„Avarija įvyko šalia mūsų vykdomų statybos darbų. Apie priežastis ir pasekmes nenorėtume kalbėti, kol neatliktas tyrimas. Bet akcentuojame, kad avarija įvyko „Vilniaus vandenų“ trasoje“, – antradienį žurnalistams sakė „Urban Inventors“ generalinis direktorius Lionginas Šepetys. „Urban Inventors“ valdo įmonę „Upės projektai“, kuriai ir yra išduotas leidimas požeminės aikštelės statyboms.
Paprašytas patikslinti, ar tai reiškia, kad savo kaltės neįžvelgia, L.Šepetys aiškino, kad kalbėti apie tai per anksti, reikia palaukti tyrimo išvadų.
„Tikrai neturėtų būti kalbama apie kaltę ir nekaltę. Mes jaučiame atsakomybę kaip visi vilniečiai, mes pasiruošę prisidėti lėšomis, įvairiais darbais, sprendžiant problemą“, – L.Šepetys patikslino, kad nori ir nepriklausomos ekspertizės.
„Prisidėsime visokeriopai prie tyrimo, būtent prie objektyvaus tyrimo, kad būtų nustatytos priežastys: kas įvyko, dėl ko įvyko, kas atsakingi, ir tikrai bendradarbiausime su visomis institucijomis. Taip pat atliksime savo – jau dabar pradėjome daryti pirmus žingsnius, kad būtų daroma nepriklausoma ekspertizė, kad būtų įvertinta kaip įmanoma objektyviau šita situacija“, – teigė L.Šepetys.
Kada bus atnaujintos statybos, kol kas nėra aišku.
„Tik nustačius priežastis, jų dydį, mastą, bus priimti sprendimai, kaip vystyti darbus“, – kalbėjo „Upės projektai“ generalinis direktorius Erikas Agurkis.
Neris paplūdo nuotekomis
Penktadienį Upės gatvėje, prie „Barclays“ informacinių technologijų centro pastato, šalia požeminės automobilių aikštelės statybvietės trūkus dviem magistraliniams nuotekų vamzdžiams atsivėrė didelė įgriuva.
Šiais vamzdžiais tekėjo nuotekos iš Žirmūnų, Antakalnio, Baltupių ir Jeruzalės mikrorajonų. Likviduojant avariją, keletą valandų nuotekos buvo kaupiamos tarpinėje nuotekų stotyje, tačiau persipildžius rezervuarams nuotekos pradėtos leisti į Neries upę. Preliminariais vertinimais, į Nerį galėjo patekti apie 20 tūkst. kubinių metrų nuotekų.
Avarijos likvidavimo metu įgriuvos vietoje pirmiausia teko išsiurbti subėgusias nuotekas, vėliau suvežti kelis tūkstančius kubinių metrų grunto, jį sutvirtinti. Avarijos likvidavimo darbus vykdė apie 100 įvairių tarnybų specialistų.
Statybos leidimas verslo centro „Green Hall 3“ požeminei automobilių stovėjimo aikštelei išduotas šių metų gruodžio 13-ąją. Leidimą Vilniaus miesto savivaldybė išdavė bendrovei „Upės projektai“, priklausančiai verslininko Arūno Martinkevičiaus koncerno SBA valdomai įmonei „Urban Inventors“.