„Tai ypač aktualu tiems asmenims, kurie registravo civilinės būklės aktus iki 1993 metų, nes iki šių metų duomenys nebuvo kaupiami centralizuotai. Gyventojų registras veikia nuo 1992 metų balandžio 1 dienos. Nuo šių metų pradėti kaupti gimimo aktų įrašų duomenys, o santuokos, ištuokos, mirties aktų įrašų duomenys – nuo 1993 metų, todėl visa informacija apie civilinės būklės aktus, sudarytus Lietuvoje nuo šių datų Gyventojų registre turi būti“, – pranešime spaudai teigė ministras Juozas Bernatonis.
Popierinių gimimo, santuokos, mirties ir kitų liudijimų ruošiamasi atsakyti nuo 2017 metų pradžios. Registruojant kai kuriuos civilinės būklės aktus (gimimo, mirties), asmeniui pačiam nereikės atvykti į civilinės metrikacijos įstaigą, o civilinė būklė bus registruojama remiantis institucijos, konstatavusios tam tikrą civilinę būklę, elektroninių ryšių priemonėmis persiųstais dokumentais be atskiro asmens kreipimosi.
Nors popierinių liudijimų nebeliks, tačiau asmuo, jeigu pats to norės, galės gauti civilinę būklę liudijančius išrašus.
Nors popierinių liudijimų nebeliks, tačiau asmuo, jeigu pats to norės, galės gauti civilinę būklę liudijančius išrašus.
Teisingumo ministerija paskatino civilinės metrikacijos įstaigas peržiūrėti gyventojų, kurie šiuo metu kreipiasi į civilinės metrikacijos įstaigas dėl jų teikiamų paslaugų, Gyventojų registre esančius civilinės būklės duomenis, ir, esant šių duomenų trūkumui, inicijuoti jų įrašymą į Gyventojų registrą.
Gyventojai savo civilinės būklės duomenis Gyventojų registre taip pat gali pasitikrinti patys, prisijungę prie Elektroninių valdžios vartų.
Prisijungęs prie Gyventojų registro, asmuo turi matyti informaciją apie gimimo datą ir vietą, deklaruotą gyvenamąją vietą, galiojančius asmens dokumentus, tėvų duomenis, šeiminę padėtį ir duomenis apie vaikus iki 18 metų. Ši Elektroninių valdžios vartų teikiama paslauga kartą per kalendorinius metus yra nemokama.
Jeigu žmogus neturi galimybės pasinaudoti Elektroninių valdžios vartų portalo paslaugomis, jis gali kreiptis į Registrų centro Gyventojų registro departamentą, kurio darbuotojai patikrins visų duomenų atitikimą.
Asmuo Gyventojų registre radęs neteisingus, netikslius ar neišsamius duomenis, pavyzdžiui, nenurodyta, kad asmuo išsiskyręs, susituokęs ar neteisingi tėvų duomenys, turėtų kreiptis į Registrų centro Gyventojų registro departamentą ir pateikti prašymą patikslinti įrašytus duomenis. Prašymą, prie kurio turėtų būti pridedami ir turimi dokumentai, patvirtinantys prašomus patikslinti duomenis, galima pateikti Elektroninių valdžios vartų portale, paštu ar tiesiogiai Registrų centro Gyventojų registro departamentui. Šiuo metu ši paslauga teikiama nemokamai.
Teisingumo ministerija kviečia gyventojus šiuos duomenis pasitikrinti iki šių metų pabaigos. Pasak ministerijos, užtikrinus tikslius, teisingus ir išsamius duomenis Gyventojų registre, bus išvengta nepatogumų, gyventojui kreipusis dėl atitinkamų paslaugų į valstybės institucijas ir įstaigas, kurios savo funkcijoms vykdyti gauna duomenis iš Gyventojų registro.