2016 02 09

J.Bernatonis: Lietuvos vartotojai nepakankamai aktyviai gina savo teises

Maždaug ketvirtadalis Lietuvos gyventojų skundžiasi, jog jiems yra tekę įsigyti nekokybišką prekę ar paslaugą, tačiau tik nedidelė dalis jų kreipiasi į vartotojų teises ginančias institucijas, teigia teisingumo ministras.
Juozas Bernatonis
Juozas Bernatonis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„25 proc. gyventojų nurodė, kad 2015 metais buvo pažeistos jų, kaip vartotojų, teisės. 29 proc. per metus yra tekę įsigyti nekokybišką prekę ir 22 proc. sakė, kad buvo suteikta nekokybiška paslauga. Pozityvu tai, kad žmonės turi šiek tiek daugiau informacijos, kur kreiptis, tačiau aktyvumas (ginant pažeistas teises – BNS), mano įsivaizdavimu, dar nėra pakankamas“, – pristatydamas vartotojų ir verslininkų nuomonių tyrimą, antradienį spaudos konferencijoje sakė Juozas Bernatonis.

Apklausos duomenimis, 2015 metais į vartotojų įstaigas pernai kreipėsi vos 6 proc. gyventojų, pažeidimai buvo nustatyti mažiau nei ketvirtadaliu (23 proc.) atvejų. Dažniausiai (44 proc. visų prašymų) buvo kreipiamasi dėl maisto produktų kokybės.

Anot J.Bernatonio, artimiausiu laiku situacija turėtų pagerėti, nes vyksta vartotojų teises ginančių institucijų konsolidacija, Lietuvos įstatymai suderinti su Europos Sąjungos (ES) direktyvomis, vartotojų teisių gynimo institucijos plečiasi į šalies regionus.

Apklausa parodė, kad 42 proc. įmonių mano, jog teisės aktai efektyviai gina vartotojus, 40 proc. įmonių teigė, kad teisės aktai yra išsamūs ir suprantami. 68 proc. apklaustų įmonių nurodė, kad vartotojų teisių įgyvendinimas skatina sąžiningą konkurenciją, tačiau tik 11 proc. įmonių teigė, kad vartotojai kreipėsi į juos tiesiogiai dėl netinkamos prekių ar paslaugų kokybės.

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ praėjusių metų pabaigoje apklausė 1005 gyventojus ir 505 bendroves.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis