R.Malinauskas: skubiai sprendžiame higienos problemas
„Šiandien turime situaciją, kad prie šalia Druskininkų esančio Raigardo pasienio posto Merkinės kryptimi yra nusidriekusi daugiau kaip 16 km ilgio krovininių vilkikų eilė, kuri kasdien pailgėja 1-3 km.
Mūsų turimomis žiniomis, Lenkijai uždarius sieną su Baltarusija, šimtai krovinius gabenančių sunkvežimių pasuko į Lietuvos-Baltarusijos pasienį.
Akivaizdu, kad ši situacija dar ilgą laiką bus neapibrėžta ir sunkiai išsprendžiama.
Kelias, kuriame susidariusi vilkikų eilė, yra valstybinės reikšmės – jis priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai.
Šiandien kalbėjausi su susisiekimo ministru M.Skuodžiu ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovu R.Lipkevičiumi.
Sutarėme bendromis ministerijos, direkcijos ir savivaldybės pastangomis stengtis išspręsti susidariusią situaciją, ministras M.Skuodis šiuo klausimu kalbėsis su Lenkijos susisiekimo ministru.
Jau yra paskirti atsakingi mūsų savivaldybės, ministerijos ir direkcijos specialistai, kurie bendraus kiekvieną dieną, rūpinsis ir spręs situaciją visapusiškai.
Šiuo metu skubiai sprendžiame higienos, šiukšlių surinkimo ir išvežimo klausimus – jau rytoj bus atvežti biotualetai ir šiukšlių konteineriai.
Taip pat vilkikų vairuotojams gali prireikti pagalbos dėl maisto, vandens, medicininės ar kitokios pagalbos“, – rašo savo paskyroje "Facebook" Druskininkų meras.
R.Malinauskas visus, atvykstančius į Druskininkus nuo Merkinės pusės, kviečia prie Grūto pasukti į dešinę ir kurortą pasiekti pro Viečiūnų miestelį. Taip keliaujantys į Druskininkus išvengtų eismo nepatogumų.
Muitinė: Lietuva tapo viena pagrindinių vežėjų krypčių
Tuo tarpu Lietuvos muitinė skelbia, kad Lietuva šiuo metu tapo viena pagrindinių Europos Sąjungos vežėjų krypčių, per kurias prekės gabenamos iš ES į Baltarusiją, Rusiją, Kazachstaną.
Net 55 procentai gabenamų prekių į Baltarusiją turėjo būti išvežtos ne per Lietuvos, o per Lenkijos-Baltarusijos pasienio postus.
„Krovininio transporto srautai smarkiai padidėjo Raigardo ir Šalčininkų muitinės postuose. Raigardo pasienio kontrolės punkte (PKP) buvo atlikta prekių gabenimo maršrutų stebėsena. Paaiškėjo, kad net 55 procentai gabenamų prekių į Baltarusiją turėjo būti išvežtos ne per Lietuvos, o per Lenkijos-Baltarusijos pasienio postus.
Arčiausiai Lietuvos esantis Lenkijos-Baltarusijos PKP Kuznica-Bruzgi šiuo metu neveikia, o kituose Lenkijos kelio postuose transporto judėjimą trikdo aktyvistų protestai ir kelio blokados. Be to, dėl karo nutrūko transporto maršrutai per Ukrainą. Šios priežastys lėmė, kad per Lietuvą pastaruoju metu gabenama daugiau krovinių“, – rašoma Lietuvos muitinės pranešime.
Patikrinimo procedūros trunka ilgiau
Lietuvos muitinė teigia, kad paprastai, jei vežėjai prekes eksportuoja per deklaracijoje nurodytą muitinės postą, formalumai vykdomi greičiau. Tačiau tokiais atvejais, kai vežėjai užbaigti muitinės procedūrų atvyksta į kitą nei deklaracijoje nurodyta muitinės įstaigą (šiuo atveju – į Lietuvą), operacijos yra sudėtingesnės ir užtrunka ilgiau, nes tenka deklaracijų ieškoti kitų šalių muitinių informacinėse sistemose.
„Primintina, jog pastaruoju metu Lietuvos muitinės pareigūnai taip pat daugiau dėmesio ir laiko skiria dvigubos paskirties bei ES sankcionuotų prekių kontrolei.
Raigarde nustatytos transporto eilių formavimosi tendencijos stebimos jau ir kituose PKP. Todėl vežėjai prašomi sekti informaciją apie transporto eiles Pasienio kontrolės punktų direkcijos interneto svetainėje ir rinktis tuos kontrolės punktus, kuriuose yra mažiau laukiančio transporto“, – teigiama muitinės pranešime.