Į 15min vilnietė Jevgenija kreipėsi norėdama ne tik rasti teisybę, bet ir įspėti kitus. Pasak moters, jai teko ne juokais nusivilti vieno sostinės grožio salono teikiamomis paslaugomis. Esą šios – nekokybiškos, bet salonas nepripažįsta klaidos ir nenori atlyginti padarytos žalos.
Rado internete
Grožio procedūrą Jevgenija liepos mėnesį atliko grožio salone „Prabangūs plaukai“. Saloną sostinės gyventoja aptiko pasinaudojusi „Google“ paieškos sistema.
„Atsiliepimai ir komentarai apie saloną buvo tikrai geri, geri ir plaukai, kuriuos priaugina, todėl nusprendžiau eiti ten“, – 15min pasakojo Jevgenija.
Pasak moters, plaukų priauginimo procedūrą jai atliko grožio salono meistrė Ksenija Dulskienė, kuri ir vadovauja grožio salonui „Prabangūs plaukai“.
K.Dulskienės komentaras – teksto pabaigoje.
Įtarimas dėl specialistės kompetencijos kilo pirmosiomis vizito akimirkomis, kuomet paaiškėjo, kad specialistė negalinti dažyti plaukų.
„Reikėjo važiuoti pas jos meistrę dažymui. Kitą dieną, kai pradėjome priauginimą, procesas truko mažiausiai apie 4 valandas, – teigė Jevgenija. – Kai jau priaugino plaukus, davė atmintinę, kaip prisižiūrėti, ir (pasakė – aut. past.), kad po 3 mėnesių reikės daryti korekciją.“
Buvome pakraupusios dėl mano plaukų ir galvos būklės.
Vilnietė patikino, kad po plaukų priauginimo procedūros laikėsi visų reikalavimų: įsigijo specialias šukas, nėjo miegoti su šlapiais plaukais, savaitę susilaikė nuo apsilankymų soliariume bei laikėsi kitų nurodymų. Visa tai, kad nebūtų pažeistos plaukų priauginimo procedūroje naudotos kapsulės.
„Buvome pakraupusios“
Vis dėlto prabėgus trims mėnesiams pas K.Dulskienę Jevgenija negrįžo. Esą moterį atbaidė nemaloni patirtis pirmo vizito metu bei itin aukšti paslaugų įkainiai. Pasak Jevgenijos, už plaukų priauginimą „Prabangūs plaukai“ grožio salone ji sumokėjo 1,2 tūkst. eurų.
Be to, vizito pas kitą specialistę metu ji išgirdo, kad plaukų priauginimo procedūra jai atlikta nekokybiškai.
„Buvome pakraupusios dėl mano plaukų ir galvos būklės. Jų nuomone, visiškai nesilaikyta priauginimo taisyklių“, – dalinosi Jevgenija.
Pasak moters, jos plaukai nepataisomai susivėlė, galvos neįmanoma išplauti, oda niežti ir pleiskanoja. Specialistė, kurios paslaugomis naudojosi antro vizito metu, stebėjosi, kodėl priauginant plaukus panaudota kone 400 kapsulių – tai esą bene tris kartus daugiau nei įprasta.
„Tvarkyti reikėjo valandą laiko, o dėl pešimo skausmas yra nerealus. Alternatyva tam buvo nuskusti plaukus mašinėle, o to sau leisti negalėjau, nes dirbu su žmonėmis“, – paaiškino Jevgenija.
Kantrybė vilnietei trūko, kuomet, jos manymu, nekokybiškai paslaugas atlikusi K.Dulskienė atsisakė grąžinti sumokėtus pinigus. Pasak Jevgenijos, specialistė savo kaltės neįžvelgė, į diskusijas nesileido ir, anot vilnietės, išplūdo ją necenzūriniais žodžiais.
Nedavė kvito?
Siekdama atgauti sumokėtus pinigus Jevgenija kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) bei Valstybinę mokesčių inspekciją (VMI).
Alternatyva tam buvo nuskusti plaukus mašinėle, o to sau leisti negalėjau, nes dirbu su žmonėmis.
Tiesa, kvito už suteiktas paslaugas Jevgenija neturi, esą jį duoti atsisakė grožio salono darbuotoja.
„Aš prašiau kvito, o ji man sako: kam jis tau reikalingas? Tačiau yra mūsų susirašinėjimas, yra jos salone darytos procedūros nuotraukos. Pagal interjerą galima atpažinti“, – sakė vilnietė.
Pasak VVTAT atstovės spaudai Giedrės Nenartavičiūtės, dėl netinkamai atliktų plaukų priauginimo paslaugų kreiptis į vartotojų teisių prievaizdus galima.
„Jei paslaugą suteikęs juridinis asmuo atsisako tartis, galima kreiptis į mus. Reikėtų pateikti kokius nors įrodymus, kurie patvirtintų, kad paslauga atlikta nekokybiškai“, – sakė VVTAT atstovė.
Vis dėlto G.Nenartavičiūtė pastebėjo, kad turėti mokėjimą patvirtinantį dokumentą – reikia. Tai galėtų būti mokėjimo kvitas, sąskaitos išrašas ar kitoks įrodymas.
Tokio neturint, paslaugos teikėjas gali neigti, kad, pavyzdžiui, plaukai buvo priauginti būtent tame salone. Nors procesą patvirtinančios nuotraukos galėtų būti pateikiamos kaip įrodymas, tai neleidžia nustatyti, kokia suma už paslaugas buvo sumokėta.
„Tokiu atveju mes nežinome sumos. Žinoma, kiekviena situacija yra individuali ir mes ją vertiname. Tačiau bendra praktika yra, kad reikia turėti mokėjimą patvirtinantį dokumentą“, – paaiškino G.Nenartavičiūtė.
Prieš kelis metus jis man grasino, kad ji mane ir mano saloną apšmeiš.
Įžvelgia konkurentų šmeižtą
Su K.Dulskiene susiekėme straipsnio rašymo dieną, tačiau tuo metu grožio salono „Prabangūs plaukai“ vadovė komentuoti situaciją atsisakė. Su redakcija paslaugą Jevgenijai teikusi specialistė susisiekė praėjus kiek daugiau nei savaitei.
Pasak K.Dulskienės, plaukų korekciją Jevgenijai darė pažįstama konkurentė iš grožio salono „Laura Hair“. Moters teigimu, judvi sieja senas konfliktas dėl nesuvestų sąskaitų.
„Prieš kelis metus jis man grasino, kad ji mane ir mano saloną apšmeiš“, – aiškino „Prabangūs plaukai“ vadovė.
Jos teigimu, Jevgeniją plaukų priauginimo procedūrą atliko pirmą kartą ir veikiausiai nesilaikė plaukų priežiūros procedūrų. Pasak K.Dulskienės pirmą kartą atlikusieji neretai baiminasi šukuoti plaukų. Esą tai galėtų paaiškinti kodėl šie buvo susivėlę.
Tiesa, Jevgenija 15min tvirtino įsigijusi specialias, priaugintų plaukų priežiūrai naudojamas šukas.
„Šiuo atveju, kadangi mergaitė pirmą kartą darė priauginimą, ji bijojo plauku šukuoti. Ir po trijų mėnesių ji nueina pas mano konkurentę, ji ploja rankomis, nufotografuoja ir kelia į internetą. Tai nebuvo mūsų kaltė“, – sakė K.Dulskienė.
Jevgenijai plaukus priauginusi specialistė taip pat stebėjosi, kad paslaugos kokybe susirūpinta praėjus trims mėnesiams po paslaugos suteikimo.
„Jeigu būtų buvę negerai, būtų jaučiamas tempimas, būtų jaučiams kažkoks diskomfortas, skaudėtų. Taisome kitų meistrų darbą ir ateina žmonės su skausmais“, – paaiškino K. Dulksienė.
Šiuo atveju, kadangi mergaitė pirmą kartą darė priauginimą, ji bijojo plauku šukuoti.
Pasiteiravus, kodėl „Prabangūs plaukai“ atsisakė Jevgenijai grąžinti pinigus už paslaugas, grožio salono vadovė paaiškino, kad didžiąją dalį kainos sudaro priauginti plaukai, kurie – aukščiausios kokybės.
Tuo tarpu dėl nekokybiškos paslaugos kreiptasi tik praėjus keliems mėnesiams, o pajutus diskomfortą kreiptis esą reikėjo iškart.
„Jei ateitum po kelių dienų ir sakytum, kad tempia ir skauda, sutikčiau tikrai, bet po kelių mėnesių ji jau atnešiojusi yra plaukus, jie geri, tai ir pinigų grąžinimas sunkiai suprantamas“, – paaiškino K.Dulskienė.
Pasak moters, paslaugos atlikimo kvitą, kuriame buvo nurodyta paslaugos suma Jevgenijai ji buvo davusi ir nelegaliu verslu neužsiima.