Pasak ministro, Lietuvoje gyventojams tenkančių automobilių vidurkis gerokai viršija ES vidurkį, todėl būtina ieškoti būdų, kaip paskatinti žmones savo automobilius naudoti mažiau, taip mažinant CO2 emisijas.
„(Nemokamas viešasis transportas – BNS) galėtų būti viena iš alternatyvų, kad žmonėms, kuriems automobilis nėra didelė būtinybė, užtikrinus pakankamą viešojo transporto pasiekimą ir nemokamą viešąjį transportą, kad tokiems žmonėms būtų motyvacija iš viso atsisakyti automobilių“, – Žinių radijui antradienį sakė K.Mažeika.
Jis pabrėžė, kad nemokamo viešojo transporto įvedimas yra savivaldybių kompetencija, bet Vyriausybė galėtų teikti paskatas savivaldybėms.
„Manau, kad tą mokestį investuojant į oro taršos mažinimą, viena iš galimybių būtų prisidėti prie savivaldybių biudžetų, tai galėtų būti kaip kompensacija, prisidedant prie nemokamo viešojo transporto“, – sakė K.Mažeika.
Premjeras Saulius Skvernelis liepą pareiškė, jog automobilių taršos mokestis bus įvestas nuo 2020 metų.
K.Mažeika pirmadienį BNS teigė, kad pirmaisiais metais automobilių taršos mokestis biudžetą papildytų 10-15 mln. eurų, o vėliau ši suma galėtų siekti iki 100 mln. eurų.
Pagal planą, už 130 gramų CO2 kilometrui išmetančius automobilius reikėtų mokėti 20 eurų per metus, o viršijus šį rodiklį, būtų taikomas koeficientas, tačiau dėl jo dar nėra apsispręsta.
Tarptautinės organizacijos ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius.