Spalį skolose paskendusį „Meridianą“ gelbėti ėmęsi klaipėdiečiai verslininkai Aidas Kaveckis ir Aloyzas Kuzmarskis jau sumokėjo apie 230 tūkst. Lt kreditoriams. Tokia suma susikaupė nesumokėjus už paslaugas darbininkams, mokesčių „Sodrai“, už įvairias paslaugas, taip pat ir neatsiskaičius už remonto darbus. Gelbėti „Meridianą“ pasiryžę verslininkai nesitikėjo, kad įsiskolinimai vis augs.
Skendo skolose
Naujasis „Meridiano“ paramos fondo vadovas Aidas Kaveckis jau kelis kartus gavo paraginimus sumokėti ir delspinigių. Solidžios sumos prašo laivą prieš dešimtmetį remontavusios įmonės „Rinkeda“ vadovas Stasys Vagnorius, Gedimino Vagnoriaus giminaitis.
„Jis išdrįso dar pasipelnyti. Gavęs visus pinigus sumanė pasiimti dar pasipelnyti. Man sunku įvardinti tokį jo poelgį. Manau, kad tai neprotinga. Mes su Aloyzu bandome savais pinigais gelbėti miesto simbolį, o čia kažkas nori dar ir užsidirbti“, - aiškino A.Kaveckis.
S.Vagnoriaus įmonei buvęs „Meridiano“ valdytojas buvo nesumokėjęs apie 53,3 tūkst. Lt. Naujieji savininkai šią skolą grąžino, tačiau netrukus juos pasiekė paraginimas sumokėti ir delspinigius – apie 40 tūkst. Lt.
„Bandėme su šiuo žmogumi susitarti žmogiškai, kalbėjome su juo telefonu, tačiau nieko nepasiekėme. Lietuvos įstatymai įpareigoja sumokėti delspinigius už 6 mėnesius, bet ne už 8 metus, kaip pageidaujama“, - aiškino A.Kaveckis.
Įtarimų sukėlė ir kai kurios sutartys. Štai viena pora, kaip paaiškėjo metams buvo išsinuomojusi „Meridianą“. Tačiau jokios veiklos čia nevykdė ir pasinaudodami sutarties vingrybėmis paprašė grąžinti 20 tūkst. Lt.
Taip pat neaišku, kur panaudoti beveik 3 tūkst. Lt, kuriuos klaipėdiečiai suaukojo „Meridianiui“.
Sugrįš kitą vasarą
„Meridianas“ šiuo metu stovi „Klaipėdos laivų remonto“ įmonės doke. Jį remontuoja apie dvidešimt darbininkų, neatmetama, kad netrukus šiam laivui reikės skirti daugiau darbo jėgos.
„Apžiūrinėdami laivą tiek iš vidaus, tiek iš išorės, mes galėjome tik prognozuoti, kas yra po vandeniu. Iškėlus laivą iš vandens pamatėme, kad žemiau vaterlinijos esanti dalis tik patvirtino mūsų nuogąstavimus“, - aiškino A.Kuzmarskis.
Apatinė laivo dalis – gerokai išpuvusi, apaugusi kriauklėmis. Nutarta, kad laivo apačioje senosios medinės lentos buvo pakeičiamos metalo konstrukcijomis.
Laivo viršutinėje dalyje bus siekiama daugiau autentiškumo, bus siekiama atstatyti laivą taip, kaip jį prieš 64-erius metus buvo numatę suomių inžinieriai. Šiuo metu ieškoma žmonių, kurie dirbo su tokio tipo barkentinomis.
Planuojama, kad kitą vasarą „Meridianas“ grįš į savo vietą, vidaus darbai dar tęsis apie metus. „Norime, kad šis laivas būtų skirtas miestiečiams, kad jis būtų atviras. Čia gali vykti ir šventės, galbūt pasirašomos miestui svarbios sutartys, vestuvių fotosesijos, verslo susitikimai ir kita“, - svarstė A.Kuzmarskis.
Laivo remontas ir prikėlimas naujam gyvenimui kainuos apie 2 mln. Lt.