„Gyvename Europoje, tai ir vežti turime europietiškai“, – sakė Kėdainių įmonės „Kėdbusas“ vadovas Liudvikas Bliūdžius. Kėdainiuose ši tvarka galioja jau beveik septynerius metus.
Kėdainiškiai „15min“ tikino, nė neįsivaizduojantys, kad tvarka gali būti kitokia. Sustojus autobusui stotelėje keleiviai tvarkingai išlipa pro užpakalines duris, o įlipa pro priekines. Keleiviai, tvarkingai įlipdami į autobusą, vairuotojui paduoda bilietus, kuris juos ir pažymi. Taip sumažinamas „zuikių“ srautas, į autobusą nepatenka agresyvūs žmonės.
L.Bliūdžius pripažino, kad įpratinti keleivius prie tokios tvarkos prireikė laiko. Iš pirmo žvilgsnio paprasta tvarka padidino bendrovės pajamas, nes važiuoti „zuikiu“ tapo beveik neįmanoma. „Mūsų pajamos padidėjo visu trečdaliu. Tada atsirado galimybė padidinti vairuotojams atlyginimus“, – aiškino L.Bliūdžius.
Jis neneigė, kad iš pradžių į tokią tvarką skeptiškai žiūrėjo ir patys vairuotojai. Tačiau ilgainiui jie įprato ir buvo atsisakyta viešajame transporte dirbusių konduktorių. „Ne paslaptis, anksčiau ir mūsų mieste, buvo dalis žmonių, kurie neskubėdavo pažymėti bilietėlio ir tikėdavosi, kad niekas to nepamatys. Dabar tokių dalykų nebėra. Keleiviams reikia suprasti, kad kuo mažiau „zuikių“, tuo bus didesnės įmonės pajamos ir kartu nebus taip sparčiai didinamos bilietų kainos“, – aiškino jis.
Uostamiesčio autobusų vairuotojai naująją tvarką vertina skeptiškai. Jų nuomone, klaipėdiečius įpratinti prie naujos tvarkos bus kur kas sudėtingiau. Pasak, jų kelissyk didesniame mieste dėl to gali atsirasti nepatogumų.
Pasak bendrovės „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovo Gintaro Neniškio, naujoji tvarka būtų pradėta įgyvendinti tuo metu, kai autobusuose sumažėja keleivių srautai, pavyzdžiui, birželį, kai ima atostogauti moksleiviai. „Šią tvarką vertinu vienareikšmiškai teigiamai“, – sakė jis. Naujajai sistemai penktadienį pritarė ir bendrovės valdyba.