2022 07 17

Jaunimui naujienas gaunant per socialinius tinklus – perspėjimai dėl radikalėsiančios visuomenės

Lietuvos jaunimui gaunant naujienas per socialinius tinklus, ekspertai sako, jog tai didina grėsmę radikalėti visuomenei, o tai gali kelti pavojų demokratijai. Grėsmių dėl to įžvelgia ir Kultūros ministerija, tuo tarpu Švietimo ministerija žada stiprinti dėmesį medijų raštingumui.
Socialiniai tinklai
Socialiniai tinklai / 123RF.com nuotr.

Šią savaitę paskelbto „Eurobarometro“ tyrimo duomenimis, 15-24 metų amžiaus Lietuvos jaunimą naujienos daugiausiai pasiekia per socialinių tinklų platformas ir tinklaraščius.

Galėdami pasirinkti kelis atsakymų variantus, šį informacijos gavimo būdą nurodė 65 proc. apklaustųjų.

Jaunimas visos ES mastu kaip vieną pagrindinių naujienų šaltinių dažniausiai rinkosi televiziją.

Ekspertų teigimu, nors per socialinius tinklus galima pasiekti ir televiziją, naujienų portalus ir kitą turinį, tendencija, kuomet jaunimas naujienas gauna per socialinius tinklus, kelia grėsmių.

Gyvena uždaruose burbuluose

Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto docentas Andrius Šuminas BNS teigė, kad nors per socialinius tinklus pasiekiama kita žiniasklaida, toks informacijos vartojimas skatina užsidaryti „burbuluose“.

„Jie pradeda gauti informaciją, kuri patvirtina pažiūras, įsitikinimus, pomėgius ir negauti informacijos, kuri prieštaringa jų turimiems įsitikinimams“, – sakė mokslininkas.

Anot jo, prie to prisideda medijų taikomi algoritmai, sekantys, kuo asmuo domisi, prie kokių tekstų palieka komentarą ar spusteli mygtuką „patinka“. Tuomet tokio turinio žmogus gauna dar daugiau.

„Čia grėsmė tame, kad turime labiau fragmentuotą visuomenę, daugiau burbulų, kurie darosi uždaresni ir tuose burbuluose žmonės pradeda radikalėti. Gauna tik vienkryptę, vieno požiūrio, vienos ideologijos informaciją, turinį, paskui ilgainiui prasideda radikalizavimo procesas“, – sakė A.Šuminas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis