Prieš porą savaičių „Žalgirio“ arenos statybvietę apžiūrėjusiems Europos krepšinio čempionate dalyvausiančių rinktinių atstovams užkliuvo Nemuno salos pašonėje riogsantis milžiniškas apleistas pastatas.
„Čia viešbutis ar kalėjimas?“ – pusiau juokais, pusiau rimtai čempionato organizatorių tąkart klausė svečiai. Kalbos, jog su miesto centrą bjaurojančiu statiniu būtina kažką daryti, Kaune netyla jau seniai. Tačiau metas, kuomet kalbėti bus jau per vėlu, yra čia pat.
Beldžiasi investuotojai
Statinį valdančios, tačiau jau daug metų su juo nieko nedarančios bendrovės „Kauno arka“ vadovai tikisi, jog jau netrukus pastatą atgaivins galimybe jame įrengti viešbutį susidomėję investuotojai.
„Šiuo metu yra vedamos derybos su potencialiais operatoriais, kurie viename pastato sparne norėtų įrengti viešbutį“, – patikino bendrovės „Kauno arka“ teisininkė Jurgita Gelažienė. Moteris leido suprasti, jog jei derybos baigsis sėkmingai, rūpesčiai dėl kraupios pastato išvaizdos Europos čempionato metu užguls naujųjų pastato valdytojų pečius.
„Kol kas laukiame ir žiūrime, ar investuotojams pavyks susitarti su pastato savininkais. Manau, kad jie turėtų finansuoti statinio uždengimą“, – tvirtino Kauno meras Rimantas Mikaitis.
Sprendimą pavadino absurdu
Vis tik net ir nelaukdami derybų su potencialiais investuotojais pabaigos, vadinamojo „Respublikos“ viešbučio savininkai kūrė planus čempionato metu pastatą uždengti reklamomis, tačiau susidūrė su sunkiai įveikiamomis kliūtimis. Verslininkų prašymas leisti visą statinio paviršių uždengti reklamomis atsimušė į Kauno valdininkų sieną.
„Mes žiūrėjome, kad bendras vaizdas būtų normalus. Mums buvo pateiktas viso pastato apsiuvimo mažais gabalais projektas, tačiau patikėkit, ten nebuvo gero vaizdo“, – aiškino vyriausioji miesto dizainerė Daiva Kalvaitytė.
Pasak Kauno savivaldybės Miesto įvaizdžio ir turizmo skyriaus specialistės, Išorinės vaizdinės reklamos komisija davė sutikimą reklamomis uždengti tik penkias pastato plokštumas, kurios užims maždaug pusę viso statinio išorės ploto.
„Pagal reikalavimus, šioje miesto dalyje tokios milžiniškos reklamos yra neleistinos. Mano galva, tai yra absurdas ir tiesiog juoką keliantis dalykas. Čia juk yra nebaigtas statyti pastatas, bjaurojantis miesto veidą! Visame pasaulyje tokie pastatai apdengiami arba statybiniu tinklu arba didžiulėmis reklamomis. Kiek yra tekę matyti pavyzdžių užsienyje, reklama uždengiama kiek įmanoma daugiau pastato ploto“, – nuostabos ir pasipiktinimo neslėpė bendrovės „Kauno arka“ interesams atstovaujančios reklamos agentūros „Katos studija“ vadovas Mindaugas Žemaitis.
Tik „teisingos“ reklamos
Šis miesto savivaldybės Išorinės vaizdinės reklamos komisijos sprendimas nebuvo vienintelė kliūtis, su kuria susidūrė vadinamojo „Respublikos“ viešbučio savininkai. Svarstant galimybę dalį pastato išorės uždengti reklamomis, paaiškėjo, jog tai draudžia griežtos Europos krepšinio čempionato rengėjų nustatytos taisyklės.
„Čempionato metu pusės kilometro spinduliu aplink areną negali būti tų įmonių reklamos, kurios nėra čempionato rėmėjos“, – pastebėjo J.Gelažienė.
„Arenoje ir aplink ją gali būti tik oficialių čempionato rėmėjų simbolika. To pastato savininkai galėtų pasiūlyti reklamuotis čempionato rėmėjams. Bet gal geriau būtų tą pastatą uždengti plakatais su čempionato simbolika ar krepšinio simboliais, arba tiesiog balta drobe, – garsiai svarstė čempionato Žiniasklaidos ir komunikacijos grupės vadovas Linas Kunigėlis. – Suprantate, dėl to pastato čempionatas tikrai nesužlugs. Bet miesto įvaizdžiui būtų suduotas tikrai skaudus smūgis“.
„Žinoma, pastatą galima tiesiog kaip nors gražiai aprengti, tačiau kas visa tai finansuos? Šiuo metu mūsų įmonė lėšų tokiam dalykui neturi“, – tikino bendrovės „Kauno arka“ teisininkė.