Nepasitikėjimą J.Narkevičiumi ketvirtadienį pareiškė prezidentas Gitanas Nausėda.
Į Vyriausybės valandą Seime atvykęs J.Narkevičius sakė gerbiantis šalies vadovo išsakytą poziciją.
„Nesiveržiau į ministrus ir nesilaikau tos vietos. Tačiau sprendimą priimsiu pasikonsultavęs su mane delegavusiais asmenimis, su LLRA atstovais, koalicijos partneriais ir, be abejo, su premjeru“, – nurodė jis.
Sprendimą priimsiu pasikonsultavęs su mane delegavusiais asmenimis, su LLRA atstovais, koalicijos partneriais ir, be abejo, su premjeru.
Sprendimas, anot J.Narkevičiaus, bus netrukus. Klausiamas, ar kalbama apie valandas, ar dienas, ministras atsakė: „Bus matyti, bus matyti“.
Kaip J.Narkevičius įsivaizduotų savo darbą Vyriausybėje neturint G.Nausėdos pasitikėjimo? Pasak susisiekimo ministro, į šį klausimą bus atsakyta, kai bus priimtas sprendimas.
J.Narkevičius įvardijo priežastis, kodėl susiklostė dabartinė situacija, dėl ko yra „toks visiems akivaizdus puolimas“.
„Manau, kad yra akivaizdu, kad aš esu darbštus žmogus ir pradėjau domėtis daugeliu dalykų: domėtis ir viešaisiais pirkimais, ir valstybinių įmonių valdymu“, – pabrėžė jis.
Pasak J.Narkevičiaus, viskas prasidėjo, kai jis priėmė sprendimą dėl „Lietuvos pašto“ valdybos atleidimo.
„Padariau tai tada, kai buvo akivaizdu, kad nepaisant pokalbių, nepaisant derinimo, nepaisant prašymų, išanalizuoti dar kartą galimybę išsaugoti tuos pastatus, apie kuriuos yra garsiai kalbama visuomenėje – Vilniaus, Klaipėdos, Kauno centrinių paštų pastatai. Bet ne tik tai, pradėjau domėtis, kaip realizuojamas mobilaus paštininko modelis. Pradėjau domėtis, kodėl uždaromi skyriai“, – aiškino LLRA-KŠS deleguotas susisiekimo ministras.
Taip pat jis paminėjo, kad pradėjo domėtis viešaisiais pirkimais. Pavyzdžiui, „Lietuvos geležinkeliuose“.
BNS rašo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ šį mėnesį paskelbė, kad geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą laimėjo Ispanijos infrastruktūros statybos grupės „Elecnor“ ir grupei „Abengoa“ priklausančios inžinerijos įmonės „Instalaciones Inabensa“ konsorciumas „Inabelec“. Jis pasiūlė darbus atlikti už 363 mln. eurų.
Antroje vietoje likusi kita Ispanijos įmonė pateikė „Cobra Instalaciones Y Servicios“ pasiūlė 323 mln. eurų kainą, tačiau, pasak „Lietuvos geležinkelių“ vadovo, pagal ekonominio naudingumo kriterijus geriausiu pasiūlymu pasirinktas „Elecnor“.
„Skelbtina konkurso suma – 250 mln. eurų, o atrinktas rangovas su 363 mln. eurų, beveik 113 mln. eurų daugiau. Antroje vietoje likęs pasiūlė 40 mln. eurų mažesnę kainą. Nevertinu komisijos darbo, bet man kyla klausimų“, – BNS cituoja J.Narkevičių.
Jis sakė medžiagą atidavęs Finansinių nusikaltimų tyrimo (FNTT) ir Specialiųjų tyrimų (STT) tarnyboms.
Šių metų kovo pabaigoje Susisiekimo ministerijos platintame pranešime apie Vyriausybės sprendimą pritarti elektrifikavimo plano rengimui, jau buvo nurodyta, kad projekto įgyvendinimas kainuos apie 350 mln. eurų.
STT patvirtino, kad pranešimą, kuriuo pateikta informacija apie Susisiekimo ministerijai pavaldžias įmones, gavo spalio 31 dieną.
„Išnagrinėjus pareiškimą ir pateiktus duomenis, nebuvo pagrindo priimti procesinio sprendimo dėl ikiteisminio tyrimo pradėjimo“, – BNS nurodė STT atstovė spaudai Renata Keblienė.
FNTT atstovas spaudai Aleksandras Zubriakovas BNS informavo, kad tarnyba iš Susisiekimo ministerijos ar ministro dokumentų apie jai pavaldžias įmones nėra gavusi.
Nemalonumai – vienas po kito
Pastarosiomis savaitėmis išlindo ne viena su rugpjūčio pabaigoje susisiekimo ministro pareigas eiti pradėjusiu J.Narkevičiumi susijusi skandalinga istorija.
Pradėjęs darbą J.Narkevičius atleido iš nepriklausomų narių sudarytą Lietuvos pašto valdybą.
Spalio mėnesį J.Narkevičius vyko į pasaulinį kelių kongresą Abu Dabyje, kur organizatoriai tikėjosi išgirsti iš jo pranešimą. Tačiau ministras scenoje taip ir nepasirodė.
Vėliau paaiškėjo, kad ministro vakarienės išlaidos Jungtiniuose Arabų Emyratuose buvo padengtos iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos reprezentacinių lėšų. Dėl to opozicijos politikai kreipėsi į tarnybinės etikos sargus.
Keliolikos žmonių pietus Minske, kuriuose dalyvavo ir J.Narkevičius bei susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius, apmokėjo Klaipėdos uostas.
Taip pat viešumon iškilo istorija, kad kita valstybei priklausanti įmonė Lietuvos paštas sumokėjo už pietus, kuriuose dalyvavo ne tik J.Narkevičius, bet ir jo duktė Karolina. Valstybinė įmonė apmokėjo politiko pietus Vilniaus restorane vykusiame susitikime su Lenkijos pašto atstovais, kurie turi interesų Lietuvoje.
Vėlinių išvakarėse susisiekimo ministras viešai pasidžiaugė papildomai skirtu finansavimu Trakų kapinių teritorijos ir kelių rajono gyvenviečių gatvių asfaltavimui – lėšas šiems ministro rinkimų apygardos objektams Vyriausybė skyrė jo paties teikimu.
Šią savaitę paaiškėjo, kad J.Narkevičius, kurio dukra gyveno jam skirtame bute Seimo viešbutyje, turi butą Vilniaus senamiestyje. Tai rodo Registrų centro duomenys. Pats ministras gyvena Trakuose ir nemato nieko bloga, kad turėdamas butą sostinėje prašė būsto Seimo viešbutyje.
Tačiau tuo susisiekimo ministro bėdos nesibaigė. Antradienį žiniasklaida pranešė, kad J.Narkevičius įtariamas brakonieriavimu Trakų rajono ežere.
J.Narkevičius išplatino atsakomąją nuomonę, kad teiginiai apie įtarimus brakonieravimu yra melagingi. Jis tikino neturintis nei sodybos, nei žvejybos tinklų.