ir kas finansuoja rinkimų agitaciją, būtų vedamos finansinės ataskaitos. Tik tokiu atveju galima priimti ir gauti aukas bei paramą.

Kaip savarankiškam politinės kampanijos dalyviui, būtina užsiregistruoti iki rugpjūčio 10-osios. Dauguma kandidatų tai jau seniai padarė ir laisvai agituoja.

A.Zuokienės viražai su platinamu leidiniu VRK pirmininkui Z.Vaigauskui sukėlė įtarimų. „Ji gali gauti administracinę baudą, jei taip elgiasi. Tokių dalykų būti neturėtų. Bet jos mums dar niekas neapskundė“, – teigė komisijos vadovas.

Tiesa, jis atkreipė dėmesį, kad A.Zuokienė šiuo atveju galėtų veikti kaip referendumo sumažinti Seimo narių skaičių iniciatyvinės grupės narė.

Algirdo Venskaus nuotr./Živilė Pinskuvienė
Algirdo Venskaus nuotr./Živilė Pinskuvienė

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis