Oficialiai prieš pratybas paskelbta, jog šiais veiksmais siekiama patikrinti Lietuvos kariuomenės padalinių ir Šiaulių miesto tarnybų susikalbėjimą.
Gelbėjo visos tarnybos
Tiksliau tariant – bendradarbiavimą, atliekant gelbėjimo ir avarijos padarinių likvidavimo darbus, įvykus Karinių oro pajėgų orlaivio avarijai Šiaulių kariniame aerodrome.
Tariamai sugenda karinio orlaivio varikliai. Orlaivio pilotai, nukreipdami lėktuvą į neapgyvendintą vietovę, katapultuojasi.
Nuolaužos, lėkdamos įvairiomis kryptimis, sukelia gaisrą.
Pastatai ir civiliai žmonės įvykio metu nenukenčia, tačiau vienas įgulos narys sunkiai sužeistas plūduriuoja ežere, kitas – vidutiniškai sužeistas, įkritęs į pelkėtą vietovę.
Iš tiesų veiksmas trunka apie pusantros valandos. Per tą laiką pratybų dalyviai spėja padegti čia atvežtas naikintuvo „L-39“ nuolaužas. Tuomet iškviečiamos visos tarnybos.
Pirmiausia pasirodo policija, kuri užtveria kelią nepageidaujamiems personažams. Vėliau ugniagesiai putomis gesina sunkiai suvaldomas liepsnas. Vėliau pasirodo ir gelbėtojai, kurie ištraukia iš vandens ten plūduriuojantį pilotą.
Antrasis surandamas lengvai, tačiau iki jo prieiti yra sudėtinga. Jis nukrito pelkėje. Jam lūžo koja. Gelbėjimui pasitelktas sraigtasparnis „Dauphin“.
Pratybų metų iš tiesų įvyko šiokia tokia avarija. Greitosios medicinos pagalbos ekipažas ant žvyruoto kelio nespėjo sustabdyti ir trenkėsi į priekyje sustojusių gelbėtojų ekipažą, tempusį valtį. Medikai iš pratybų grįžo sudarkytomis aušinimo grotelėmis.
Tiesioginis ryšys su realiu atsitikimu
Siužetas stebėtinai panašus į 2011 metais nutikusį incidentą, kuomet ore vienas kitą kliudė Lietuvos karinių oro pajėgų lengvasis atakos lėktuvas L-39 ir NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse atliekantis prancūzų „Mirage“.
„Mirage“ sugebėjo nusileisti, o L-39, dar vadinamas „Albatross“, nukrito. Spėjama, kad abiejų lėktuvų pilotai skirtingai suprato jiems siunčiamą informaciją, todėl ir įvyko susidūrimas.
„Albatross“ po dviejų pilotų katapultacijos nukrito į Rėkyvos pelkynus ir užsidegė. Gaisro metu sudegė ir lėktuvo juodoji dėžė.
Po šios avarijos Lietuvos karinės oro pajėgos, neskaičiuojant NATO pajėgų, buvo likusios su vienu tokiu pat naikintuvu „L-39“.