2019 05 20

I.Šimonytės štabo vadovas G.Nausėdai uždavė klausimų apie kampanijos finansavimą

Kandidatės į prezidentus Ingridos Šimonytės štabo vadovas Paulius Lukauskas išplatino atvirus klausimus kitam kandidatui į prezidento postą, Gitanui Nausėdai. G.Nausėdos teiraujamasi apie šio kampanijos finansavimą.
LRT debatai. Gitanas Nausėda
LRT debatai. Gitanas Nausėda / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Apie kandidato į prezidentus G.Nausėdos kampanijos finansavimą paskaityti galite čia.

P.Lukausko išplatinti klausimai G.Nausėdai

„Praėjusią savaitę išplatinau informaciją apie rinkimų kampanijos metu patirtas išlaidas bei paraginau kitus kandidatus taip pat skaidriai deklaruoti savo patirtas išlaidas dar iki rinkimų kampanijos pabaigos. Kadangi, stebint Gitano Nausėdos rinkimų kampanijos imtį bei intensyvumą kyla pagrįstų klausimų dėl šios rinkimų kampanijos finansavimo ir jo šaltinių, kviečiu kandidatą išsklaidyti abejones ir skaidriai bei atvirai atsakyti į kylančius klausimus. Skaidrumas ir atskaitomybė ypatingai svarbu nepriklausomiems kandidatams, kad neliktų abejonių dėl kitų, nei įstatymų nustatytų finansinių rėmėjų tiesioginio ar netiesioginio dalyvavimo rinkimų kampanijos finansavime.

Todėl kviečiu gerbiamą kandidatą atsakyti į šiuos klausimus:

1. Ar tiesa, kad Jūsų rinkimų kampanijos išlaidos pirmojo rinkimų turo metu (įskaičiuojant pagal VRK įkainius organizuotos reklaminės kampanijos ir žiniasklaidos projektų, kūrybos ir viešųjų ryšių, atributikos ir spaudos darbų, susitikimų su rinkėjais Lietuvoje ir užsienyje organizavimo, štabo patalpų nuomos, darbuotojų samdos ir kitos) buvo didesnės nei 185 000 EUR, kuriuos per pirmąjį rinkimų turą pavyko surinkti iš fizinių asmenų? Jei taip, kurios įmonės arba fiziniai asmenys savo turtu arba pajamomis garantavo paslaugų tiekėjams, kad Jūsų rinkimų kampanijos sąskaitos bus apmokėtos, ypač tuo atveju, jei į antrąjį rinkimų turą būtumėte nepatekęs?

Visa tai reiškia, kad jūsų turimos pajamos (iki 200 000 EUR) beveik du kartus mažesnės nei planuojamos išlaidas (nuo 400 000 iki 450 000 EUR).

2. Ar tiesa, kad TV, radijo bei lauko reklamą užsakinėjote per reklamos planavimo agentūrą UAB Inspired? Ar tiesa, kad per UAB Inspired reklamą užsakinėja ir MG Baltic bei Vilniaus prekybos grupės įmonės?

3. Ar tiesa, kad antro rinkimų turo LRytas TV debatų metu visuomenei pateikėte klaidinančią informaciją teigdamas, kad aktyvi lauko reklamos stendų kampanija paskutiniame pirmojo turo etape jums kainavo tik 20 000 EUR, nors pagal reklamos monitoringo duomenis ir VRK deklaruotus įkainius, tokios apimties kampanija kainuoja ~32 000 EUR. Jei taip, tai dėl kokių priežasčių klaidinate rinkėjus?

4. Ar tiesa, kad 136 tripusių lauko reklamos stendų (stendų savininkas UAB Clear Channel Lietuva), kurių nuomos vertė naudotam laikotarpiui pagal VRK deklaruotus įkainius yra ~32000 eurų, pirmo turo kampanijai užsisakėte tą pačią dieną (balandžio 4 d.), kai jų atsisakė UAB Vilniaus prekybos akcininkui priklausanti įmonė?

5. Antrajame ture taip pat naudojate lauko reklamos stendų kampaniją. Prieš pirmąjį rinkimų turą šių stendų nebuvote rezervavęs, todėl juos gauti galėjote tik vienu keliu - paprašius verslo įmonių perleisti dalį jų turimų, rezervuotų lauko reklamos stendų. Ar tiesa, kad antro turo kampanijai lauko reklamos stendus sutiko užleisti vienam iš UAB Vilniaus Prekybos akcininkų priklausanti įmonė. Jei taip, kokiomis sąlygomis ir kokiems įsipareigojimams esant ši įmonė sutiko savo reklaminių kampanijų sąskaita jums užleisti minėtus lauko reklamos plotus? Ar tiesa, kad asmeniškai prašėte daugiau stendų užleisti ir vienos stambios pramonės įmonės, bet susitarti nepavyko, todėl ant lauko stendų plakatų esantis tiražo skaičius 123 neatitinka realybės.

Ar tiesa, kad jūsų štabe visi žmonės dirbo ir dirba tik savanoriškais pagrindais ir atlygio štabo nariams nei iš rinkiminės sąskaitos nei per kitas įmones nemokėjote?

6. Ar tiesa, kad jūsų štabe visi žmonės dirbo ir dirba tik savanoriškais pagrindais ir atlygio štabo nariams nei iš rinkiminės sąskaitos nei per kitas įmones nemokėjote?

7. Ar tiesa, kad kaip ir anonsavote štabo pristatymo metu viešųjų ryšių bei komunikacijos konsultacijas pirkote iš UAB Idea Prima? Ar planuojate atskleisti šių paslaugų suteiktų per 8 mėnesius bendro darbo vertę dar iki rinkimų kampanijos pabaigos? Ar esate pilnai atsiskaitęs už šios įmonės suteiktas paslaugas ir jei ne, tai kokios įmonės arba fiziniai asmenys savo turtu arba pajamomis garantavo, kad už šias paslaugas bus apmokėta.

8. Šiuo metu jūsų turimos, deklaruotos rinkimų kampanijos pajamos neviršija 200 000 eurų. Įvertinus reklamos monitoringo duomenis ir tai, kiek panašaus intensyvumo, kaip jūsiškė, kampanijos kainuoja kitiems kandidatams, jūsų išlaidos pajamas pirmame ture viršijo nuo 100 000 iki 150 000 EUR. Antrajame rinkimų ture taip pat vykdote intensyvią rinkimų kampaniją, kurios pirminiai įvertinimai rodo, kad Jūsų kampanijos II turo išlaidos gali siekti iki 100 000 eurų. Visa tai reiškia, kad jūsų turimos pajamos (iki 200 000 EUR) beveik du kartus mažesnės nei planuojamos išlaidas (nuo 400 000 iki 450 000 EUR). Kaip ketinate padengti rinkimų kampanijos metu atsiradusias skolas? Kokie fiziniai arba juridiniai asmenys garantuoja, kad tai padarysite?

Noriu priminti, kad Lietuvos Respublikos Politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės įstatymo 8 straipsnis Prezidento rinkimų savarankiškiems politinės kampanijos dalyviams numato aiškų baigtinį finansavimo šaltinių sąrašą: fizinių asmenų aukos, nuosavos (asmeninės lėšos), politinių partijų aukos, palūkanos už politinės kampanijos sąskaitoje esančias lėšas. Minėtasis įstatymo straipsnis taip pat numato, kad finansuoti savarankiškų politinės kampanijos dalyvių politines kampanijas kitomis, šiame straipsnyje nenurodytomis, lėšomis draudžiama.“

Paulius Lukauskas yra Ingridos Šimonytės rinkimų štabo vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis