2021 10 05 /10:44

Didžioji vakcinacijos skatinimo kampanija: žadėta rugsėjį, neprasidėjo iki šiol

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) rugpjūčio pradžioje paskelbė konkursą komunikacijos kampanijai, kuri abejojančius skiepų nauda priverstų apsigalvoti. Ją planuota pradėti rugsėjį, bet jau spalio pradžia, o konkurso laimėtojas vis dar neaiškus. Maža to, kampanija ketinta pasiekti tai, kas ir taip jau pavyko – kad pasiskiepytų 70 proc. vyresnių nei 12 metų žmonių.
Vakcinacija
Vakcinacija / AFP/ „Scanpix“ nuotr.

Konkursą vakcinacijos skatinimo kampanijos sukūrimui ir įgyvendinimui SAM paskelbė rugpjūčio 2 dieną.

Jo skelbime buvo teigiama, jog ministerija ketina įsigyti, platų komunikacijos projektą, kuris paskatintų vakcinuotis, revakcinuotis, pakeistų neigiamas ir neutralias nuostatas apie vakcinavimą.

Projektas, kuriam planuojama skirti 1,2 mln. eurų, turėtų apimti tiek tradicines, tiek netradicines komunikacijos priemones, o pagrindinis šių priemonių taikinys – neapsisprendę gyventojai.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Naujasis vakcinacijos punktas Lukiškių aikštėje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Naujasis vakcinacijos punktas Lukiškių aikštėje

Paraiškas konkursui buvo galima teikti iki rugsėjo 9 dienos.

Projektą ministerija planavo pradėti netrukus po vokų atplėšimo – dar rugsėjo mėnesį: konkurso dokumentuose teigta, kad šis projektas bus įgyvendinamas trečią ir ketvirtą šių metų ketvirtį.

Kampanijos įgyvendinimo paslaugos turi būti suteiktos iki gruodžio 3-iosios.

Vyksta projektinių pasiūlymų vertinimas.

Tačiau net ir atėjus spaliui, konkurso laimėtojas – vis dar neišrinktas.

„Šiuo metu vykdomas rudens komunikacijos kampanijos įvykdymui skirtas konkursas – vyksta projektinių pasiūlymų vertinimas“, – atsakymuose 15min teigė ministerijos Spaudos tarnybos patarėja Lina Zimnickienė.

Sieks to, kas jau pasiekta?

Tuomet pareigas dar ėjusi sveikatos apsaugos ministro patarėja Aistė Šuksta rugpjūčio pradžioje BNS sakė, kad naujoji kampanija būtų laikoma sėkminga, jei pavyktų paskiepyti 70 proc. suaugusiųjų šalies gyventojų.

Tačiau rugsėjo 2 dieną BNS paskelbė, kad šis rodiklis jau pasiektas. Tą dieną pilnamečių gyventojų dalis pasiekė 70,1 procento, parodė Lietuvos statistikos departamento (LSD) duomenys.

Kam siekti to, kas jau yra pasiekta?

SAM tikina, esą šiandien šis rodiklis dar nėra pasiektas.

„Taip pat patiksliname, kad Sveikatos apsaugos ministerija nuo pat pradžių kėlė tikslą – paskiepyti 70 proc. visuomenės, neįskaitant vaikų iki 12 m. amžiaus. Šiandien šis rodiklis dar nėra pasiektas, kadangi iš viso yra paskiepyta 63 proc. visuomenės amžiaus grupėje iki 12 m“, – teigiama L.Zimnickaitės atsakyme.

Lietuvos statistikos departamento skelbiamas 63 proc. rodiklis susidaro įskaičiavus visus Lietuvos gyventojus, įskaitant ir kūdikius bei vaikus iki 12 metų, kurie negali būti skiepijami.

Tačiau vertinant tik amžiaus grupę nuo 12 metų, skiepijimo rodiklis jau siekia 71 proc.

Tuo metu techninėje konkurso specifikacijoje aiškiai parašyta, kad kalbama apie 12 metų ir vyresnių žmonių vakcinaciją.

„Pasiekti 70 proc. visuomenės vakcinavimą (amžiaus grupėje 12 m. ir daugiau ) bei suaktyvinti revakcinaciją“, – toks uždavinys keliamas specifikacijoje.

Šūkis liks tas pats

Pirkimo dokumentuose teigiama, kad pagrindinė kampanijos mintis turi būti tokia: „Vakcinacija yra vienintelis mokslu grįstas kelias valdyti virusus“.

TAIP PAT SKAITYKITE: Lėti skiepijimo tempai: kiek prie to prisidėjo G.Nausėdos ir kitų politikų kalbos?

Kaip anksčiau rašė BNS, planuojama, jog projektą sudarys komunikacijos strategija, kurioje įvardijamos vakcinaciją skatinančios skirtingos komunikacijos projekto dalys, komunikacijos kalendorius, medijos kanalų pirkimo planas bei reklamos priemonių kūrybinis pasiūlymas.

„Kūrybinė idėja turi pratęsti iki šiol įgyvendintą „Petys už laisvę“ komunikacinę idėją“, – nurodo ministerija.

Projektas bus pažymėtas „Petys už laisvę“ logotipu bei spalvomis, tačiau tiekėjas gali savo nuožiūra interpretuoti projekto „Petys už laisvę“ šūkius bei grafinius dizaino elementus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis