Dviejų šimtų šešiasdešimties metrų ilgio, septynių metrų pločio ir daugiau nei trisdešimties metrų aukščio naujas pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną sujungs kurortinę miesto dalį su Piliakalniu.
Tiltas statomas ant išlikusių senojo geležinkelio tilto atramų – aukščiausias tiltas Rusijos imperijoje susprogdintas prieš beveik šimtmetį.
Išlikusius senojo tilto autentiškus akmenis planuojama panaudoti statybai, dalį jų net neiškėlus iš Nemuno dugno.
Išlikusius senojo tilto autentiškus akmenis planuojama panaudoti statybai, dalį jų net neiškėlus iš Nemuno dugno.
„Akmenų buvo rasta labai daug. Tiktai problema ta, kad jie kiekvienas taikytas turbūt mūrijimo metu, ir tašyti taip, kad dabar jų šimtą pasidėjus nebūtinai bent vieną gali pritaikyti. Užteks sustiprinti viduje esantį užpildą, suinkaruoti upės dugne esantį pamatą ir to užteks tiltui“, – aiškino Kultūros paveldo departamento atstovė Margarita Janušovienė.
Sudėtingiausi tilto statybos darbai dar ateityje. Vasarą bus surenkamos plieninės perdangos konstrukcijos. Europoje dairomasi krano, kurio prireiks pagrindinei tilto konstrukcijai ant atramų užkelti.
„Techniniame projekte buvo nurodyta ,kad centrinį tarpatramį užplukdysime skersai Nemuno ir dviem kranais užkelsim ant atramų. Dabar gavome naują pasiūlymą netgi gal nereikės plukdyti to tarpatramio, tiesiog vienas kranas apims iš tos vietos kur jis bus surinktas ir užkels“, – sakė „Alkesta“ tiltų statybos ir remonto aikštelės meistras Justinas Zablackas.
Naują tiltą tikimasi priduoti kitų metų birželį, vėliau bus tvarkoma tilto prieigų infrastruktūra.
„Paskutinis etapas kurį pradėsim įgyvendinti baigę tilto statybą, tai bus nuo tilto takai jungiantys iki Studentų skvero, bus įrengtas funikulierius dviratininkams ir invalidams, sutvarkyta mažoji architektūra ir apšvietimas, stebėjimo kameros“, – kalbėjo Alytaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Janis Laurinaitis.
Pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną – ketvirtas tiltas Alytuje. Jo statyba atsieis apie 30 mln. litų.