Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 04 09

Gyventojų klaus, kaip vertina S.Skvernelio veiklą: neigia, kad tai susiję su Seimo rinkimais

Vyriausybės kanceliarija įsigijo visuomenės nuomonės tyrimo paslaugas – klaus gyventojų, ar jie jaučiasi aiškiai ir suprantamai informuoti, ar žino, apie Ministrų kabineto vykdomus pokyčius bei premjero veiklą, šešias struktūrines reformas. Tokias pačias paslaugas kanceliarija pirko ir anksčiau – 2018-ųjų rugsėjį. Premjero Sauliaus Skvernelio patarėjas Tomas Beržinskas neigia, kad tuomet gauti duomenys buvo panaudoti prezidentinės rinkimų kampanijos metu, o ir dabartinis tyrimas, pasak jo, nėra susijęs su artėjančiais Seimo rinkimais.
Saulius Skvernelis
Saulius Skvernelis / Luko Balandžio / 15min nuotr.

5445 eurų vertės sutartį dėl visuomenės nuomonės tyrimo paslaugų kovo 30 dieną Vyriausybės kanceliarija sudarė su bendrove „Spinter tyrimai“. Bendrovė paslaugą turės suteikti du kartus per metus „su užsakovu suderintais terminais“.

Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, ar Lietuvos gyventojai jaučiasi aiškiai ir suprantamai informuoti apie Vyriausybės vykdomus pokyčius, ministro pirmininko veiklą. Taip pat tyrimu siekiama nustatyti premjero ir Vyriausybės narių veiklų bei šešių struktūrinių reformų žinomumą.

Atlikusi gyventojų nuomonės apklausą bendrovė abu kartus tyrimo rezultatus turės pristatyti Vyriausybės kanceliarijos vadovybei ir skyrių vadovams.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./ Ministrai Seime
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./ Ministrai Seime

Jei apklausos rodys, kad Vyriausybės ir jos narių skleidžiama informacija gyventojų nepasiekia, bus priimti atitinkami sprendimai, 15min nurodė kanceliarija.

„Įgyvendinant Vyriausybės vykdomų struktūrinių reformų paketą norima žinoti ar visuomenė, verslas bei kitos tikslinės grupės yra pakankamai informuotos, ar žino bei gali pasinaudoti teikiamomis priemonėmis.

Taip pat, būtina palyginti pokytį ir priimti atitinkamus sprendimus, jei apklausos indikuoja, kad informacija nepasiekia visuomenės.

Siekiant žinoti ir palyginti rezultatus apklausos atliekamos reguliariai: pavasarį ir rudenį“, – atsakyme išdėstė kanceliarija.

Analogišką 6595 eurų vertės sutartį dėl tokių pačių paslaugų su „Spinter tyrimai“ Vyriausybės kanceliarija turėjo ir anksčiau – 2018 metais. Visuomenės nuomonės tyrimo paslaugas bendrovė tuomet teikė tris kartus per metus: pasak kanceliarijos, 2018 metų gruodį, 2019 metų gegužę ir spalį.

2019-ųjų sausio viduryje premjeras S.Skvernelis pranešė, kad dalyvaus prezidento rinkimuose, o tų pačių metų gegužę juose ir sudalyvavo. Tačiau premjero patarėjas viešiesiems ryšiams T.Beržinskas paneigė, kad apklausų metų gauti duomenys būtų panaudoti prezidentinės rinkimų kampanijos metu.

„Nenaudojo“, – atsakyme 15min nurodė jis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Skvernelis ir Tomas Beržinskas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Skvernelis ir Tomas Beržinskas

Klausiamas, ar visuomenės nuomonės tyrimo paslaugų pirkimas susijęs su tuo, kad artėja Seimo rinkimai, o duomenis ketinama panaudoti rinkimų strategijai, T.Beržinskas trumpai išdėstė: „Nesusijęs, neketinama.“

15min centriniame viešųjų pirkimų portale ieškojo daugiau tokio turinio ir pobūdžio paslaugų sutarčių tarp Vyriausybės kanceliarijos ir visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovių, tačiau jų nerado.

Pasiteiravus, ar tokių sutarčių yra daugiau, jei taip, kada jos sudarytos, su kokiomis įmonėmis, Vyriausybės kanceliarija į klausimą atsakė savaip.

„Visi viešieji pirkimai paskelbti centriniame viešųjų pirkimų portale“, – nurodė kanceliarija.

Seimo rinkimai numatomi spalį. Ar juose dalyvaus nepartinis, ministras pirmininkas S.Skvernelis, ar ves „valstiečių“ sąrašą, kol kas neaišku – esą ši tema dabar nėra prioritetinė ar aktuali.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos