Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 12 28

Išrinkite svarbiausią 2012 metų Vilniaus įvykį

Jokių naujų dangoraižių, pabaigtų aplinkkelių ar valdžios perversmų. Žiūrint iš šono atrodo, kad 2012 metais Vilniuje nieko nevyko. Tačiau įvykių būta – sostinės savivaldybė teisme ieškojo užtarimo dėl Vyriausybės politikos, griuvo dešimtmečius stovėję pastatų griaučiai, grįžo oranžiniai dviračiai, atsirado municipalinis taksi.
Kelis dešimtmečius stovėjęs apleistas statinys išnyks.
Kelis dešimtmečius stovėjęs apleistas statinys buvo nugriautas. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Konstitucinis Teismas priėmė nagrinėti klausimą dėl gyventojų pajamų mokesčio skyrimo Vilniaus miestui

Konstitucinis Teismas nusprendė nagrinėti, ar įstatymai, numatantys, kad Vilniaus biudžetui skiriama 40 proc. mieste sumokamo gyventojų pajamų mokesčio (GPM), o beveik visoms kitoms savivaldybėms paliekama 100 proc. mokesčio, atitinka Konstituciją.

To prireikė, kai Vilniaus savivaldybė nusprendė bylinėtis su Vyriausybe ir reikalauti ne tik nuo 40 iki 60 proc. padidinti GPM dalį, liekančią Vilniuje, bet ir kompensuoti jau padarytą žalą – 543,1 mln. Lt pajamų, negautų 2009-2011 metais. Tokia Vilniaus diskriminacija esą privedė prie to, kad sostinėje trūksta darželių, nepakankamai remontuojamos gatvės.

Palyginti su kitomis Baltijos šalių sostinėmis, vilniečiai tikri skurdžiai. Šių metų Vilniaus biudžeto pajamos siekia apie 1,02 mlrd. Lt, tuo tarpu Talino iždas siekia 1,36 mlrd. Lt, Rygos – 2,13 mlrd. Lt. Vertinant vienam gyventojui tenkančias biudžeto pajamas skirtumas dar didesnis – Vilniuje vienam gyventojui tenka 1,8 tūkst. Lt, Rygoje – per 3 tūkst. Lt, Taline – beveik 3,3 tūkst. Lt biudžeto pajamų.

„Vilnius veža“ pradėjo vežti keleivius

Vilniaus sav. nuotr./Municipalinio taksi automobiliai
Vilniaus sav. nuotr./Municipalinio taksi automobiliai

Vilniaus savivaldybės įkurta taksi bendrovė „Vilnius veža“ jau turi automobilių ir vežioja keleivius po miestą. Tiesa, pelno kol kas neskaičiuoja, tik planuoja, kiek ir kokių mašinų jai dar reikėtų, kad pavyktų uždirbti.

Vilniaus tarybos opozicinių frakcijų itin kritikuotas projektas įsibėgėja. Spalį įsigyti pirmieji naujutėliai balti „Ford C-MAX“ važinėja sostinės gatvėmis ir keleivių trūkumu nesiskundžia, nors jų paslaugų kainos – gerokai skiriasi nuo kitų Vilniaus taksi bendrovių. Tačiau esą klientai patenkinti paslaugos kokybę, maloniu aptarnavimu ir modernia įranga automobilyje, kur už kelionę gali susimokėti ne tik grynaisiais, bet ir kortele, visada gausi čekį ir neprivalėsi klausytis dispečerės pokalbių su kitais taksistais.

Grįžta oranžiniai dviračiai

BFL/Tomo Lukšio nuotr./Dviratis
BFL/Tomo Lukšio nuotr./Dviratis

Jau pavasarį po Vilnių galima bus važinėtis išsinuomotu oranžiniu dviračiu. Spalio pradžioje pristatyta sistema, kaip sostinėje bus galima išsinuomoti dviračius, kurių bus apie 350. Nuomos punktus ketinama išdėstyti visame mieste, tad paėmus viename dviratį bus galima palikti jau kitame punkte. Išsinuomoti dviratį galės kiekvienas, pateikęs asmens dokumentą arba „Vilniečio“ kortelę. Pirmoji važinėjimo valanda bus nemokama, antroji kainuos 10 Lt, trečioji – 15 Lt.

