Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 03 01

Grupė žinomų signatarų reikalauja atstatydinti švietimo ministrą Gintarą Steponavičių

Antradienį Persitvarkymo Sąjūdžio iniciatyvinė grupė ir Nepriklausomybės Akto signatarų klubas pareikalavo atstatydinti švietimo ir mokslo ministrą Gintarą Steponavičių, kurį apkaltino švietimo politiką grindžiant „antivalstybiškai orientuotomis“ ir „antimoksliškomis“ laisvosios rinkos idėjomis.
Gintaras Steponavičius
Gintaras Steponavičius / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Kaip teigiama išplatintame pareiškime, mokslo ir švietimo įstaigos tampa panašios į pelno siekiančias įmones.

G.Steponavičiaus veiklą ministro poste vis sunkiau vertinti tik kaip nekompetentingą vadovavimą, už kurį krenta vien moralinė ir politinė atsakomybė. Pateiktieji tik kai kurie šios destruktyvios veiklos faktai duoda pagrindo laikyti ją galimai antivalstybine ir galimai nusikalstama veikla. Toks ministras neturi teisės toliau eiti savo pareigų. Jis privalo būti nedelsiant atstatydintas, teigiama pareiškime.

Pasak Sąjūdžio iniciatyvinės grupės ir signatarų, būtina atlikti kruopštų ir išsamų ministro G.Steponavičiaus ir jo komandos veiklos tyrimą bei išsiaiškinti, ar šioje veikloje nesama galimai nusikalstamos, baudžiamąją atsakomybę užtraukiančios veikos požymių.

Pranešimą pasirašė tokie visuomenėje žinomi veikėjai kaip Vaidotas Antanaitis, Mykolas Arlauskas, Antanas Buračas, Juozas Dringelis, Algirdas Endriukaitis, Balys Gajauskas, Alvydas Medalinskas, Bronislovas Genzelis, Vytautas Radžvilas, Arvydas Juozaitis, Romas Gudaitis, Bronius Leonavičius, Marcelijus Martinaitis, Romualdas Ozolas, Romas Pakalnis, Algirdas Patackas, Rolandas Paulauskas, Vidmantas Povilionis, Kazys Saja, Aloyzas Sakalas, Artūras Skučas, Zigmas Vaišvila.

Tarp pasirašiusiųjų – ir parlamentarai Kazimieras Uoka bei Egidijus Klumbys.

Požiūrį, kad pagrindinis mokslo ir švietimo uždavinys yra kurti, išsaugoti ir ugdyti žmogaus bei visuomenės dvasines ir intelektualines galias, Lietuvoje pakeitė vulgari ekonomistinė samprata, jog svarbiausias šitokios veiklos tikslas yra pelnas. Vadovaujantis šia nuostata, šalies mokslo ir švietimo įstaigos nuosekliai ir kryptingai verčiamos pirmiausiai pelno siekiančiomis įmonėmis.

G.Steponavičiaus pradėtas reformas pranešimo autoriai vadina destruktyviomis – esą įvedus mokinio krepšelį, sunaikinta daug kaimo mokyklų, mokyklos ir pedagogai tapo jų „paslaugų pirkėjų“ – mokinių ir jų tėvų – „dažnai nepamatuotų užgaidų ir savivalės įkaitais“, dėl to smuko mokyklos ir mokytojo prestižas.

Tuo metu studento krepšelio įvedimas esą naudingas ne studijuojančiam jaunimui, visuomenei ir valstybei, bet šalyje veikiantiems užsienio bankams ir skatina jaunimo emigraciją.

Pasak pranešimo, melagingai aiškinant apie aukštojo mokslo srities artinimą prie pažangiausių vakarietiškų standartų, iš tikrųjų Lietuvoje buvo įdiegta grobikiška ir diskriminacinė studijų finansavimo bei paskolų besimokantiems sistema, kokią galima rasti tik labiausiai atsilikusiose pokomunistiniuose ir „trečiojo pasaulio kraštuose“.

Be to, pareiškimo autoriai teigia, kad G.Steponavičiaus vadovavimo ministerijai metu „visiškai apleistas tautinis ir patriotinis jaunimo ugdymas“.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais