„Aišku, pirkdami būstus gyventojai įvertino faktorių, kad netoli važinės traukiniai. Tačiau anksčiau jokių problemų nekildavo. Padėtis pablogėjo prieš porą metų. Traukinių eismas suintensyvėjo, triukšmas padidėjo, jaučiasi vibracija, garsiai signalizuojama“, – „15min“ pasakojo Girulių gyventoja Indrė Valionienė.
Giruliškiai kreipėsi į įvairias institucijas, rašė skundus, tačiau iki šiol jaučiasi neišgirsti. Anot pašnekovės, pernai vasarą buvo kreiptasi į Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos centrą. Po triukšmo matavimų specialistai konstatavo, kad traukinių keliamas garsas viršija įstatymuose reglamentuotas normas.
Ir triukšminga, ir nesaugu
„Kreipėmės ir į savivaldybę, ir į „Lietuvos geležinkelius“ bei dar kelias institucijas, tačiau atsakymus gaudavome apie nieką. Tada nusprendėme kreiptis aukščiau – į Susisiekimo ministeriją. Atsakymo kol kas negavome, nes praėjo nedaug laiko“, – skundėsi I.Valionienė.
Anot jos, geležinkelio pervaža yra be apsauginių atitvarų, geležinkelio bėgiai neatitverti nuo gyvenamųjų ir poilsio teritorijų garsą izoliuojančiomis sienelėmis. Be to, dideliu greičiu per gyvenamąją teritoriją riedantys traukiniai kelia grėsmę gyventojų ir dviratininkų saugumui, kadangi geležinkelio pervažą kerta dviračių takas.
„Visame pasaulyje įprasta, kad traukiniai per gyvenvietes važiuoja nedideliu greičiu. O apsaugant nuo keliamo triukšmo statomos specialios garsą sulaikančios sienelės“, – teigė I.Valionienė.
Tuo tarpu Klaipėdos savivaldybės vicemerė Judita Simonavičiūtė įsitikinusi, kad žmonės pasirinkdami gyvenamąją vietą turi įvertinti visus aplinkos faktorius. „Giruliuose traukiniai važinėja nuo seno, tad žmonės turi pagalvoti kur jie kraustosi. Kita vertus, jei eismas didėja, geležinkeliečiai taip pat turėtų pagalvoti apie gyventojų iškeldinimą, – kalbėjo J.Simonavičiūtė. – Taip pat vyksta diskusijos, kad ateityje būtų įrengtas aplinkkelis ties Giruliais“. Tiesa, jos teigimu, tai nėra lengvai išsprendžiamas klausimas.
Mina politikų kabinetų slenksčius
Jau senokai diskutuojama ir apie Klaipėdos geležinkelių pertvarkymą. Prieš tris savaites „Lietuvos geležinkelių“ atstovai lankėsi pas uostamiesčio politikus. Jie jau ne pirmą kartą mynė savivaldybės slenkstį, siekdami gauti pritarimą geležinkelių plėtros poveikio vertinimui. Mat projektas jau atsilieka metus.
Vizijoje numatomi ir pokyčiai Giruliuose. Numatoma, kad per šią gyvenvietę einanti geležinkelio linija bus išardyta ir nutiestas aplinkkelis. Ties pietine Girulių dalimi numatoma statyti viaduką.
Geležinkeliečių tvirtinimu, jei miestas pritartų šiaurinėje dalyje esančios Klaipėdos geležinkelio stoties bei Pauosčio kelyno modernizacijai, centre sumažėtų oro tarša, nemalonus kvapas, triukšmas.
Po modernizavimo dalis cisternų, kurios dažniausiai keliauja į „Klaipėdos naftą“, būtų nukreiptos per modernizuotą Pauosčio kelyną, o centre esančioje Klaipėdos stotyje apkrova sumažėtų apie 30–50 proc. Numatoma šiaurinės dalies geležinkelių mazgo modernizavimo vertė – apie 200 mln. Lt.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovų teigimu, jeigu miestas ir vėl nepritars tokiems planams, bendrovė bus priversta numatytas investicines Europos Sąjungos lėšas nukreipti kitų projektų vystymui. Taip nemažos investicijos aplenks Klaipėdos miestą. Ar geležinkeliečiams bus suteikta galimybė pradėti darbus pilnu tempu, paaiškės nusprendus Klaipėdos tarybai.
Pranešti klaidą
Sėkmingai išsiųsta
Dėkojame už praneštą klaidą