LRT.lt sulaukė vilnietės Danguolės laiško, kuriame moteris piktinasi nuolat negalinti prisiskambinti į poliklinikos registratūrą ir svarsto, ar kur nors numatoma, kaip operatyviai registratūros darbuotojai turi priimti skambučius.
„Dažnai kalbame apie eiles prie gydytojų kabinetų, bet yra ir kita problema – prisiskambinti į registratūrą. Nuolatinės problemos su Centro poliklinika. Kiek operatyviai registratūra turi reaguoti į skambučius?“ – klausia moteris.
Siūlo neskambinti rytais, ypač pirmadienį
Laikas, per kurį registratūros privalo aptarnauti pacientus, nėra niekaip reglamentuotas, tačiau, pasak R.Rožanskaitės, Vilniaus miesto savivaldybei pavaldžios sveikatos priežiūros įstaigos, priklausomai nuo jų struktūros ir teikiamų paslaugų apimties, sudaro įvairias galimybes pacientams registruotis pas gydytojus. Tai galima padaryti telefonu, internetu ar atvykus į registratūrą.
Sostinės savivaldybės atstovė R.Rožanskaitė pastebi egzistuojant dienas ir konkrečius laikus, kada prisiskambinti į poliklinikų registratūras yra gerokai sudėtingiau nei kitu metu.
„Analizuojant skambučių duomenis matyti, kad linijos užimtumo pikai būna anksti ryte, ypač pirmadienį, taip pat po ilgųjų savaitgalių. Pasitaiko atvejų, kai pirmadienio ryte prisiskambinti bando apie 2000 pacientų. Piko metu skambučių centro operatorės per 15 minučių aptarnauja vidutiniškai 90 pacientų. Skambučių taip pat padaugėja pasibaigus įvairių įstaigų darbo laikui, kai žmonės, grįžę iš darbo į namus, bando spręsti iškilusias sveikatos problemas.
Registratūrų darbuotojams darbo krūviai padidėja ir tuomet, kai dalis darbuotojų, priimančių pacientų skambučius, atostogauja arba išauga sergamumas sezoninėmis ligomis, vasaros metu suaktyvėja profilaktinių sveikatos patikrinimų srautai (ypač vaikų – pasiruošimas į mokyklas, vykstant į stovyklas), kreipiasi daug iš užsienio grįžusių lietuvių“, – kalba R.Rožanskaitė.
Pasak pašnekovės, lėtinėmis ligomis sergantys ar profilaktiškai pasitikrinti norintys asmenys savo apsilankymus pas gydytoją turėtų planuoti iš anksto ir dėl registracijos į asmens sveikatos priežiūros įstaigą kreiptis ne piko valandomis ir dienomis.
Piko metu skambučių centro operatorės per 15 minučių aptarnauja vidutiniškai 90 pacientų. Skambučių taip pat padaugėja pasibaigus įvairių įstaigų darbo laikui, kai žmonės, grįžę iš darbo į namus, bando spręsti iškilusias sveikatos problemas, – R.Rožanskaitė
Problemų turi ne visos įstaigos
R.Rožanskaitės teigimu, įstaigos, turinčios skambučių centrus, techniškai vienu metu gali priimti ribotą skambučių kiekį ir aptarnauti ribotą skambinančiųjų skaičių.
„Centro poliklinikos skambučių centre įdiegta automatinė skambučių priėmimo sistema. Ši sistema veikia ir darbas organizuojamas pagal užimtumo algoritmus. Esant piko laikotarpiui, kai visi darbuotojai užimti, skambinančiuosius sistema automatiškai stato į bandančiųjų prisiskambinti eilę, tuo pačiu metu analizuoja skambučių pokalbių trukmę ir skambinančiųjų skaičių“, – aiškina R.Rožanskaitė.
Skirtingos sveikatos priežiūros įstaigos turi skirtingus pacientų srautus, tad, pasak pašnekovės, savivaldybė siūlo įstaigų vadovams organizuoti pacientų registravimą taip, kad būtų operatyvus, kokybiškas aptarnavimas, o atsiradus registravimo nesklandumams nedelsiant informuoti besikreipiančius visomis įmanomomis priemonėmis.
„Vilniaus miesto savivaldybei taip pat pavaldžios Vilniaus miesto klinikinė ligoninė ir Mykolo Marcinkevičiaus ligoninė, tačiau nusiskundimų dėl galimybės registruotis pas šiose įstaigose dirbančius gydytojus specialistus negauta“, – teigia R.Rožanskaitė.