Vilniečiai vis dar prisimena oranžinius dviračius, sostinės gatvėse pasirodžiusius 2001 metais. Tačiau nemokami dviračiai tuomet itin gundė vagis ir chuliganus – dviračiai per kelias dienas buvo išvogti ar sulaužyti.

Nugriautas „Sputniko“ viešbutis

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Griaunami viešbučio griaučiai
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Griaunami viešbučio griaučiai

Daugiau nei du dešimtmečius Konstitucijos prospekte stovėję viešbučio „Sputnikas“ griaučiai pagaliau nušluoti nuo Vilniaus paviršiaus. Šioje vietoje turėtų išdygti verslo centrų kompleksas su patalpomis biurams, parduotuvėmis, žaliosiomis erdvėmis. Anot projektą plėtojančios bendrovės vadovų, tai bus analogų Lietuvoje ir Baltijos šalyse neturintis verslo miestas mieste.

Investicijos į dešiniojo Neries kranto statybas per artimiausius kelerius metus sieks apie 500 mln. Lt, čia ketinama sukurti apie 1000 naujų darbo vietų. Vasarį, pradėjus griauti senąjį statinį, kalbėta, kad moderniausias Baltijos šalyse kompleksas, taupantis energiją, bus pastatytas per kelerius metus. Tiesa, nors nugriauti viešbučio griaučius ir pavyko, naujos statybos šioje vietoje kol kas neprasidėjo.

Pagaliau pritarta tramvajaus įdiegimui

Tokie tramvajai gali atsirasti ir Vilniuje
Tokie tramvajai gali atsirasti ir Vilniuje

Vilnius apsisprendė – po miestą turi važinėti tramvajus. Galutinį sprendimą dėl to priėmė Vilniaus taryba, tuo padėdama tašką bet kokiose diskusijose, ar sostinei reikalingas tramvajus, ar metro, ar dar kokia nauja visuomeninio transporto priemonė. Anot Vilniaus mero A.Zuoko, baigti visi pasirengimo darbai, kad kitais metais būtų galima pradėti realų projektavimą, o 2014 metais gavus ES paramą 2016 metais turėti tramvajų.

Tai turėtų būti vienbėgis tramvajus guminiais ratais arba iš viso be bėgių. Pirmosios linijos Santariškės-Geležinkelio stotis statyboms prireiks apie pusės milijardo litų, tačiau esą net 40 proc šios sumos bus investuota į Kalvarijų gatvės infrastruktūrą – komunikacijas, apšvietimą ir t.t.

Pradėjo veikti centralizuota priėmimo į vaikų darželius sistema

Tomo Urbelionio/BFL nuotr./Vaikų darželis
Tomo Urbelionio/BFL nuotr./Vaikų darželis

Centralizuota priėmimo į Vilniaus vaikų darželius sistema turėjo nutraukti tradiciją, kai patekti į sostinės ikimokyklinio ugdymo įstaigą neretai galima buvo tik davus darželio vadovams kyšį. Pagal naująją sistemą visi tėvai prašymus priimti jų atžalas į vaikų darželius privalo pateikti savivaldybėje, o ne konkrečiuose darželiuose.

Tačiau sumanymas stringa dėl techninių nesklandumų. Tėvai piktinasi, kad sistema neveikia, elektroniniu būdu pateikti prašymai nepriimami, telefonu prisiskambinti neįmanoma, tad ši inovacija atveria duris tik dar didesnei korupcijai. Savivaldybė tvirtina, kad trukdžiai ir sistemos nesklandumai tebuvo trumpalaikis dalykas, neturėsiantis įtakos centralizuoto priėmimo į Vilniaus vaikų darželius procesui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?