Prieš metus buvo užbaigtas pirmasis į Klaipėdą vedančio Jakų žiedo rekonstrukcijos etapas. Tuomet automobiliams atverta ilgiausia estakada Lietuvoje. 610 metrų estakada netrukus pripažinta metų gaminiu.
Antrasis etapas jau įpusėjo
Šį sausį „Kauno tiltai“ Klaipėdos Jakų žiede pradėjo antro rekonstrukcijos etapo – estakadų Palanga–Kaunas ir Kaunas–Palanga – statybos darbus. Abi estakados Kauno–Palangos ir Palangos–Kauno kryptimis bus dviejų juostų į kiekvieną pusę. Bendras jų ilgis sieks 869 metrų. Antrąjį rekonstrukcijos etapą planuojama užbaigti iki 2012 m. lapkričio.
„Visi darbai vyksta sparčiai, pagal numatytą darbų grafiką. Šiuo metu betonuojame estakadų perdangas, įrenginėjame triukšmą slopinančias sienutes (iš viso apie 1,3 km), vyksta Jakų transporto žiedo rekonstrukcijos darbai: dėl eismo saugumo yra perstatomi keliai į žiedą“, – sakė Kęstutis Stankus, Jakų žiedo antrojo rekonstrukcijos etapo darbų vadovas.
Jau išbetonuoti estakadų pamatai, išlietos kolonos, išbetonuota daugiau kaip pusė abiejų estakadų perdangų. Iki kitų metų dar liko įrengti likusias estakadų perdangas, jas išasfaltuoti, sumontuoti modernų apšvietimą, apsauginius atitvarus, sutvarkyti aplinką.
Antrojo etapo rekonstrukcijos metu pravažiuoti galima visur. Tik kai kuriose vietose kelias susiaurėja – sumažėja eismo juostų. Dėl to yra sumažintas didžiausias leistinas greitis.
Pabaigus antrąjį etapą pilnai rekonstruota Jakų sankryža bus trijų lygių: antrame lygyje iškils 317 metrų ilgio estakada Kauno–Palangos kryptimis, o trečiajame – 552 metrų ilgio estakada Palangos–Kauno kryptimi. Be to, sankryžoje bus rekonstruota ir naujai nutiesta 4,54 km kelių, 1,55 km pėsčiųjų ir dviračių takų, įrengtas apšvietimas bei daugiau kaip kilometras triukšmą slopinančių sienelių.
Kaina – beveik 60 mln. Lt
Pirmojo rekonstrukcijos etapo darbų vertė siekė 82,3 mln. Lt, antrojo etapo – beveik 58,8 mln. litų, su PVM mokesčiu.
Kaip teigė Automobilių kelių direkcija, ši žiedinė sankryža yra viena svarbiausių Lietuvoje. Kasdien čia pravažiuoja didžiuliai srautai keleivinio ir krovininio transporto. Iki rekonstrukcijos neretai susidarydavo spūstys. Net ir po pirmojo etapo, kai pastatyta ilgoji estakada, transporto pralaidumas nebuvo užtikrintas visu pajėgumu.
Automobilių kelių direkcijos Investicijų skyriaus vedėjo Remigijaus Lipkevičiaus, ekonominis projekto vertinimas parodė, kad Jakų sankryžos rekonstrukcija socialiniu-ekonominiu požiūriu yra naudinga visuomenei.