„Keletas klausimų, vienas yra intensyviau naudoti Europos Sąjungos infrastruktūrą ir uostus. Lietuva savo ruožtu pasiūlė kelią per Baltijos šalis, kuris palengvintų Ukrainos grūdų transportavimą ir eksportą“, – žurnalistams Briuselyje sakė ministras.
Pasak K.Navicko, muitinės formalumai, fitosanitarinės patikros ir kitos procedūros galėtų būti perkeltos nuo Ukrainos-Lenkijos sienos iki Europos Sąjungos uostų, pavyzdžiui, Klaipėdos.
Ministras taip pat teigė, jog apie tai jis žada diskutuoti su kolega iš Lenkijos: „Tikiuosi, kad sulauksime solidarumo ir iš Lenkijos“.
Jo teigimu, administracinės procedūros šiuo metu yra pagrindinės Ukrainos grūdų eksporto kliūtys.
Anot ministro, taip pat bus aptariami Ukrainos kaimynių raginimai ES pratęsti ribojimus ukrainietiškų grūdų importui. Praėjusią savaitę Lenkijos žemės ūkio ministras Robertas Telusas pareiškė, kad penkios šalys – Lenkija, Bulgarija, Vengrija, Slovakija ir Rumunija – paragino ES pratęsti grūdų importo draudimą, kuris baigs galioti rugsėjo 15 dieną, kad būtų išvengta didelių trikdžių rinkai.
Lietuvos užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis, susisiekimo ministras Marius Skuodis bei K.Navickas pirmadienį bendru laišku paragino Europos Komisiją (EK) stiprinti alternatyvų Ukrainos grūdų eksporto maršrutą per Baltijos šalis.
Ministrai pabrėžia, kad Rusijos sprendimas nutraukti Juodosios jūros grūdų iniciatyvą ir Odesos uosto bombardavimas pablogina ir taip sudėtingą maisto saugumo situaciją pasaulyje.
Jie pažymėjo, kad transporto maršrutas tarp Ukrainos ir Baltijos šalių gali tapti „perspektyvia ir ilgalaike alternatyva“ Ukrainos grūdų išvežimui. Koridoriaus infrastruktūros tobulinimas ir krovinių tvarkymo tarp skirtingų geležinkelio vėžių palengvinimas padėtų padidinti transportavimo pajėgumus.