Birutė G. savo istorija pasidalino su 15min redakcija. Apie patirtį parašė ir feisbuke. Moteris teigė, kad kovo 12-ąją buvo suplanuotas vizitas Klaipėdoje, Jūrininkų ligoninėje.
Savaitgalį ji esveikatoje pamatė įrašą, kuriame nurodytas „Paskutinis apsilankymas“. Esą jis buvo pas akušerę Simoną Ringienę kovo 8-ąją. Nurodyta „Planinė pagalba“, „atvyko su siuntimu“.
„Gal yra žinančių ir galinčių paaiškinti, kas iš tikro vyksta sveikatos sistemoje? Ar susidarančios eilės, kai žmonėms tikrai yra rimtų problemų, tačiau nėra galimybės pagalbos gauti vien dėl tokių atvejų, nėra dirbtinės? Algoritmas toks – užregistruoju žmogų, kuris net nesiregistravo, turiu apsilankymą, darbo nėra, lūkuriuojančių prie kabineto žmonių nėra – laisva diena“, – rašė moteris.
Pacientė atvira – kovo 12-ąją suplanuoto vizito į ligoninę neatvyko.
Ligoninė dėl šios istorijos turi paaiškinimą. Ir teigia, kad jokio kriminalo čia nėra bei kelia klausimą: kodėl pacientė neįspėjo iš anksto, kad neatvyks ir taip užėmė vietą, kuri galbūt reikalinga kitam žmogui.
Paaiškinimas paprastas
Kaip paaiškino ligoninės atstovė Jolanta Juškevičienė, ambulatorinio apsilankymo registracijos procesas prasideda planuojamo apsilankymo išvakarėse, kuomet bendrosios praktikos slaugytojas /ar akušeris registruoja paciento apsilankymą esveikata.lt portale e.siuntimui (E027) paimti.
„Kabinetų slaugytojos ir registratūroje dirbančios slaugytojos iš vakaro susikelia ir užsiregistruoja būsimos darbo dienos, pagal registraciją turinčius atvykti pacientus. Taip siekdami optimizuoti registratorių ir pačių pacientų laiką vizito pas gydytojus dieną“, – paaiškino J.Juškevičienė.
Kaip išaiškino ligoninės atstovė, Birutės apsilankymas pas gydytoją ginekologą turėjo įvykti kovo 12 dieną. Kadangi kovo 11 d. buvo nedarbo diena, akušerė pacientės vizitui pas gydytoją ruošėsi kovo 8 dieną – paskutinę darbo dieną prieš vizitą.
Ji atsidarė pacientės kortelę esveikatoje ir „pasiėmė“ siuntimą.
Mato bet kokį darbuotojo veiksmą
Esveikata sistema veikia taip, kad bet kokį darbuotojo apsilankymą ir veiksmą mato kortelės savininkas.
Todėl pacientė B.G. esveikata sistemoje matė ne ką kitą, o akušerės apsilankymą jos kortelėje, kad galėtų paimti siuntimą ir pasiruošti kovo 12 d. suplanuotam vizitui.
Tačiau pacientė paskirto vizito kovo 12 dieną pas gydytoją neatvyko.
Kai pacientas neatvyksta pas gydytoją, jo apsilankymas esveikata portale yra atšaukiamas, esiuntimas atlaisvinamas. Tai reiškia, kad juo pacientas gali pasinaudoti dar kartą.
„Apmaudu, kad pacientė iš anksto neinformavo įstaigos, jog vizito neatvyks ir nesuteikė galimybės pas gydytoją patekti kitam eilėje laukiančiam pacientui. Pacientams pranešus apie neatvykimą, talonas iš karto grąžinamas atgal į eilę ir perduodamas laukiančiajam eilėje. Naudodamiesi proga dėkojame visiems atsakingiems pacientams, kurie yra atsakingi ir negalėdami atvykti pas gydytoją, apie tai praneša iš anksto, taip suteikdami galimybę mažinti laukiančiųjų eiles“, – kalbėjo J.Juškevičienė.