Į 15min.lt redakciją kreipėsi vilnietis Vytautas, kurį, kaip ir daugumą sostinės gyventojų, papiktino lapkričio mėnesio sąskaitos už šildymą.
„Esu pasipiktinęs. Žinau, kaip žmonės dėl to kenčia. Yra gandų, kad po skundų „Vilniaus energija“ žadėjo perskaičiuoti kainas ir argumentuoti“, – sakė Vytautas.
Jis, kartu su savo kaimynais raštu jau kreipėsi į „Vilniaus energiją“, skundą dėl nepagrįstų kainų parašė ir Lietuvos prezidentei Daliai Grybauskaitei, premjerui Andriui Kubiliui, energetikos ministrui Arvydui Sekmokui, Vartotojų teisių apsaugos tarnybai, Vilniaus savivaldybei, Kainų komisijai, Energetikos inspekcijai.
Vytautas tikisi, kad kainos bus perskaičiuotos ir jo daugiabučio gyventojams bus išaiškinta, kodėl šildymo kainos šiemet yra tokios didelės.
„Manau, jei padarysime didelę kritinę masę – jei pasiskųs kokių 100 daugiabučių, tai kodėl gi ne, gal ir perskaičiuos. Norėtųsi bent jau, kad būtų aišku, kiek už ką mokame“, – kalbėjo Vytautas.
„Namo gyventojai visą lapkričio mėnesį nejautė intensyvesnio šildymo nei įprasta esant tokiai temperatūrai, todėl didesnis šilumos suvartojimas kelia labai rimtų abejonių bei nepasitikėjimą Jūsų pateiktais skaičiais“, – rašome daugiabučio, kuriame gyvena Vytautas, skunde.
Norintiems skųstis dėl šilumos kainų, Vytautas turi keletą patarimų:
1) Parašykite skundą atsižvelgus į savo namo situaciją (pvz. kainų/suvartojimo skirtumas lyginant su praeitais metais) ir siųskite skenuotą kopiją elektroniniu paštu, originalą pateikite „Vilniaus energijai“ (paštu arba nuvežkite į aptarnavimo skyrių), pasilikite kopiją.
2) Parašykite kreipimąsi, kuriame išdėstykite faktus bei savo susirūpinimą dėl susiklosčiusios situacijos ir prašykite atsakingas institucijas imtis veiksmų, ginančių jūsų teises. Siųskite skenuotas kopijas elektroniniu paštu institucijoms, kurios nurodytos žemiau, laiške būtinai prašykite patvirtinimo apie gautą raštą. Pagal galimybes surinkite kuo daugiau gyventojų parašų, originalą palikite sau.
3) Kai gausite atsakymą iš „Vilniaus Energijos“, kuris Jūsų netenkins, rašykite toms pačioms institucijoms tik jau skundą dėl nepagrįsto sąskaitų dydžio bei pridėkite ankstesnius dokumentus iš susirašinėjimo su „Vilniaus energija“.
Ginčus dėl įvairių nesklandumų energetikos sektoriuje nagrinėja:
1) Valstybinė energetikos inspekcija – dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir apmokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo, dėl šilumos ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojo veiklos ar neveikimo;
2) Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija – dėl energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, dėl teisės joms pasinaudoti tinklais ir sistemomis nesuteikimo, dėl prisijungimo, energijos tiekimo srautų balansavimo, kainų ir tarifų taikymo;
3) Savivaldybės vykdomoji institucija – dėl šilumos ir karšto vandens tiekimo organizavimo, dėl daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūros tarifų nustatymo, dėl administracinę priežiūrą atliekančių pareigūnų įgaliojimų bei šios priežiūros atlikimo tvarkos. Vartotojas turi teisę kreiptis į vietos savivaldos instituciją;
4) Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba – dėl šilumos energijos pirkimo – pardavimo ar paslaugų teikimo sutarčių nesąžiningų sąlygų taikymo ir kitose nenumatytose valstybinės vartotojų teisių apsaugos srityje.
Gyventojų skundas dėl didelių šildymo kainų |