Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 02 05

Iš Žirnių gatvės ir Vilniaus oro uosto jungties statybų konkurso rezultatus apskundusios bendrovės Vilniaus savivaldybė nori išsireikalauti 50 mln. Lt

Viešųjų pirkimų procedūrų dėl Žirnių gatvės ir Vilniaus oro uosto jungties statybų sustabdymas sostinės savivaldybei gali padaryti 50 mln. Lt nuostolį – negautas Europos Sąjungos ir biudžeto lėšas. Be to, nebūtų nutiesta miesto infrastruktūrai svarbi kelio atkarpa, praneša Vilniaus miesto savivaldybė.
Vilniaus miesto savivaldybė
Vilniaus miesto savivaldybė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Vilniaus savivaldybė kreipėsi į teismą, kad būtų užtikrinta galimybė gauti 50 mln. Lt nuostolių atlyginimą iš įmonių grupės, kuri skundžia Žirnių gatvės jungties viešąjį pirkimą.

Konkurse dėl jungties statybos dalyvavo keturi dalyviai, paskutiniu Viešųjų pirkimų komisijos sprendimu nugalėtoju buvo išrinkta mažiausią kainą pasiūliusi bendrovių grupė AB „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“ (42,1 mln. Lt).

Tačiau bendrovių grupė AB „Panevėžio keliai“ ir UAB „Fegda“, taip pat dalyvavusi viešajame pirkime dėl jungties tiesimo ir pasiūliusi 51,9 mln. Lt kainą, t.y. 9,8 mln. Lt didesnę sumą, skundžia šį savivaldybės Viešųjų pirkimų komisijos sprendimą. Bendrovių prašymu teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir sustabdė konkurso procedūras.

Iki kovo 1 dienos nepatvirtinus galutinių viešojo pirkimo rezultatų, miestas negaus per 39 mln. Lt ES paramos, taip pat daugiau kaip 3,5 mln. Lt valstybės paramos. Be to, patirs kitų nuostolių dėl įsipareigojimų nutiesti jungtį su šalia esančių teritorijų plėtotojais. Galimi nuostoliai siektų 50 mln. Lt, kuriuos turėtų užtikrinti įmonės, prašančios stabdyti viešojo pirkimo procedūras.

Oro uostą su Vilniaus miesto centru ir kitomis miesto dalimis šiuo metu jungia vienintelė S.Dariaus ir S.Girėno gatvė, kurios būklė, atsižvelgiant į eismo srautus, nėra patenkinama bei neatitinka saugumo reikalavimų. Tai ypač svarbu Lietuvai ruošiantis pirmininkavimui ES šių metų antroje pusėje ir buvo viena iš priežasčių, dėl kurių valstybė nusprendė projekto įgyvendinimui skirti ir Europos Sąjungos paramos lėšas.

Konkurse taip pat dalyvavo AB „Kauno tiltai“ (pasiūlyta kaina – 53 mln. Lt) ir UAB „Ukmergės keliai“ (45 mln. Lt).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos