2015 08 07

Kaip Centrinės hipotekos įstaigos paslaugos persikelia į virtualią erdvę?

Valandą lūkuriuoti eilėje, kad būtų įregistruota hipoteka arba gautas registro išrašas? Nors tokią situaciją daugeliui vis dar nesunku įsivaizduoti, reikalus, kurių tvarkymas anksčiau užtrukdavo iki pusdienio, šiandien galite išspręsti kelių mygtukų spustelėjimu.
Arnoldas Tomaševičius
Centrinė hipotekos įstaiga / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Centrinės hipotekos įstaigos vyriausiasis patarėjas Arnoldas Tomaševičius mena laikus, kai nusidriekdavo besikreipiančių dėl hipotekos registravimo ar norinčių gauti įstaigos tvarkomų registrų išrašų eilės. Tačiau šiandien situacija visiškai pasikeitusi: visus klausimus, susijusius su įstaigos tvarkomais registrais – Lietuvos Respublikos hipotekos, Turto arešto aktų, Testamentų, Vedybų sutarčių, Įgaliojimų, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų ar Sutarčių – galima išspręsti elektroniniu būdu.

Greičiau ir patogiau

Visas Centrinės hipotekos įstaigos teikiamas paslaugas galima užsisakyti elektroniniu būdu. „Interesantai skatinami fiziškai į įstaigą nebesikreipti – paprasčiausiai nebėra poreikio: reikalingus duomenis mes gauname iš notarų, antstolių, teismų ir kitų institucijų ar registrų, tad gyventojams papildomai pateikti dažniausiai nieko nebereikia, paslaugas galima užsisakyti internetu, o į paklausimus greičiausiai reaguojame elektroniniu paštu,“ – skaitmenizacijos ypatumus vardijo A.Tomaševičius.

Nors daugelis klausimų paslaugas pradėjus teikti elektroniniu būdu išsisprendė savaime, pasiteiravimų vis dar sulaukiama. „Periodiškai gauname paklausimų dėl hipotekos. Dažniausiai nerimą keliantis klausimas – kodėl prieš kelis metus atsiskaičius su banku, hipoteka vis tiek lieka įrašyta registre“, – pastebi A. Tomaševičius.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Centrinė hipotekos įstaiga
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Centrinė hipotekos įstaiga

Centrinės hipotekos įstaigos vyriausiojo patarėjo teigimu, šitaip nutinka, kai asmuo, iš kreditoriaus gavęs dokumentus apie atsiskaitymą, pamiršo juos pristatyti įstaigai.

Dažniausiai nerimą keliantis klausimas – kodėl prieš kelis metus atsiskaičius su banku, hipoteka vis tiek lieka įrašyta registre.

„Esant tokiai situacijai, dabar reikia kreiptis į notarą, kad mums būtų perduoti duomenys apie hipotekos pabaigą,“ – akcentuodamas dokumentų perkėlimą į elektroninę erdvę kalbėjo vyriausiasis patarėjas.

Anksčiau gyventojai itin dažnai kreipdavosi dėl hipotekos registravimo ir su tuo susijusių paslaugų, pavyzdžiui, apmokėjimo už registravimą, dokumentų pateikimo. Dabar, kai hipotekos sandorio sudarymo procedūra baigiama asmens kreipimusi į notarą, notaras perduoda tiek hipotekos sandorio duomenis, tiek atlyginimą už įregistravimą. Todėl procedūra tapo ne tik spartesnė, bet ir patogesnė.

Naujovės įsisavinamos nedrąsiai

Kaip gauti vienus ar kitus duomenis arba sudaryti elektroninius įgaliojimus – būtent šiais klausimais gyventojai dažniausiai kreipiasi į hipotekos įstaigą.

„Interesantams nuolat primename, kad siekiant gauti tam tikrą informaciją tereikia apsilankyti įstaigos interneto svetainėje ir užsisakyti registrų duomenis,“ – sakė A.Tomaševičius.

Nors norint gauti paslaugas nei skambinti, nei siųsti dokumentų nebereikia, jeigu žmogus jaučia poreikį apsilankyti įstaigoje, jam bus suteiktos analogiškos paslaugos.

Elektroninio įgaliojimo sudarymas – viena iš sparčiai populiarėjančių Centrinės hipotekos įstaigos paslaugų. Sudarius supaprastintą elektroninį įgaliojimą kitam fiziniam asmeniui galima patikėti plataus spektro reikalų tvarkymą: nuo dokumento atsiėmimo iki transporto priemonės registracijos. Įstaigos tinklalapyje elektroninio įgaliojimo sudarymas aprašytas paprastai ir išsamiai, vis dėlto dalis gyventojų vis dar nesiryžta reikalų tvarkyti virtualioje erdvėje.

„Nuolat drąsiname gyventojus, patikindami, kad virtualios paslaugos yra ne tik greitas bei patogus, bet ir labai saugus būdas tvarkyti einamuosius reikalus“, - sako Centrinės hipotekos įstaigos atstovas.

Nuolat drąsiname gyventojus, patikindami, kad virtualios paslaugos yra ne tik greitas bei patogus, bet ir labai saugus būdas tvarkyti einamuosius reikalus“, - sako Centrinės hipotekos įstaigos atstovas.

Jis pastebi, kas retkarčiais gyventojai kreipiasi dėl informacinių technologijų priemonėmis sudaromų įgaliojimų panaudojimo galimybių: domimasi, ar įmonei, įstaigai ar organizacijai, į kurią kreipsis įgaliotinis, tiks elektroniniu būdu sudarytas įgaliojimas.

„Centrinė hipotekos įstaiga, registruodama informacinių technologijų priemonėmis sudaromus įgaliojimus, įgaliojimo teisėtumo netikrina. Už įgaliojimo pavedimo turinį atsako įgaliotojas. Ar įgaliojimas atitinka teisės aktuose nustatytos formos ir turinio reikalavimus, sprendžia institucija ar įstaiga, kuriai pateikiamas įgaliojimas“, – situaciją komentuoja A.Tomaševičius.

Aktuali informacija

Pateikti prašymus dėl registrų duomenų gavimo galima apsilankius Centrinės hipotekos įstaigos internetinėje svetainėje www.hipotekosistaiga.lt paspaudus šią nuorodą, o iškilus klausimams rašyti el. paštu info@hipotekosistaiga.lt. Atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus taip pat galima rasti įstaigos internetinėje svetainėje.

Daugiau informacijos apie teisės aktualijas rasite dažniausiai užduodamų klausimų skiltyje ir Facebook paskyroje.

TeisinisSvietimas_2_580x250
 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis