Joniškietis teigia, kad jo ir kaimynų vaikai šiuo metu gyvena dideliame pavojuje: „Pro šalį važinėja sunkiasvorė technika didžiuliais greičiais. Gal ir neviršija leistino, bet tikrai pavojinga. Išbėgtų vaikas – nesustotų – paslystų ant savo pačių nešamo purvo.“
Vyras rodo, ką pavyko užfiksuoti telefonu, o tuo metu pro šalį pralekia sunkvežimis. Daug garso ir nemažai greičio.
Pabandome sekti iš paskos – gana trumpoje atkarpoje sunkvežimiai pasiekia leistiną 50 kilometrų per valandą greitį.
Esmė ta, kad gatvė tokia siaura, jog dvi lengvosios mašinos sunkiai prasilenktų. Gatvė visiškai neturi šaligatvio. Taip pat yra gana slidu, nes patys sunkvežimiai ant asfalto užneša nemažai purvo. Slydimas būtų tikrai ilgesnis, nei norėtume.
Ryte ir vakare čia pravažiuodavo ir plento volas. Pasirodo, jis galėtų ir nevažiuoti – technika galėtų nakvoti darbo vietoje. Vakarop volas važiuoja prie tos pačios mokyklos, kur yra stebimas vaizdo kameromis. Saugiau. Važiuoti tiesiai per stadioną negali nei sunkvežimiai, nei volas, nors būtų kelis kartus arčiau.
Ženklas mums, o ne darbininkams?
Įdomiausias dalykas – prie pat įvažiavimo į darbų vietą stovi ženklas. Tiksliau – du ženklai. Vienas įspėja, kad vyksta darbai, o antras nurodo neviršyti 30 kilometrų per valandą greičio.
Sužinojęs, kad prie darbų vietos stovi greitį ribojantis ženklas, direktorius pripažino nieko apie tai negirdėjęs.
Darbininkai šio ženklo nemato, nes, išvažiavę į kelią, iškart pasuka kairėn. Atvažiuojantys M.Slančiausko gatve ženklą mato iš tolo. Pristabdyti tikrai būtų protinga – slidoka.
Gimnazijos direktorius Vidmantas Sutnikas teigia, kad darbininkai yra sukalbami ir stengiasi nepažeidinėti taisyklių. Taip pat stengiasi, kad gatvės po darbų būtų kiek įmanoma švaresnės.
„Bandė šluoti, įsiklauso į pastabas. Manau, kad atsižvelgs ir į važiavimo greitį. Nemanau, kad jie ten viršija greitį, kuris nėra uždraustas.
Galvoju, kad gyventojams reikėtų pakantumo. Juk stadionas bus atviras visiems. O plentvolis – jis juk važinėja ir tiesiant kelius. Neturėtų labai kenkti“, – kalbėjo mokyklos vadovas.
Sužinojęs, kad prie darbų vietos stovi greitį ribojantis ženklas, direktorius pripažino nieko apie tai negirdėjęs ir žadėjo dar kartą pakalbėti su darbų vadovais: „Manau, kad ženklas turi galioti visiems.“
Joniškio policijos komisariato viršininkas Eugenijus Takuševičius teigia, kad jie ženklų nestatė. Tai galėjo padaryti Joniškio eismo saugumo komisija. Taip pat gali juos pastatyti ir darbininkai, jei suderina su darbų užsakovais.
Tuomet ir mes galime nuvykti pas darbuotojus, pakalbėti apie saugų greitį, apie atsakomybę už padarytus nuostolius.
Plentvolio važiavimas keliais nėra draudžiamas, tačiau taip pat turėtų būti suderintas. Jei jis sugadintų kelius, bendrovė turėtų savo lėšomis ir pastangomis pašalinti nuostolius.
Viršininkas džiaugiasi, kad žmonės netyli ir apie tai pradeda kalbėti pirmieji: „Tuomet ir mes galime nuvykti pas darbuotojus, pakalbėti apie saugų greitį, apie atsakomybę už padarytus nuostolius. Tokiais atvejais dažniausiai pakanka tik pakalbėti. Iki šiol nusiskundimų negirdėjome.“
Joniškio savivaldybės administracijos direktorius Aivaras Rudnickas drauge yra ir Saugaus eismo komisijos pirmininkas. Jis iškart pareiškė, kad nemano, jog sunkvežimiai viršija 50 kilometrų per valandą greitį. Apie ženklą taip pat nežinojo.
Jie puikiai viską supranta ir jaučia, kada elgiasi netinkamai.
Netrukus jis pasitikslino – jokio ženklo komisija nestatė. Matyt, patys darbininkai jį įsmeigė: „Matyt, dėl saugumo. Jei yra ženklas, jis galioja visiems. Na, aš pakalbėsiu su darbų vadovais...“
Greitai važinėjančiais sunkvežimiais nepatenkintas joniškietis teigia, kad sunkvežimių vairuotojai, pamatę, jog yra filmuojami, kartais pakeisdavo maršrutą ir sukdavo dar didesnį ratą.
„Jie puikiai viską supranta ir jaučia, kada elgiasi netinkamai. Beje, jei greičio ribojimo ženklą pasistatė patys darbininkai, vadinasi – jie suvokia, kad slidu ir pavojinga. Kodėl patys nesilaiko savo nustatyto saugaus greičio? Pastatė ženklą, kad mes jų vartų neišgriautume“, – klausė pilietiškas joniškietis.