Nepasitenkinimą atliekų tvarkymu išreiškė vos 6 proc. respondentų.
Apklausos duomenimis, lyginant su praėjusių metų duomenimis, klientų pasitenkinimas išaugo beveik dvigubai. Tuo tarpu besinaudojančių antrinių žaliavų surinkimo paslauga skaičius nepakito, tačiau gyventojams vis dar trūksta aiškumo ir įgūdžių.
„Ecoservice“ vykdomosios direktorės Daivos Skrupskelienės teigimu, atliekų tvarkymo situacija Lietuvoje kasmet akivaizdžiai gerėja, tačiau dar yra, kur pasitempti.
Apklausoje dalyvavo bendrovės klientai iš Vilniaus, Širvintų ir Pagėgių savivaldybės. Pagrindinis tyrimo tikslas – suprasti gyventojų požiūrį į atliekų tvarkymą, jų įsitraukimą, ir numatyti įmonės veiklos tobulinimo galimybes ateityje.
Daugiau nei 77 proc. respondentų yra patenkinti įmonės teikiamomis paslaugomis. Nepasitenkinimą atliekų tvarkymu išreiškė vos 6 proc. respondentų.
Didžioji dalis respondentų – fiziniai asmenys, reguliariai šalinantys buityje ir kitoje namų ūkio veikloje susidarančias atliekas. Beveik visi apklaustieji teigiamai įvertino kruopštų išbirusių atliekų sutvarkymą, reguliarų konteinerių tuštinimą, estetišką išvaizdą bei palankų kokybės ir kainos santykį.
„Nors nerūšiavimo problema vis dar išlieka, pastebime, kad gyventojai atliekas tvarko atsakingiau, rūpinasi taršos mažinimu jų gyvenamojoje aplinkoje“, – teigia ekologijos verslo bendrovės vykdomoji direktorė D.Skrupskelienė.
Pasak D.Skrupskelienės, iškilus problemoms, susijusioms su atliekų tvarkymo paslaugos teikimo tvarkos išaiškinimu arba esant papildomų paslaugų poreikiui, gyventojai dažniausiai pagalbos kreipiasi į vadybininkus. Pasirodo, kad net 80 proc. apklaustųjų yra tekę bendrauti su vadybininkais ir liko patenkinti jų operatyvumu.
D.Skrupskelienės teigimu, ši apklausa tik dar kartą patvirtina, kad lietuviai yra linkę spręsti aplinkosaugos problemas ir aktyviai įsitraukia į atliekų šalinimo procesus, todėl pagrindinė užduotis atliekų tvarkytojams – sudaryti tam patogias sąlygas, atitikti besikeičiančius klientų ir rinkos poreikius.