Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 10 15

Į lemtingą skambutį atsiliepusi BPC operatorė palūžo

Tragiška avarija Kauno rajone pasibaigusį piliečio skambutį priėmusi Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatorė po skandalu virtusio įvykio dėl psichologinės įtampos nebegalėjo ateiti į darbą. Šią savaitę jai suteiktos kelios laisvos dienos, o tuomet moteris vyks pailsėti į policijos reabilitacijos centrą Trakuose.

Apie tai ketvirtadienį ekskursijai Bendrajame pagalbos centre sukvietęs žurnalistus pranešė vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis.

BPC viršininkas Audrius Čiuplys pripažino, kad, nors BPC operatoriai patys privalo išmanyti policijos, medikų, ugniagesių, aplinkosaugininkų darbą, būti psichologiškai stiprūs ir mokėti dirbti stresinėse situacijose, jiems psichologo paslaugos nėra lengvai prieinamos.

Šiuo Kauno atveju mes sudarėme sąlygas laikinai nedirbti, kad ji galėtų atsigauti, – sako A.Čiuplys.

Iki šiol psichologo etato BPC nėra, todėl po sukrečiančių skambučių ramybės operatoriai turi ieškoti patys.

Tik išskirtiniais atvejais, kaip šįkart, kai nepavyko padėti apie galimai neblaivų vairuotoją bandžiusiam piliečiui, operatoriams padedama pasitelkiant kolegų policijoje pagalbą.

Policija jau kurį laiką turi savo psichologus, taip pat veikia Trakų medicininės reabilitacijos centras. Būtent jame dėl patirto streso kitą savaitę dvasinę pusiausvyrą bandys atgauti pagalbos skambutį dėl Kauno rajone kelyje besiblaškiusio vairuotojo priėmusi operatorė.

BPC priimami skambučiai

Tačiau šią situaciją BPC jau ėmėsi taisyti. Šuo metu BPC jau ieško psichologo ir ketina jį įdarbinti artimiausiu metu.

„Šiuo Kauno atveju mes sudarėme sąlygas laikinai nedirbti, kad ji galėtų atsigauti. Pas mus yra įsteigtas psichologo etatas, vykdome atranką ir laukiame kandidatų“, – sakė A.Čiuplys.

Vienuolika metų BPC dirbantis Pamainos vadovas Dainius Vedrickas pripažino, kad psichologo operatoriams labai reikia, nes dalis jų apie skambučius pragalvoja visus laisvadienius. Anot jo, lengviau stresą pakelia tie žmonės, kurie prieš BPC jau būna dirbę policijoje arba gaisrinėje.

Su policija sujungia tik vieną iš 100

Tyrimą dėl tragiška avarija Kauno rajone pasibaigusio piliečio ir Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatorės pokalbio ketvirtadienį perėmė Vidaus reikalų ministerija. Vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis jau yra pasakęs, kad, jo galva, operatorė elgėsi tinkamai.

Bandymas dominuoti yra didžiausia klaida. Reikia visuomenei aiškinti, kad BPC operatorius yra Dievas Tėvas ir Šventoji dvasia, – sakė R.Baniulis.

BPC viršininkas pažymėjo, kad kauniečio Donato pokalbis su operatore nuo pat pradžių krypo netinkama linkme, nes žmogus, visai nepaaiškinęs, kas atsitiko, reikalavo sujungiamas su policija.

„Su policija mes sujungiame, apytiksliai tariant, vieną iš šimto įvykių. Nes tai daroma tik karštų įvykių atvejais, kai kas nors gali sekti paskui įtariamąjį“, – sakė jis.

S.Skvernelis papildė, kad ši situacija galėjo būti priskiriama tokio pobūdžio pranešimui, tačiau pilietis nesugebėjo tiksliai iškart to pasakyti. Pagal jo suteiktą informaciją, įvykį operatorė priskyrė B tipui ir galėjo pati pasiųsti į įvykio vietą policijos automobilį, tačiau jis tuomet privalėjo sureaguoti tik per 20 min.

Aš jau tuoj beveik atmintinai tą pokalbį išmoksiu, – sakė S.Skvernelis.

„Yra galimybė juk ir tiesiogiai su ekipažu sujungti, tačiau nežinant paties įvykio, pirminių detalių, negali būti tokios reakcijos. Konferencinis ryšys užmezgamas tada, kai matoma galimybė sekti karštais pėdsakais. Tada tik reagavimas turi prasmę. (…) Paklausykite to įrašo. Kokia informacija buvo pateikta? Junkite mane su kelių policija. Prašymas toks. Kas atsitiko? Ne tavo reikalas, aš kalbėsiu tik su policija. Aš jau tuoj beveik atmintinai tą pokalbį išmoksiu“, – sakė S.Skvernelis.

VIDEO: Bendrojo pagalbos centro operatorės pokalbis su vairuotoju

Jis ragino visus piliečius paskambinus BPC nebandyti dominuoti, aiškiai dėstyti mintis ir atsakyti į pagrindinius klausimus – „kas, kur, kada“.

„Bandymas dominuoti yra didžiausia klaida. Reikia visuomenei aiškinti, kad BPC operatorius tai yra Dievas Tėvas ir Šventoji dvasia, turintis nepaprastus įgaliojimus, nes jis aktyvuoja ir medikus, ir policininkus, ir ugniagesius“, – pridėjo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius Remigijus Baniulis.

BPC viršininkas tikino, kad jau artimiausiu metu bus išvengiama pasikartojančių klausimų, nes ketinama suvienyti sistemas.

Per dieną – tūkstančiai skambučių

Šiuo metu BPC dirba apie 360 operatorių, pusšimtis etatų – laisvi. Trūkstant žmonių, darbuotojams tenka dirbti pamainomis po 12 valandų.

Pradedantysis BPC operatorius uždirba vos 410-450 eurų į rankas, tačiau tikimasi, kad jau kitąmet algas bus galima padidinti.

„Manau, kad 800 - 900 eurų kažkur nuo rugpjūčio 1 dienos priklausomai nuo stažo tarnyboje turėtų pasiekti“, - spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius R.Baniulis.

Per dieną vienas BPC operatorius atsako į maždaug 120 skambučių. Didžiausia jų dalis – ne pagalbos prašymai, o įvairūs skundai, pasipiktinimai, keiksmai.

Bus kaip toje pasakoje apie piemenį, kuris šaukė „vilkas, vilkas“, o devintą kartą iš tikrųjų atėjo vilkas, – sakė A.Čiuplys.

Štai ketvirtadienį BPC lankantis žurnalistams vienas žmogus kreipėsi į BPC dėl netinkamo kaimynės elgesio, kitas skambino dėl smulkios techninės avarijos.

Nors ir šie skambučiai iš pirmo žvilgsnio neatrodo labai rimti, pasitaiko piliečių, kurie į BPC skambina pasidžiaugti krepšininkų pergale, iškeikti operatorius arba pasiteirauti, kokia jų alga.

Tokių piktų skambučių itin pagausėja po atvejų, kai viešumoje BPC apkaltinama savo darbo neatlikusi iki galo – taip buvo po Dembavos atvejo, kai nesugebėta nustatyti merginos buvimo vietos ir ji buvo sudeginta bagažinėje. Pasitaikė net ir atvejis, kai iš niekuo su Dembavos įvykiu nesusijusių nuotraukų žiniasklaidoje gatvėje atpažinti BPC darbuotojai buvo sumušti.

VIDEO: BPC operatoriams tenka atsakyti į net ir į pačius keisčiausius skambučius

Netikslingi skambučiai itin trukdo BPC darbą, tačiau yra labai dažni. Vien pernai iš 3,6 mln. skambučių, vos 770 tūkst. buvo susiję su tikrais įvykiais.

Už melagingus pranešimus BPC arba operatorių įžeidinėjimą gresia atsakomybė.

VIDEO: Įžeidžiantys skambučiai, pasiekiantys BPC

Negana to, BPC viršininkas A.Čiuplys planuoja, kad ateityje tokie asmenys, kurie be tikslo skambina numeriu 112 iš karto kelis ar keliolika kartų, gali būti pamokyti.

„Mes kol kas labai aktyviai to neįgyvendiname, turime truputėlį pasiruošti ir teisiškai, bet galiu pasakyti labai paprastai – tie, kurie tikrai piktybiniai, ir matome, kad skambina labai įkyriai tam tikrą laiko tarpą, mes juos blokuosime apskritai, ir bus kaip toje pasakoje apie piemenį, kuris šaukė „vilkas, vilkas“, o devintą kartą iš tikrųjų atėjo vilkas. Nenorėčiau, kad taip atsitiktų, tai mes tą įspėjimą duosime visuomenei, kad tokie skambintojai bus užblokuojami valandai, dviem ar panašiai“, – sakė A.Čiuplys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais