2015 12 14

„Hilton“ kaimynystė Energetikos ir technikos muziejų gali palikti be transporto salės

Pirmojoje Vilniaus miesto elektrinėje įsikūręs Energetikos ir technikos muziejus svarsto, kaip turėtų keistis po rekonstrukcijos. Jai lėšų bus skirta iš Europos Sąjungos fondų, prisidės ir Vilniaus savivaldybė bei privatūs rėmėjai. Tačiau šiuo metu muziejui primygtinai siūloma apsvarstyti, ar jo erdvės įsivaizduojamos be transporto salės. Tai siejama su kaimynais – būsimuoju „Hilton“ viešbučiu.
Energetikos ir technikos muziejus
Energetikos ir technikos muziejus / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Energetikos ir technikos muziejus, kurio lankytojų skaičius šiemet iki gruodžio jau siekė 35 tūkst., nors pernai per visus metus jį aplankė 27 tūkst. asmenų, svarsto – ar jis išliktų toks pat patrauklus, jeigu neliktų transporto ekspoziciją pristatančios salės. Grėsmė priestatui, kur dabar stovi senoviniai automobiliai, iškilo po to, kai pagaliau patvirtinta, kad greta esantis apleistas pastatas virs prašmatniu viešbučiu.

Su transporto sale ar be?

Muziejuje surengtoje diskusijoje su muziejininkais, architektais, kitais specialistais svarstyta, ar iš viso tokia ekspozicija reikalinga ir kaip ją reikėtų pristatyti lankytojams. Direktorė Rasa Augutytė atvira: iš savivaldybės atkeliavo primygtinis pasiūlymas aptarti galimybes turėti muziejų su transporto sale ir be jos.

Siūlymai – keli: vietoje dabartinės salės įkurti viešąją erdvę ir penkių metrų gylyje įrengti vadinamąjį  „Black box'ą“ su virtualia ekspozicija, kuri būtų kasmet keičiama. Kiek vėliau pasiūlytas dar vienas sprendimas, kol kas neparemtas jokiais finansiniais skaičiavimais, – salę turėti požemiuose.

Transporto salė dabar nėra tokia, kokios reikia muziejui. Žiemą joje šalta, ji ir statyta kaip laikinas statinys. Tačiau pati ekspozicija lankytojams patraukli, ją yra galimybių plėsti, galbūt karts nuo karto keisti laikinomis parodomis iš kitų muziejų ir pan. Todėl siūlymas požemyje įrengti tik virtualią ekspoziciją neatrodo itin patrauklus. Klausimų kelia ir atsiradęs dar vienas siūlymas – požemiuose iškasus kelis ar vieną aukštą ten perkelti turimus eksponatus.

Pasak architektų, nuokalnėje prie Neries esančio pastato požemiuose gali būti paprasčiausiai per drėgna laikyti unikalius automobilius, karietas ir t.t.

Kaimynystės teks paisyti

Kol kas muziejus bando išgirsti visas nuomones, ar iš viso jam reikia transporto ekspozicijos atskiroje salėje. Istorikė Marija Drėmaitė įsitikinusi, kad negalima ignoruoti šalia vykstančių pokyčių, tad reikėtų ieškoti kompromisų, galbūt net išnaudoti ir finansinius investuotojų pajėgumus.

Tačiau bent kol kas muziejaus direktorė negali tiksliai atsakyti, kodėl šio kvartalo viduje būtinai reikalinga viešoji erdvė, atimsianti dabartinę transporto salę.

Vis dėlto natūraliai kyla klausimas – kodėl linkstama nuolaidžiauti privatiems investuotojams ir tokiu būdu apriboti populiaraus muziejaus erdves? Tiesa, muziejaus direktorė apie tai taip kategoriškai nekalba ir linkusi pritarti, kad naujosios kaimynystės muziejus tikrai paisys.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./ Diskusija Energetikos ir technikos muziejuje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./ Diskusija Energetikos ir technikos muziejuje

Bus ir Vilniaus muziejus

Projekto „Energetikos ir technikos muziejaus paslaugų išplėtimas“ tikslas – modernizuoti kultūros paveldo objekte įsikūrusio muziejaus teikiamas paslaugas, tenkinančias modernios visuomenės poreikius, užtikrinančias muziejaus prieinamumą, patrauklumą ir aktualumą Vilniaus bendruomenei bei svečiams. Jau yra numatyta, kad iš ES fondų projektui bus skirta beveik 2,397 mln. eurų, kiek daugiau nei 422 tūkst. eurų pasižadėjo skirti Vilniaus savivaldybė. Dar 289 tūkst. eurų turėtų pridėti privatūs rėmėjai.

Iš ES fondų projektui bus skirta beveik 2,397 mln. eurų, kiek daugiau nei 422 tūkst. eurų pasižadėjo skirti Vilniaus savivaldybė. Dar 289 tūkst. eurų turėtų pridėti privatūs rėmėjai.

Vienas iš pagrindinių projekto tikslų – būtent pertvarkyti transporto salę. „Visi esate buvę toje salėje ir žinote, kaip ten yra šaltuoju metų laiku ir kaip yra šiltuoju metų laiku. Neturime ir lifto iki šiol, nors tai jungiamoji muziejaus ekspozicijų ir edukacinių erdvių grandis. Taip pat įėję pro duris lankytojai patenka tiesiai į ekspozicijos salę, o norime turėti erdvę pasitikti ateinančiuosius“, – kalbėjo muziejaus direktorė.

Svajojama ir apie naujas ekspozicijas. Muziejus galėtų tapti ir Vilniaus miesto muziejumi, kurio sostinė iki šiol neturi. 

Vilniaus miesto plėtros ekspozicijos koncepciją pristatė Karolis Kučiauskas, muziejaus vyr. fondų saugotojas.

„Vilniaus miestas kaip sostinės neturi savo muziejaus. Energetikos ir technikos muziejus bando tą spragą užpildyti. Manome, kad papildytume etnografinę ekspoziciją Nacionaliniame muziejuje ir Valdovų rūmų reprezentacinę ekspoziciją. Čia buvo pirmoji elektrinė, kuri pakeitė Vilniaus miesto vaizdą, apšvietė gatves“, – priežastis, kodėl Vilniaus miesto muziejus turėtų įsikurti kaip tik čia, vardijo K.Kučiauskas.

Iškils „Hilton“ viešbutis

Apie tai, kad šalia Energetikos ir technikos muziejaus turėtų iškilti „Hilton“ viešbutis, dabartinėse apleistose Rinktinės g. patalpose, paskelbta gegužės pradžioje. Tai bus pirmasis Vilniuje garsaus viešbučių tinklo „Hilton“ viešbutis, dėl kurio franšizės ketinimų protokolą pasirašė „Vičiūnų grupė“.

Skelbta, kad „Vičiūnų grupė“ nusipirko projektą Rinktinės gatvėje ir pradės projektavimo darbus. Čia turėtų būti 170 kambarių, keturių žvaigždučių viešbutis, kuris bus orientuotas į verslo segmentą.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Energetikos ir technikos muziejus
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Energetikos ir technikos muziejus

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų